Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - JorunT - 17 mm f/1,8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den bisken i 22. ser temmelig bortkommen ut (mulig det egentlig er trappa som er bortkommen). Tror du valgte rett den 23. (kunne kanskje skjøvet strået til venstre til siden), ser ikke ut som badetid nei. Dag 24: Hmm, trodde nesten den var tjoret fast som et annet husdyr inntil jeg så fasiten. Utrolige detaljert. Fin hverdagsskildring 25. (selv om det kanskje ikke er hverdags at dere punkterer). Flott bilde av utgravningen i spoileren den 26. Vedovn i full fyr forbinder jeg mer med hjemlige trakter, men husene her er er vel ikke så godt isolerte antakelig. Hunden den 27. ser meeget skeptisk ut. Nesten vanskelig å se om den er sint eller redd. Utrolig fargesterke saker i det siste bildet, gjør seg godt mot grønn bakgrunn. Hodeskallen kunne godt passert som hovedoppslag den også.

Lenke til kommentar

Lekre de der - nå kommer jeg på at jeg har smakt de, de er ikke så store - synes huske det var en spesiell søtsmak på den. De brukes en del til å pynte på kake eller dessert, på restauranter.

Takk, Randi. De er nok lekrere å se på enn de smaken, undeo betyr at du spiser bare ett bær, det rekker. De er litt melne og nokså grynete i skinnet. Tror ikke disse brukes av noen restauranter, men det finnes noe som ligner av utseende.

Den bisken i 22. ser temmelig bortkommen ut (mulig det egentlig er trappa som er bortkommen). Tror du valgte rett den 23. (kunne kanskje skjøvet strået til venstre til siden), ser ikke ut som badetid nei. Dag 24: Hmm, trodde nesten den var tjoret fast som et annet husdyr inntil jeg så fasiten. Utrolige detaljert. Fin hverdagsskildring 25. (selv om det kanskje ikke er hverdags at dere punkterer). Flott bilde av utgravningen i spoileren den 26. Vedovn i full fyr forbinder jeg mer med hjemlige trakter, men husene her er er vel ikke så godt isolerte antakelig. Hunden den 27. ser meeget skeptisk ut. Nesten vanskelig å se om den er sint eller redd. Utrolig fargesterke saker i det siste bildet, gjør seg godt mot grønn bakgrunn. Hodeskallen kunne godt passert som hovedoppslag den også.

Takk for grunndg gjennomgang. Jeg tror bikja (22) venter på eieren som er på besøk, jeg synes jeg kjenner den igjen (kjenner også eieren, en ikke helt tørrlagt fyr. Nærlinsen brukt i dag 24 og i går er faktisk ganske brukbar sammen med 17 mm, nærmer seg makro.

Flere gode miljøskildringer siden sist jeg var innom, det siste bildet ble jo en fargebombe, skarpt og med fin bakgrunn også.

Mange takk!

Likte fruktbildet godt. Spesiell frukt jeg ikke har sett før.

Takker. Her er det mengder av dem nå, dvs de er bær og ikke frukt. De lyser godt opp selv om de er små.

Lenke til kommentar

Dag 29. - Forberedelse til vinteren

I dag er det siste hele dagen her, i morgen vender vi snuten mot Norge igjen. Det er vel på tide, det er ikke lenger sommerlig akkurat. Folk går med vinterklær og det har snødd i fjellene siste uken. På byggvarehuset er det en fargesprakende utstilling med ved/knottfyrte sentralvarmeanlegg, det er stor interesse for disse nå, for folk synes olje og strøm er blitt for dyrt (men strømmen er billigere enn hjemme).

15660803785_8d96a58ddf.jpg

_Z290215 Preparing for the winter.jpg by JorunT, on Flickr

Alternatvt dette fra det lokale apoteket. Apotekeren kan mer enn å selge piller, han fikser også batteriproblemer på mobiltelefonen til en gubbe som trengte hjelp i dag.

15474138569_6231cb1641.jpg

_Z290213 At the pharmacy.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Dag 30. - On the move

Reisedag og mye venting på flyplasser. På Frankfurt Airport var det mange mulige motiver, men jeg så skiltet med *On the move' i bakgrunnen og stilte meg opp til jeg fant en som hastet forbi på rett sted.

15487857908_9088290b72.jpg

_Z300276 On the move.jpg by JorunT, on Flickr

Alternativ: Jeg falt også litt for alle de fargerike lampene på et spisested med asiatisk mat på flyplassen, metallskulpturen i bakgrunnen så jeg først etterpå.

15671348191_9e182d35c2.jpg

_Z300283Asian diner at Frankfurt Airport.jpg by JorunT, on Flickr

Vi fikk også tid til et siste bad i sjøen før vi dro, med påfølgende dusj ute. Vi har verdens flotteste utsikte fra dusjen, men det synes ikke her.

15487361019_ed485bb543.jpg

_Z300259 Last shower.jpg by JorunT, on Flickr

Endret av JorunT
Lenke til kommentar

Dag 31 - Hjemme igjen

Så var 6 uker i utlendighet over og vi er endelig hjemme igjen. Selv om det var kaldt og grått, var det fint å stå opp til slik en sprakende soloppgang. Og dermed var også oktoberfesten over, jeg ha sett mye fine bilder fra mange, og fått en mengde kommentarer, noe jeg har satt stor pris på. Takk for følge alle sammen.

15674554395_caeca23bde.jpg

_Z310297 Sunrise home again.jpg by JorunT, on Flickr

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget plutselig nå som festen er over at jeg har en feil i headingen på tråden som burde vært rettet, opbjektivet er selvsagt 17 mm f/1,8 og ikke 2,8. Hvordan får jeg rettet opp fadesen?

Det gjør du ved å redigere første post og velge Full editor (det er en knapp til under teksten).

Lenke til kommentar

Jeg oppdaget plutselig nå som festen er over at jeg har en feil i headingen på tråden som burde vært rettet, opbjektivet er selvsagt 17 mm f/1,8 og ikke 2,8. Hvordan får jeg rettet opp fadesen?

Det gjør du ved å redigere første post og velge Full editor (det er en knapp til under teksten).

Takk, gode redningsmann, da var det jo enkelt å fikse.

Lenke til kommentar

Den røde, sylindriske sentralfyren så flott ut. nesten så man skulle hatt en bare pga designet. Flott soloppgang på oktobers siste dag, men ellers var vel ikke denne oktoberdagen like spennende for din del som de foregående.

"On the move": Særdeles bra rapport fra en travel flyplass, godt utført. Lampene var interessante og fargerike, selv om bildet ble litt "overlesset".

Lenke til kommentar

Den røde, sylindriske sentralfyren så flott ut. nesten så man skulle hatt en bare pga designet. Flott soloppgang på oktobers siste dag, men ellers var vel ikke denne oktoberdagen like spennende for din del som de foregående.

"On the move": Særdeles bra rapport fra en travel flyplass, godt utført. Lampene var interessante og fargerike, selv om bildet ble litt "overlesset".

Tusen takk for dine mange og grundige kommentarer gjennom hele festen, det har vært en fornøyelse å lese dem, du er virkelig av de trofaste.

Nei, det er vel ikke like spennende med hverdagen, men det er vel nødvendig med noen av dem også for å kunne nyte 'festen'

Du er flink til å ha med kameraet og fange hverdagen. Syntes også du er god til å få med akkurat passe med farger i bildene dine. Gjennom måneden liker jeg spesielt Menton, nesten så man får lyst til å reise dit for å bruke samme innramming.

Takk til deg også for at du tok deg tid til å se på og kommentere bildene.

Jeg kan absolutt anbefale Menton, en virkelig sjarmerende by med mye å se på, og ikke minst meget fotogen. Bildet fra museet er også min favoritt, dette museet er forøvrig et must ved evt. besøk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...