Gå til innhold

Kamptråd: Chelsea vs Arsenal


atwater

Anbefalte innlegg

 

Om alternativet er å parkere bussen så kan vi heller bare tape. Håper ikke jeg lever for å se dagen Arsenal blir like tåpelig som Chelsea.

Og derfor vinner vi ikke ligaen. For Wenger er like sta som deg. Man er nød til å være kynisk mot slike lag. Å gå ut i hundre og tro at man skal sjokkere motstanderen kommer overhodet ikke til å funke.

 

 

Men da er vi ikke klar for å vinne ligaen. Den dagen vi kan slå Chelsea med å spille våres egen stil, så vinner vi ligaen, slik som med The Invincibles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal sies at Chelsea har scoret 19 mål så langt og sluppet inn like mange som Arsenal.

 

Likevel så bøyer de seg over og tør ikke gå for seier mot for eksempel City. At Arsenal ikke er redd for noen lag og prøver å vinne mot alle er en del av sjarmen ved klubben og noe som gjør at jeg liker den så godt. Jeg foretrekker at spillerne prøver, selv om det resulterer i tap, istedet for å være pyser.

 

Det er bare klokt av Mourinho. Han undervurderer heller laget sitt istedenfor å overvurdere dem. Da går de iallefall ikke på en real smell.

I mai, når de sannsynligvis er ligamestere så kommer ikke Wenger til å smile fra øret til øret fordi Arsenal "ikke er redd for noen lag" så lenge dere ikke blir ligamestere.

Å vinne ligagull handler ikke om å overbevise eller imponere erkerivalens fans. Hadde Chelsea parkert bussen gjennom hele sesongen og vunnet ligaen så hadde jeg også vært bitter fordi jeg hadde følt at de ikke fortjente det. Men herregud, du baserer jo alt på en eneste kamp. Mot CITY. De er faktisk gode!

 

Jeg kan vedde på at om Arsenal skulle vinne gull i mai på samme måte som du beskriver Chelsea, så hadde du gitt faen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen lag kommer til å vinne som Invincibles igjen. Siter meg gjerne på det om 20-30 år. Fotballen har forandret seg.

 

Hva får deg til å si det? Vi var nære å gjøre det i fjor. Jeg snakker ikke om å gå gjennom sesongen uten å tape, jeg snakker om å bare forholde seg til sin egen spillestil og ikke bry seg om motstanderen. Slik som Barcelona har gjort i flere år. Wenger holder på å bygge et effektivt lag rundt spillestilen sin igjen, så det er fullt mulig.

 

 

Det er bare klokt av Mourinho. Han undervurderer heller laget sitt istedenfor å overvurdere dem. Da går de iallefall ikke på en real smell.

I mai, når de sannsynligvis er ligamestere så kommer ikke Wenger til å smile fra øret til øret fordi Arsenal "ikke er redd for noen lag" så lenge dere ikke blir ligamestere.

Å vinne ligagull handler ikke om å overbevise eller imponere erkerivalens fans. Hadde Chelsea parkert bussen gjennom hele sesongen og vunnet ligaen så hadde jeg også vært bitter fordi jeg hadde følt at de ikke fortjente det. Men herregud, du baserer jo alt på en eneste kamp. Mot CITY. De er faktisk gode!

 

Jeg kan vedde på at om Arsenal skulle vinne gull i mai på samme måte som du beskriver Chelsea, så hadde du gitt faen.

 

Det er kanskje klokt med tanke på poeng, men det er ikke klokt når man tenker på at profesjonell fotball er til syvende og sist underholdning, og det kunne ikke eksistert uten publikum. Det er ikke rart at klubben har et image om å spille (til tider) gørrkjedelig fotball og er livredd for tittelufordrerene deres.

 

Alt dette kommer selvfølgelig helt ann på preferanse. Noen vil at vi skal få poeng uansett hva som må til, mens andre, inkludert meg, vil at vi heller skal vinne på vår egen måte.

 

Det stemmer sikkert at jeg hadde gitt faen i mai om Arsenal hadde vunnet ligaen på den måten, men det hadde ikke på langt nær følt like deilig som om vi hadde vunnet uten å bekymre oss for motstanderen.

Lenke til kommentar

0-3. Mourinho legger opp og flytter hjem til Portugal.

 

Det hadde vært noe, men du vet at Mourinho bare flytter om han får høyere lønnstilbud et sted. Han kunne ikke brydd seg mindre om noen av klubbene han har vært manager for.

 

Han kommer heller ikke til å legge opp før han nærmer seg 80, for han trenger sin daglige dose oppmerksomhet fra amøbene i media som elsker han.

Endret av Dapper Chap
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

0-3. Mourinho legger opp og flytter hjem til Portugal.

 

Det hadde vært noe, men du vet at Mourinho bare flytter om han får høyere lønnstilbud et sted. Han kunne ikke brydd seg mindre om noen av klubbene han har vært manager for.

 

Han kommer heller ikke til å legge opp før han nærmer seg 80, for han trenger sin daglige dose oppmerksomhet fra amøbene i media som elsker han.

 

 

Rede Expressos vil jeg tro tilbyr en høy månedslønn.

Lenke til kommentar

 

 

0-3. Mourinho legger opp og flytter hjem til Portugal.

Det hadde vært noe, men du vet at Mourinho bare flytter om han får høyere lønnstilbud et sted. Han kunne ikke brydd seg mindre om noen av klubbene han har vært manager for.

 

Han kommer heller ikke til å legge opp før han nærmer seg 80, for han trenger sin daglige dose oppmerksomhet fra amøbene i media som elsker han.

Derfor han gikk ned i lønn for å komme til Chelsea og takket nei til PSG ja?
Lenke til kommentar

Spent på å se lagoppstillingen til Chelsea. Håper for all del dere starter med Fábregas som SM. Vært skyld i mange mål defensiv(i tillegg til offensivt), så vi bør utnytte hans latskap bakover.

 

Håper også at Ramires starter på benken, generelt en dårlig spiller, men han er muligens den mest irriterende spilleren å spille mot. Slutter aldri å løpe! :p

 

Hvordan tror Chelsea-fans dere stiller? Oscar og Schürrle har vel gode muligheter til å starte?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Spent på å se lagoppstillingen til Chelsea. Håper for all del dere starter med Fábregas som SM. Vært skyld i mange mål defensiv(i tillegg til offensivt), så vi bør utnytte hans latskap bakover.

 

Håper også at Ramires starter på benken, generelt en dårlig spiller, men han er muligens den mest irriterende spilleren å spille mot. Slutter aldri å løpe! :p

 

Hvordan tror Chelsea-fans dere stiller? Oscar og Schürrle har vel gode muligheter til å starte?

Håper ikke vi starter Schürrle, sjeldent at han gjør en god kamp fra start.

At han kommer inn i det 60ende minutt er som regel mye bedre.

 

Håper vi starter noe sånn som:

Courtois

Ivan - Cahill - Terry - Dave

Ramires - Matic

Willian - Fabregas - Hazard

Costa

 

Alternativet blir å bytte Ramires med Oscar, og så bytter Oscar og Fabregas plass.

Spørs litt hvordan Mourinho legger opp kampplanen.

Lenke til kommentar

Ramires og Drogba er skadet:

 

Mourinho er ingen Wenger fan, så Mourinho vil nok ydmyke han igjen :)

 

TC

Ivan Cahill JT Azpi

Cesc Matic

Willian Oscar Hazard

Costa

 

Når vi leder, så kommer nok Mikel inn for Oscar, og Cesc blir flytta høyere opp. Og Schurrle kommer inn for Willian for å DREPE kampen.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Spent på å se lagoppstillingen til Chelsea. Håper for all del dere starter med Fábregas som SM. Vært skyld i mange mål defensiv(i tillegg til offensivt), så vi bør utnytte hans latskap bakover.

 

Håper også at Ramires starter på benken, generelt en dårlig spiller, men han er muligens den mest irriterende spilleren å spille mot. Slutter aldri å løpe! :p

 

Hvordan tror Chelsea-fans dere stiller? Oscar og Schürrle har vel gode muligheter til å starte?

 

Starter Schurrle vinner dere lett. Så tipper Willian spiller, så godt som 100% sikkert. Schurrle er for ineffektiv og stress i vanskelige situasjoner. Ramires er ute med skade til etter landslagspausen også, så han slipper du også.

 

Costa har vel så godt som friskmeldt seg selv. Han klarte 90 minutter på Tirsdag, så da burde hamstringen være ok.

 

Laget er vel ganske rett frem, men som du nevnte i et tidligere innlegg har dere bra fort om dere bruker Sanchez på kant. Derfor kan det være duket for at Azplicueta går på høyre backen igjen, mens Filipe Luis (som har vært fantastisk i de kampene han har spilt så langt) tar venstre. Mulig også Ivanovic går inn for Terry eller Cahill, selv om det er lite sannsynlig.

 

Tipper vi stiller med:

Courtois

Azpi - Terry - Cahill - Luis

Matic - Fabregas

Willian - Oscar - Hazard

Costa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...