Gå til innhold

Net Framework error på FIFA 15 etter installasjon?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte FIFA 15 her om dagen som jeg alltid har gjort vært år.

Installerte spillet her om dagen men da jeg skulle inn å sjekke ut spillet så kommer det opp en feilmelding.. Jeg prøvde i dag og reinstallere og samme feilmelding kommer fortsatt..

Det er en Framework Error...

Installasjonen går uten problemer.

"Det oppstod et ubehandlet unntak i programmet. Hvis du klikker Fortsett, ignorerer programmet denne feilen og forsøker å fortsette. Hvis du klikker Avslutt, avsluttes programmet umiddelbart"

"Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst."

Det står også detaljer under i denne ruta men der står MYE og jeg får ikke kopiert det.. Aldri skjedd med forrigegående spillene jeg har installerte (FIFA)

Det er en Framework error

Noen som veit hva jeg kan gjøre?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var akkurat denne jeg lasta ned i går.. Den reparerte en versjon som het Framework 4.5.1 eller noe..

Men jeg finner heller ingenting i windows Update.. Og spillet funker fortsatt ikke.. denne Framework erroren kommer fortsatt når jeg prøver å starte spillet..

den siste linken du skrev funker ikke :p

Lenke til kommentar

Hei igjen! :) Skal se om e finner en løsning på det her, kommer tilbake om litt. ;)

Prøv dette her: http://www.fifa-infinity.com/fifa-15/fifa-15-fixes-troubleshooting/ Kommer opp løsninger om net framwork bla står det ha siste driverx dog direct 11 installert ellers installere/oppdatere siste skjermkort driver. Håper dette hjelper!

Lasta selv ned fifa demo og fikk kjørt det fint uten problemer så kan være en direct11 eller driver genrell oppdatering!

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Takker for det :) Jeg har ett problem med til nå da.. haha

Hovedharddisken partisjon C er på 120 GB og denne er stapp full. Jeg har to andre partisjoner også (to andre harddisker) på 465 GB og 279 GB. Jeg må få datamaskinen til å laste ned ting i en av disse partisjonene istedenfor hovedharddisken før jeg kan laste ned noe mer..

På C kjører jeg Windows 7 men de andre står bare i PCen oppført som partisjoner..

Men må gjøre om D eller G til hovedharddisk.

Kan jeg gjøre dette via Fdisk (diskbehandling) ? Merk partisjon som aktiv?

Lenke til kommentar

Vil Anbefale deg og gå inn i innstilinger på forskjellige programmer og bestemme hvilken folder den herreter skal laste ned/installere til. Ellers kan du gå inn på instillinger på min datamaskin og renske disken ellers slette det som tar unnødvendig plass eventuelt flytte det til en av de andre diskene. Husk ssd systemddisken skal være over eks 6 gb ca for optimal performance.

Husk headfolder er ssd disken som er systemdisk og beste måten og få headfolder er og gjøre det manuelt i forskjellige programmene! :)

Når du har gjort det kan du eventuelt prøve og oppdatere firmwaren på ssden, trimme den med denne: http://www.buildcomputers.net/trim-support.html Da blir den kjappere og bedre i bruk. Etter du har gjort trim command gå inn på høyreklikk computer og oppdater windows experience index for og se om disken har gått på høyre index score, blitt kjappere.

Håper e kom med noen gode råd og det med ssd disken og slette, øke performancen bedre gjør den og selve levetiden enda bedre/raskere! :)

mvh Heinza7 ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Okei! Jeg gikk inn i innstillinger i Google Chrome og endret nedlastninger til D og det funker det nå men så lasta jeg ned Framework fra Microsoft sine sider.. og da jeg skulle installere denne.. så var jeg så dum å avinstallere den allerede installerte versjonen av Framework på pcen og da jeg skulle restarte så kom det plutselig opp BootMGR is missing og jeg kom ikke inn på pcen i det hele tatt men jeg prøvde å komme inn i Bios og det funka etterhvert og da endret jeg booten til den 120 GB hdd som det er operativsystem på.

Fant fort ut at jeg aldri skal fjerne Framework igjen, eneste jeg gjorde var å endre nedlastningene i Chrome til D isteden C (med operativssystem).. Og da jeg endelig kom inn i windows igjen fant windows update Framework og installerte men så kom AVG og påstår denne filen er et virus og tydeligvis fjerner den og da kommer windows update med enda en ny kritisk oppdatering.. men etter første oppdatering før AVG dukka opp her så står nå Microsoft .NET Framework 4 Client profile for Windows 7 x64 systems fortsatt installert på maskinen men Windows Update viser fortsatt til en kritisk oppdatering..

Jeg trur nok PCen laster ned til disk D nå som jeg har endret dette i Chrome.. Du mener Deframentering? På C har jeg 792 MB igjen?

FIFA 15 funker fortsatt ikke! :(

Lenke til kommentar

Jeg veit at jeg ikke har oppdatert skjermkortet på en stund for jeg har kun spilt FIFA 14 og det har vært greit. Men kan sjekke det opp og laste ned ny via Nvidia :) Jeg kan også sjekke ut direct 11.. Trur kanskje jeg har 10 eller noe...

Jeg har endret nedlastning til C i Chrome nå fordi BootMGR forekommer fortsatt ved oppstart av PCen.. Den svitcher mellom partisjonene.. trur den starter med DVD spilleren xD

Nå har jeg hvertfall endret nedlastningssted til Lokal Disk C i Chrome igjen så da håper jeg at BootMGR saken forsvinner og jeg satt boot devicen til partisjon C nok en gang i bios..

