BjørnÅgeS Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Karibien virket idyllisk. Fine blåtoner. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 16. oktober 2014 Del Skrevet 16. oktober 2014 Karibien var fin. Så ut som en strand jeg kunne tilbrakt en kveld med kamera og stativ Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Takker alle for vennlige kommentarer Dag 16 - Menton Her er det litt for hektisk, klarte til slutt å å lastet opp bildene til Flickr mens jeg fikk litt søvn _Z160295 Looking out.jpg by JorunT, on Flickr Alternativt _Z160266 Menton beach.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Denne er helt fantastisk - så den på Flickr! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Dag 16 - den likte jeg veeeldig godt, du! Alle tiders komp! (fin strand i spoileren, forresten).... Endret 17. oktober 2014 av smort1 Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Denne er helt fantastisk - så den på Flickr! Dag 16 - den likte jeg veeeldig godt, du! Alle tiders komp! (fin strand i spoileren, forresten).... Takker så mye. Dette museeet er ikke så mye å se på etter min smak fra utsiden, men det ble spennende linjer sett innenfra. Kan anbefale utstillingene her og på Bastionen like ved, Jean Cocteaus bilder er verdt å se. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 "Karibien" ble flott, "Looking up" ble enda bedre! Kompen, fargene, det meste! Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2014 Dag 17. - Blå vannlilje I dag og i morgen er det besøk i botaniske hager, noe som kanskje ikke frister alle, mye agaver, kaktus og andre tørketålende vekster som kanskje er for de mer spesielt interesserte. Jeg velger derfor et bilde av noe lettfattelig, en blålilla vannlije som antagelig har sin opprinnelsei Egypt og også kalles blå lotus. _Z170393 Nymphaea caerulea .jpg by JorunT, on Flickr Ellers er det ikke noe å si på omgivelsene til noen av disse hagene, her et bilde fra La Mortola, som ligger såvidt over grensn inn i Italia, et område på 18 hektar med et palass fra 11-hundretallet i midten. Det var ca 100 m stigning fra toppn til sjøen. Den sies å være en av verdens flotteste botaniske hager. _Z170461 La Mortola.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Nydelig vannlilje og fin stemning i det spoiler-bildet. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. oktober 2014 Del Skrevet 17. oktober 2014 Vannliljen ble ganske flott, med spreke farger i kontrast mot en mer avtonet bakgrunn. Men jeg er ikke i tvil om at dag 16, "Menton", er trådens foreløpige mesterverk. Et panorama innrammet av myke, organiske former. Alt mer eller mindre i variasjoner av samme fargetoner unntatt det sjøgrønne havet og himmelen med flott sky-tekstur. En perle av et bilde rett og slett. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Vannliljen ble ganske flott, med spreke farger i kontrast mot en mer avtonet bakgrunn. Men jeg er ikke i tvil om at dag 16, "Menton", er trådens foreløpige mesterverk. Et panorama innrammet av myke, organiske former. Alt mer eller mindre i variasjoner av samme fargetoner unntatt det sjøgrønne havet og himmelen med flott sky-tekstur. En perle av et bilde rett og slett. Kunne ikke sagt det bedre selv - Menton ble meget flott. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Takk for hyggelige kommentarer, kjekt at Menton-bildet falt i smak og at vannliljen var akseptabel. Jeg sliter med internettet på dette hotellet, blir kastet ut hele tiden og jeg har problemer med å få lastet opp til Flickr, vet ikke om gårsdagens bilder blir klare før jeg drar herfra, det tar evigheter. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Mange fine bilder. Spesielt studerte jeg de insektene. Også likte jeg veldig godt det bildet av sjø, 14. tror jeg det var. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Dag 18. - Monaco Dette har vært hektisk, fem land på fire dager holder. I går et besøk i Jardin Exotique de Monaco, som har en mengde monsterstore kaktus av alle slag. Pga treg Flick får jeg ta ett som jeg har klart å laste opp (fem siden i går kveld). _Z180493.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Mange fine bilder. Spesielt studerte jeg de insektene. Også likte jeg veldig godt det bildet av sjø, 14. tror jeg det var. Takk for hyggelig tilbakemelding. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Flott panorama på 18. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Flott panorama på 18. Takk, Randi. Det tok over ett døgn å laste opp gårsdagens bilder til Flickr, så jeg måtte droppe å bruke det jeg hadde planlagt. Er jeg heldig, klarer jeg å få noe med fra i dag også. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Hm, hvis man må droppe planlagte bilder, så hadde jeg kanskje heller ventet litt. Men fabelaktig utsikt på det du postet da. Og kaktusene ser jo ut som de er høyere enn trærne. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Flott utsikt fra hagen i Monaco ja! Har ikke vært i den, men en tilsvarende i Eze - bare 10 minutter unna. Like flott utsikt fra den faktisk, og sannsynligvis noe av samme plantene. Mye å ta bilder av Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2014 Dag 19. - Friminutt, Forte dell'Annunciata, Ventimiglia - Italia Jeg har sittet i møte fra 10 til 17 i dag, kom ikke å si at hagefolk ikke kan krangle. Vi fikk en lite friminutt og et rundstykke midt på dagen, så jeg fikk såvidt luftet kameraet, egentlig har jeg vel ingenting som er verd å vise her, men i mangel av noe bedre... _Z190638 Forte dell'Annunciata Ventimiglia.jpg by JorunT, on Flickr Alternativt i sort-hvitt _Z190636 Forte dell'Anunciata, Ventimiglia.jpg by JorunT, on Flickr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå