Gå til innhold

Net Framework error på FIFA 15 etter installasjon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant dette på linken din Heinza..

"- Hvis grafikkortet er svak for spillet til å starte, laste ned og kjøre dxcpl.exe (gå til start-menyen og skriv "dxcpl.exe"), går du til Edit List ..., legger fifa15.exe og fifaconfig.exe og klikk ok, sett 11_0 på Feature Nivågrense og krysser Force WARP, klikk Bruk og OK. Legg merke til at spillet vil kjøre veldig veldig treg!"

Det er da altså pga det jeg gjorde for å få kommet inn i spillet fra Youtube-videoen at spillet går tregt.

Det står også at jeg kan aktivere windows media player hvis spillet krasjer på språksiden.. den gjør ikke det.. kommer til der den laster...

Lenke til kommentar

Først gjorde jeg dette her;

- Hvis grafikkortet er svak for spillet til å starte, laste ned og kjøre dxcpl.exe (gå til start-menyen og skriv "dxcpl.exe"), går du til Edit List ..., legger fifa15.exe og fifaconfig.exe og klikk ok, sett 11_0 på Feature Nivågrense og krysser Force WARP, klikk Bruk og OK. Legg merke til at spillet vil kjøre veldig veldig treg!

Så gjorde gjorde jeg dette som står på linken du sendte:

- Lag profiler for demoen på begge nVidia og ATI grafikkort! For nVidia gå til din grafikkort kontrollpanel (høyreklikk på skrivebordet), gå til Manage 3D Settings, programinnstillinger og legge til FIFA 15 exe. For ATI laste RadeonPro og lage en profil med FIFA 15-demoen. Hvis du opplever tung henger du kan justere innstillingene på begge profilene til du kommer en optimal konfigurasjon for demoen til å kjøre glatt!

Så gikk jeg inn i spillet og nå kjører MYE raskere ser ut til å være i orden stort sett.. Får prøve det ut i morra å se :) Hvis spillet er bra nå så er det eneste jeg må er å få fiksa den bootinga på PCen..

Du nevnte at denne "Default" knappen ved siden av boot menu (F8) gjør at innstillinger INNE i bios går tilbake? Jeg har jo aldri vært der inne endret noe som helst men tror du at Bootinga går tilbake til sånn det var, at den booter med lokal disk C igjen om jeg trykker på dette alternativet? :)

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn i BIOS nå og trykka F5 Default men ingenting skjedde..

Jeg mener å huske jeg har vært inne på en boot meny i bios tidligere.. Mer avansert meny enn F8 Boot Menu

Der kunne jeg velge hvem som skulle boote først osv. First boot og second boot osv.

Nå bruker jeg bare F8..

husker ikke hvor jeg gikk inn for å gjøre for da husker jeg at hele greia endret seg med en gang! Dermed slapp jeg å gå via bios hele tida for å starte opp Windows..

Skal teste ut FIFA nå, gir deg tilbakemelding på det etterpå :)

vet du noe om dette Heinza?

Jeg har dette hovedkortet: ASUS P8Z68 Deluxe

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd FIFA litt men får ikke spilt enda. pga jeg må jo endre kontroller..

Men inne i spillet står det tastatur + mus men den autokjør på Game settings der er det kun bilde av to spill kontroller fra Xbox og jeg får ikke endret ordentlig inne i spillet.. pga jeg må nok velge tastatur der det er disse kontrollene før jeg går inn i spillet..

Hvordan får jeg til dette a? Skjønner ingenting.. det er jo et PC spill jeg har kjøpt!

Lenke til kommentar

Får selv det samme alternativet. Ta evnt en titt gjennom her: http://answers.ea.com/t5/FIFA-15/How-to-Change-of-Controls-FIFA-15-Demo/td-p/3482449/page/3

Det enkelste i verden ville jo vært og kjøpt en bilig xbox kontroller var en som bla skrev det på siste siden av tråden der. Men bare kikk gjennom og se om du finner du finner ut av noe! Er jo kjekt og ha keybordet!

-----

Alt i alt er det jo helt merkelig at EA ikke har gjort noe mer ut av arbeidet, veldig slapt egentlig! Greit at det er mer populært på konsoller, men pc står veldig høyt også!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Jeg leser og ser gjennom tråden i morra og prøver evt. :)

Ja, helt enig.. Synes EA har gjort en dårlig jobb med FIFA 15. Så mye greier for et spill liksom.. og de burde kanskje ha kommet med en oppdatering via Origin som hadde ordna alle bugs i FIFA 15. som den feilmeldingen ved oppstart og denne Keyboard saken..

Lenke til kommentar

@

KinderLinda

Det er akuratt det vi jobber med ser du. Så ser etter en form for løsning, så desverre ikke komme noen enda :/ Men om du lurer på strying ved hjelp av konsoll kontroll. Kan e se om e finner en løsning ser du :)

Ossen konsoll kontroller har du?

Akuratt det vi styrer med er keyboard kontroller!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt FIFA 15 til PC og men hvertfall jeg har problemer med å ordne kontrollene i spillet for å få spilt med tastatur. Da det er avbildet Xbox kontroller under Game Settings før du trykker Play for å komme inn i spillet.. men det er avbildet tastatur og mus inne i innstillingene i spillet men ikke mulighet for å endre til kun tastatur :)

Lenke til kommentar

@

KinderLinda

Det er litt mer avansert en og bare koble den til pcen, det må gjøres litt forksjellig før den fungerer.

Edit:

Nå har jeg funne en løsning følg denne guiden: http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1l21zb/playing_with_a_ps3_controller_on_pc_a_setup_guide ;) Funket flott her! Kan nå spille bla fifa 15 med ps3 kontroller :) Har testa og få ps3 kontrollen koblet til for noen år siden men uten heldighet, nå fungerer det endelig!

Ikke nøl med og spør om hjelp om det trengs! ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Har sett dette skal fungere, i beskrivelsen er det et program key etc last ned og følg videon:

Kan fungere.

BTW: Til vanlig når du skal bruke tastaturet vil key customizer som det heter gjøre at enkelte taster ikke fungerer isåfall lukk programmet!

Bare sjekk videon, har ikke testa det sjøl men det skal hvist fungere tror jeg, lurt og ta en titt gjennom kommentarene også. Er ivertfall en mulig løsning!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

@

KinderLinda

Det er litt mer avansert en og bare koble den til pcen, det må gjøres litt forksjellig før den fungerer.

Edit:

Nå har jeg funne en løsning følg denne guiden: http://www.reddit.com/r/ffxiv/comments/1l21zb/playing_with_a_ps3_controller_on_pc_a_setup_guide ;) Funket flott her! Kan nå spille bla fifa 15 med ps3 kontroller :) Har testa og få ps3 kontrollen koblet til for noen år siden men uten heldighet, nå fungerer det endelig!

Ikke nøl med og spør om hjelp om det trengs! ;)

Takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...