Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg sliter med noe jeg kaller for produktforvirring, det oppstår oftest som følge av flygeblad jeg får i posten der det er knapt med bakgrunnsinformasjon. I dette aktuelle tilfellet har jeg er kjellergulv av betong fra 1938. Det forekommer en del unøyaktigheter på dette gulvet (mest i form av grufser) som er litt for stor til at de kan sparkles med vanlig sparkelmasse eller husfiks. Utklippet er fra et flygeblad jeg nylig mottok. Jeg tror ett av disse produktene kan være det rette for meg, men hvilket? Når jeg leser den sparsomme teksten ser jeg egentlig ikke forskjellen på disse tre produktene. Kan noen opplyse meg hvilket av de tre er det som passer best i mitt tilfelle? Og gjerne litt om bruksmåten for hvert enkelt av de tre prioduktene. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Etter det jeg ser kan du bruke både den øverste og nederste... Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Da blir nok den billigste varianten valgt; er det lurt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Pris er ingen indikator for egnethet. Jeg ville ringt et murerfirma og spurt. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Pris er ingen indikator for egnethet. Jeg ville ringt et murerfirma og spurt. Ser likevel ut som om begge de produktene er egnet... Jeg ville også ha spurt grundig om forbehandling av overflaten for å ikke risikere at ting løsner i ettertid. Lenke til kommentar
Storøien Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Pris er ingen indikator for egnethet. Jeg ville ringt et murerfirma og spurt. Det var ikke sånn ment, men har du to likeverdige produkter, velger du gjerne det billigste. Ringe et mulerfirma for å få vite hvordan man gjør det, for deretter å gjøre jobben sjøl, er vel egentlig snyltring; det er derfor jeg har lagt ut dette her og ikke ringt opp fagfolk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Står det ikke ganske greit der da? Rimelgiste heter Basic, mens den andre er "best flyt". Den ene har gode flytegenskaper, noe som gjør at det lettere flyter utover gulvet og skaper en mer nøyaktig flate. Med tykkere masse så vil det ikke like lett bli helt vannrett og det kan hende man må jobbe litt mer for å få det helt plant. Den nederste står det dog ikke noe om leder varme godt, og da ville jeg kanskje ikke antatt at den er like god når man har gulvvarme. Du får nok jobben gjort med billigste, men den dyreste vil nok lettere kunne gi bedre resultat. Nå skal det sies at jeg ikke har brukt hverken av produktene, men det er i det minste dette de ønsker at du skal tolke det. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg mener avrettingsmassen (den øverste) er den som er best egnet. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) For info er det ofte lurt å lese litt hos produsenten... Best flyt: http://heydi.no/produkt.asp?VdaID=139 Basic Plus: http://heydi.no/produkt.asp?VdaID=154 PS: Husk at du mest sannsynlig må behandle opprinnelig betonggulv! Ellers kan denne løsne etterhvert. Og det er ikke spesielt gøy. Tipper de anbefaler Hey'Di spesialprimer Endret 3. oktober 2014 av newman221 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå