007CD Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Det er jo innlysende hvilket produkt Tesla skal lansere i disse Putin tider: Kommer også som ett sivilt kit som kan monteres på andre biler: Endret 9. oktober 2014 av 007CD Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Delta. Litt mindre bil enn tesla høyere.. Litt urbansuv til ca 300.000.,/ Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 et hint til hva "something else" er, er at han etter oppstyret rund "his D", tweetet at det var godt han ikke nevnte den andre bokstaven... Jeg vet ikke hvilken annen bokstav det skulle være, men... Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg intervjuet noen ingeniører på Tesla da jeg var på fabrikken i fjor sommer. De innrømte at en AWD Model S var på vei og at det IKKE hadde vært en smal sak så langt å få inn en motor til. Effekten var ventet å være omtrent det samme som dagens Model S, men at man da fordelte denne på to motorer. Det er selvsagt fullt mulig at de har forandret planene underveis Det høres sannsynlig ut det - bruker sikkert samme motorer men uten å gi mer strøm enn de gjør i dag. "Smal sak" er nok en definisjonssak - i forhold til å lage f.eks en mindre versjon av bilen er det nok lett. I forhold til veldig mye annet er det vanskelig De vil nok fjerne en del kobber fra motoren av flere årsaker. Med abnorme motorer må mange ting forsterkes, ikke minst bremsene. Avgift systemet i mange land bygger på hestekrefter. Og ikke minst kobberprisen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Tipper på at det er en cabriolet :-) Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg tror Tesla har teamet opp med Arngren og Moller slik at flyvebilen endelig kommer på markedet. Rett rundt hjørnet var jo inntrykket man fikk av å lese Arngrenskatalogen i 1996. http://www.arngren.net/moller.html 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Tipper på at det er en cabriolet :-) Tipper på at det er en bil Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Dere tar alle feil.. Det er garantert snakk om Tesla Drone - som følger bilen og lager selfie bilder og film så du kan vise verden hvor tøff elbilsjåfør du er Lenke til kommentar
Gother-Bit Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Det er nok en brøDrister tenker jeg. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Synes ikke at Tesla nyheter har noe på HW.no å gjøre. Synd for deg! Ok da syns du det er ok at ett bilblad/side skriver om 5960X da Det blir litt et samme som at bilblad omtaler/nevner noe slikt: http://cdn.sneakhype.com/wp-content/uploads/2013/07/skoda-pram-11-600x450.jpg Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Da ser det ut som om det er avslørt. http://www.usatoday.com/story/money/cars/2014/10/09/tesla-musk-safety-driver-aids/16986665/ Kvarter før eventen starter. Firehjulstrekk, en del driver assist og 0 til 100 på litt over 3 sekund ser ut til å være det hele. Og ca 16 km ekstra rekkevidde. Slik jeg forstår det, 85D i desember og 60D i februar. Og sensorene dekker hele området rundt bilen i ca 5 meter radius, men kan ikke retrofittes. Men det betyr i hvert fall at programvaren bare kan gjøre det hele bedre! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nå er det bekreftet, bare med long range radar og sonar i tillegg. Bilen kan parkere i garasjen selv. Ny topphastighet på 155 mph, 0 til 60 mph på 3.2 sekund. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Blir dette tillatt i gamle Norge ? Edit: http://www.abcnyheter.no/motor/2014/10/09/209523/eu-norske-elbiler-er-stille Endret 10. oktober 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Å legge til lyd sånn er 1) idiotisk og 2) enkelt. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Kan legge til lyd fra en deilig V12'er da. Hadde vært noe! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Syntetisk motorlyd er ekstremt harry Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Å legge til lyd sånn er 1) idiotisk og 2) enkelt. 3) unødvendig Ved høye hastigheter dominerer dekkstøyen. Ekte eller syntetisk motordur gjør ikke mye fra eller til. Ved lave hastigheter har man kort bremsestrekning (og nå autopilot med blant annet fotgjengerdeteksjon). Draft punk på 11 på stereoen bør nok også høres godt. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Gleder meg til å teste den aksen her: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Hva er poenget med å ha en høy akselerasjon? Kommer du fortere til målet ditt? Min har ca 12-15s o-100, men kommer ikke fortere til oslo om jeg har en bil som klarer 0-100 på 3 s. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Du kommer ikke så veldig mye fortere fram, i hvert fall ikke nevneverdig fortere. Men det gjør det for eksempel mye lettere å håndtere bilen i visse situasjoner, sånn... bortsett fra at det er gøy og slikt :-P Men det å kjøre forbi noen kan gjøres på kortere strekninger, og du trenger mindre plass for å komme opp i fart hvis du for eksempel kommer inn fra et akselerasjonsfelt.Men jeg ser poenget i at det rett og slett ikke er den viktigste faktoren i dagligdags kjøring. Men det er jo akkurat det samme med topphastighet også. Teslaen har nå gått fra topphastighet på 210 km/t til 250 km/t. Men det betyr jo ingenting i praksis, siden det ikke er noen plass i hele Norden du vil få noe som helst utbytte av dette. Man har jo Autobahn, men........ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå