Gå til innhold

Kamptråd: Chelsea vs Arsenal


atwater

Anbefalte innlegg

Jeg mener at situasjonen med Gylfi er annerledes uansett. Begge er i kamp og begge bruker armene, at Gylfi faller over kommer ikke så overraskende. Slike dueller er det 100 av i løpet av en kamp. Det Sanchez gjør er rett og slett og bare meier ned Ivanovic, uten noen mening.

 

Det var ingen som fikk med seg Flamini sin albue rett i ansiktet på Costa da? Er jo opplagt at han prøver å sette Costa ut av spill ved en albue. Stygt spill.

 

Klart den er annerledes. Men det er imo et rødt kort til Costa. Det er ingen verdens grunn til å gjøre det han gjør. Studer vinen å se hvem som starter det. Siggy står å holder seg for pungen når Costa dytter først. Da begynner han å dekke opp med litt armbruk selv, og Costa bare deiser han rett ned. Stygt. Det er som du sier ikke overraskende mtp kraften Costa går inn med. Det er ikke 100 slike dueller hver kamp, og jeg skjønner ikke hvorfor det har gått inflasjon i å bruke det argumentet der som en unnskyldning den siste tiden.

 

For å bruke enda et virkemiddel det har gått inflasjon som gjør det mulig for visse med tykke briller til å se situasjonen litt bedre:

 

post-126947-0-94300500-1412583601_thumb.png

 

Costa har jo en stance selv en hardbarka kampsportutøver ville applaudert.

 

Forøvrig er jeg helt enig ang Flamini sin albue, den er direkte ufin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, hør på Aleks, da. Så søtt. Nå har Chelsea supporterne begynt å beskytte Costa slik Liverpool supporterne beskyttet Suarez. Det Costa gjorde er mye nærmere et slag enn et dytt, som man ser helt tydelig. Det Alexis gjorde var overhodet ikke noe mer alvorlig. Begge skulle hatt rødt for de to situasjonene, men i og med at Costa ikke fikk så skal ikke Alexis ha heller.

Lenke til kommentar

snip

 

men i og med at Costa ikke fikk så skal ikke Alexis ha heller.

Det er jeg ikke enig i! Reglene bør håndheves , så bra som mulig, uansett! For begge situasjonene burde vert direkte rødt.

 

Så viss to personer raner hver sin bank, og bare den ene slipper unna. Da bør han som ble tatt, slippes fri, fordi han kan peke på at den andre kom seg unna med det?

 

Man kan ikke tenke slik, man må bare følge "loven"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg 100 % enig, men igjen, eksemplene er ikke like.

 

Sanchez slår uprovosert ned Ivanovic. Costa situasjonen skjer i forbindelse med en duell. Costa er mer hardhendt enn Gylfi, det er jeg enig i, men jeg synes ikke den situasjonen er like klar. Derfor mener jeg (kall meg inhabil) at Sanchez situasjonen er verre.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, hør på Aleks, da. Så søtt. Nå har Chelsea supporterne begynt å beskytte Costa slik Liverpool supporterne beskyttet Suarez. Det Costa gjorde er mye nærmere et slag enn et dytt, som man ser helt tydelig. Det Alexis gjorde var overhodet ikke noe mer alvorlig. Begge skulle hatt rødt for de to situasjonene, men i og med at Costa ikke fikk så skal ikke Alexis ha heller.

Det er ikke vi som sitter å roper på at spillerne våre skal brekke beina på folk. Når Costa gjør noe galt har jeg ikke noe problem med å si det, feks feiringen foran Coleman som var direkte usportslig og tragisk. Men som FA sitt panel også har kommet frem til synes ikke jeg det er et rødt kort.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo null vits å sitte diskutere sånn her i ettertid, det var ikke en spesielt fin kamp fra noen av lagene. Og det beste laget vant fortjent. Selvom Cahill hadde fått rødt tidlig så vet vi alle at Mou hadde parkert bussen og gått for 0-0 evt en kontring. Det er ingen selvfølge at vi hadde vunnet.

 

Som har blitt nevnt av flere så kunne fort flere spillere fra både Arsenal og Chelsea blitt sendt av. Det ble som det ble og det er greit nok, for begge lag trenger spillerene sine i kampene framover.

 

Forresten så er Terry langt verre en Alexis, Ivanovic og Costa til sammen! Ufyselig spiller og han slipper unna med så mye griseri hver kamp at det er kvalmt.

 

ps. Det Hazard gjør i forkant av straffen er magisk og Fabregas er en knupp.

Lenke til kommentar

Hadde dommeren slått ned på Cahill sin takling også, så hadde han satt lista et hakk lavere som igjen kanskje hadde resultert i færre stygge situasjoner. Men frustrasjonen i Arsenal troppen er å ta å føle på for tiden, fryktlig surt. Og at ozil blir slengt ut på kant kamp etter kamp er bare trist, han er en sentral attacking midfielder, ikke en jævla wing, og det er som AM han har brilijert. Snakk om frustrasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...