Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg har lyst til å begynne med snus igjen

UnderSolen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg begynte med snus når jeg var 14 år. Jeg har over de siste ti årene sluttet og begynt. Det har vært av og på.

Sist jeg sluttet var for ca 6 måneder siden. Det var ikke så vanskelig. Jeg har masse erfaring med å slutte :p

Den siste uken har jeg hatt et helt sinnsykt sug for snus! I dag spurte jeg til og med kjæresten om hun kunne gi meg en.

Jeg har tenkt over det de siste dagene. Og jeg kan ikke finne en god grunn for ikke å begynne igjen.

Når jeg sluttet var det fordi jeg sa opp jobben og økonomien var usikker. Nå har jeg en god jobb igjen og økonomine er på plass.

Kan noen gi meg en god grunn til å ikke begynne igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde starte igjen. Snus er så deilig. Finnes det noe bedre enn å legge inn en fet snus under leppa etter maten? Kjenne hvordan det svir litt samtidig som den aller deiligste smaken brer seg ut. Spyttsekresjonen øker og blander seg med saften fra snusen og noen snuskorn. Når du siden svelger det... mmmmm. Så j**la deilig.

Slutte kan du gjøre senere når du får barn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vel talt, Gregersen!

Snus er deilig. Det er en belønning i hverdagen, noe å se frem imot. Noe som for meg til å puste ut og sette pris på livet.

Jeg hører stadig om at snus ikke er så helseskadelig som man skal ha det til. Senest idenne artikkelen:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/18/423760.html

Er snus omtrent like farlig som kaffe så er det en risiko jeg er villig til å ta. Jeg fører en meget sunn livsstil og har god helse ellers.

Det eneste som holder meg igjen er at det koster mye, men jeg har jo fått meg en jobb nå.

Det andre er at det er en avhengighet. En avhengighet er en frihetsberøvelse og jeg liker min frihet.

Uansett så føler jeg at jeg er villig til å gi opp denne lille friheten nå. Vil jeg være det om 3 måneder? Er det verdt det i lengden?

Lenke til kommentar

Bah, summen av alle laster er en konstant. Uten snus er du uansett avhengig av noe annet. Mye bedre å legge inn en snus etter maten isteden for å sette seg foran pc'n å onanere.

Det er i tillegg en like stor frihetsberøvelse å gå rundt å tenke på hvor deilig det hadde vært med en snus akkurat nå.

Men, om 3 måneder kommer du nok til å angre deg. Ikke gjør det, du kan slutte igjen når du vil. Det er det som gjør det verdt det i lengen.

Kos deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ville ikke gjort det.

Er først og fremst et ganske stort innhugg som gjøres i lommeboken din. Har aldri snust før, men andre småting som du kan ta i betrakning er at det ser helt jævlig ut, samt tenner og tannkjøtt får kjørt seg over lengre tid.

Lenke til kommentar

Er først og fremst et ganske stort innhugg som gjøres i lommeboken din.

Sant nok, men dette er penger som sannsynligvis blir "sløst" bort på andre ting uansett.

Det er mulig. Uansett, du kan ta en grov antagelse av hvor mange bokser du bruker i uken/mnd og se hvor mye du bruker på dette i året.

Da kan du tenke deg hva du kunne gjort for de pengene, som for mange kanskje hadde virket mye mer fornuftig.

Eller du kan sette inn samme summen du hadde brukt på snus på en måned, inn på en bankkonto?

Lenke til kommentar

Har du bestemt deg?

Jeg glemte å si at jeg har vært snusfri en stund nå. Jeg savner det hver eneste dag og angrer surt på at jeg sluttet.

Jeg er en idiot hvis jeg begynner igjen.

Lykke til videre.

Jeg har ikke begynt enda. Suget har ikke vært så sterkt til stede idag. Sa til meg selv at jeg ihvertfall skal vente til neste lønning om jeg skal begynne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...