Gå til innhold

Problemer med internetforbindelsen

Armas

Anbefalte innlegg

Har hatt et problem med internetoppkoblingen de siste dagene som jeg ikke helt forstår meg på. Er ikke sikkert at det har noe med mac å gjøre, kanskje det bare er ispen min det er noe i veien med. Hvis noen har opplevd noe lignende eller har noen ideer så vile jeg satt veldig stor pris på litt hjelp. Er helt nybegynner med mac og har vurdert å kjøre en full reinstall av alt på maskinen, men har hørt rykter om at det sjelden løser problemer.

Rett som det er bestemmer maskinen seg for at enkelte adresser ikke er tilgjengelige. Hvilke adresser dette er varierer men enkelte faller oftere bort og noen faller aldri bort.

Eks: www.dagbladet.no, www.amac.no, www.ebay.no og www.macrumors.no blir ofte utilgjengelige mens google og yahoo oftere er tilgjengelige. Det som er veldig rart er at hvis jeg "restarter" nettforbindelsen så blir alle sider tilgjengelige igjen, om så bare for en kort periode. Med restarter så mener jeg at jeg går in på system preferences, network, bytter til using dhcp with manual ipaddress under TCP/IP taben og taster inn en tilfeldig ipadresse og trykker på apply now. Så bytter jeg tilbake til Using DHCP og trykker på apply now igjen (serveren finner da ipadressen selv og legger inn denne. Etter å ha gjort dette funker internett som normalt en stund før ting begynner å bli utilgjengelig igjen.

og forresten, sherlock er ofte en av de første som slutter å få kontakt med nettet, den pleier å påstå at jeg må ha en internettforbindelse for å bruke sherlock og åpner opp internett connect for meg. Samtidig så slutter aldri nedlastinger med mlMac (edonkey).

Vet ikke om det har noe å si men første gangen dette skjedde var etter at jeg prøvde å logge meg på MSN messenger. Hadde lagt inn messenger for noen uker siden, men ikke åpnet det før nå. Laget et nytt passport og prøvde å logge meg på men fikk ikke lov. Fikk beskjed om at serveren var utilgjengelig. Etter dette har intenettforbindelsen vært knotete.

Litt ekstra info: sitter for tiden i Buenos aires med en Argentinsk ISP og det er derfor litt vanskelig å benyttet seg av kundesevice ettersom mine spanskkunnskaper er relativt begrensede. Bruker Safari som nettleser, men problemene oppstår også med ie, sherlock og andre programmer. Bruker OS X, siste oppgradering før panther (10.2.8 ?).

Skal prøve å poste denne på no.it.os.mac også hvis jeg klarer å få postet på nyhetgrupper (se post i programvare :) )

på forhånd takk Armas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...