Microsoft Framework 4.5.1 er lastet ned og installert igjen via Windows Update..

så nå sjekker jeg ut det du nevner så håper går i orden da!

Sier fra når jeg har sjekka det opp :)

Lenke til kommentar

Lasta ned og skal installere nyeste GeForce driver nå men jeg klarer ikke finne ut om det er noe directx på pcen.. ser ikke ut at det er installert noe med directx i kontrolpanel hvertfall.. Jeg finner ikke DirectX på Google heller.. Jeg finner mye men ikke 11.. Alt jeg prøver å installere blir tatt for å være virus..

Veit du hvor jeg kan laste ned DirectX 11 da? Jeg finner ikke noe på Microsoft sine sider heller..

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg å avslutte pcen pga noen oppdateringer og da dukka den "BootMGR is missing" opp igjen!

I bios bytter jeg enda en gang til SSD disken men den starter opp fra DVD stasjonen...

nederst i BIOS står det Boot Menu (F8) og bortenfor står det Default (F5)

kan jeg trykke default tro? så går det tilbake til sånn det var?

Jeg minnes at Boot menyen var F12 eller F10..

FIFA 15 fungerer fortsatt ikke..

dette er feilmeldingen som kommer opp nå:

Unhandled exception has occurred in your application. If you click Continue, the application will ignore this error and attempt to continue. If you click Quit, the application will close immediately.

Object reference not set to an instance of an object.

----------------------------------------------------------------------------

See the end of this message for details on invoking
just-in-time (JIT) debugging instead of this dialog box.
************** Exception Text **************
System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object.
at DXHelper.DisplayInfo.InitDisplayModeList()
at DXHelper.DisplayInfo..ctor()
at fifasetup_csharp.Settings.CreateSettingsForAdapter()
at fifasetup_csharp.StartingForm.PlayButton_Click(Object sender, EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
************** Loaded Assemblies **************
mscorlib
Assembly Version: 4.0.0.0
Win32 Version: 4.0.30319.18444 built by: FX451RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework64/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
fifaconfig
Assembly Version: 1.0.0.0
Win32 Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Origin%20Games/FIFA%2015/fifasetup/fifaconfig.exe
System
Win32 Version: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
System.Windows.Forms
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
System.Drawing
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
DXHelper
Assembly Version: 1.0.5318.28514
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Origin%20Games/FIFA%2015/fifasetup/DXHelper.DLL
Accessibility
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/Accessibility/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/Accessibility.dll
System.Core
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
fifaconfig.resources
Assembly Version: 1.0.0.0
CodeBase: file:///C:/Program%20Files%20(x86)/Origin%20Games/FIFA%2015/fifasetup/no/fifaconfig.resources.DLL
System.Xml
Win32 Version: 4.0.30319.34234 built by: FX452RTMGDR
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
************** JIT Debugging **************
To enable just-in-time (JIT) debugging, the .config file for this
application or computer (machine.config) must have the
jitDebugging value set in the system.windows.forms section.
The application must also be compiled with debugging
enabled.
For example:
<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>
When JIT debugging is enabled, any unhandled exception
will be sent to the JIT debugger registered on the computer
rather than be handled by this dialog box.
Lenke til kommentar

Trykker du defaualt vil den gå slik innstiligene var før i bios! Litt av en stor og tungvidn feilmelding :/. Men skal se om e finner en vei! Prøv og les litt gjennom denne tråden fra første side er det flere som får denne erroren! Fra denne siden kommer det noen løsninger eks den til BartekP87: http://answers.ea.com/t5/FIFA-15/FIfa-15-won-t-start-Error-with-netframework/td-p/3482423/page/4

BartekP87: Try this mates:

https://www.youtube.com/watch?v=JmnrzmdfbJU

Download the file in the description and watch the video 16x16_smiley-wink.png Ifølge flere om du kikker i linken hjalp løsningen hans, bare prøv! om ikke forstett og kikk gjennom linken ;)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Hehe, jeg så den linken men visste ikke jeg måtte laste filen ned først, trudde den lå i mappen..

Jeg fulgte det han gjorde i videoen og la inn de to filene han gjorde. Det var fifaconfig.exe og FIFA 15 ikonet (Han hadde FIFA 15 Demo). Det var det og jeg prøvde å gå inn i spillet og feilmeldingen dukker fortsatt opp.. :(

Det var jo bare dem to filene han la inn.. og ikke flere!?

Lenke til kommentar

Jeg glemte visst å huke av et alternativ i den ruta i youtube-videoen.. Men feilmeldingen kom fortsatt.. Så kikka jeg litt mer på Youtube og fant en video som jeg kunne laste ned et program "FixcleanRepair" men dette fant ingen errorer på pcen så jeg gikk ut av dette å for å teste FIFA som vist i videoen og jeg kom veldig overraskende INN i spillet etter 10 dager nå :p

Men den står å "loader" veldig lenge før den hopper inn i en kamp mellom Liverpool og Man City... Virker som spillet hakker og det tar lang tid å sjekke Internett forbindelsen.. Det var ikke sånn i FIFA 14! Fikk beskjed om at Windows brannmuren hadde blokkert noen funksjoner i spillet pga offentlige og privat nettverk..

Hva kan jeg gjøre med dette? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...