Rubirosa Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har en Sølvsuper 11 receiver som har sluttet å spille på den ene utgangen, jeg er ikke sikker men det er mulig det er den ene kondensatoren som har "tørket inn".Siden jeg er så langt fra en elektriker man kan komme, er det noen som har noen tips til hvilken kondensator jeg kan sette inn i stedet for den gamle?Gjerne med en link =) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hør med Roald Ramsdal i Bygdøy allé. 1 Lenke til kommentar
Rubirosa Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Hør med Roald Ramsdal i Bygdøy allé. Hvem er det? (Spurte bergenseren =) Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Han fikser alt av gamle radioer etc. Les her. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Litt mer om Roald Ramsdal: http://www.vgtv.no/#!/video/48643/roald-ramsdal-med-radioene Eller så kan vel norsk radiohistorisk forening hjelpe... 1 Lenke til kommentar
GAu Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Jeg har en Sølvsuper 11 receiver som har sluttet å spille på den ene utgangen, jeg er ikke sikker men det er mulig det er den ene kondensatoren som har "tørket inn". Siden jeg er så langt fra en elektriker man kan komme, er det noen som har noen tips til hvilken kondensator jeg kan sette inn i stedet for den gamle? Gjerne med en link =) Dersom du har sterke mistanker til en spesiell kondensator og vil bytte sjøl, må du lese av komponentverdiene på den (kapasitet, og spenning [uF og V]) og sjekke den fysiske størrelsen (høyde, diameter). Deretter kjøpe en ny, tilsvarende i en velassortert elektrobutikk, f.ex: Elfa. Til sist, fram med loddebolten og bytt ! Link til kondensator exempel: https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=67-046-11&toc=19010 NB: jeg sier ikke at akkurat denne passer ____ GAu 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Hifisentralen.no er plassen for dette sprørsmålet. Vintageavdelingen. Utrolig mange kunnskapsrike folk som kan hjelpe deg der med dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå