Gå til innhold

Abit TH7II-Raid BIOSFLASH


germ

Anbefalte innlegg

Hei. Har dette kortet med en NW 1.8 på. Problemet er at biosen som allerede er på kortet støtter ikke Northwood. Dette resulterer i flere ting. Jeg får opp en melding i oppstarten hver det står at det er noe feil med CPU. Jeg kan stille CPU'en fint i Biosen og alt ser greit ut i windows (2k). (For å komme videre må jeg bare trykke F1).

 

Jeg har lastet ned nyeste bios fra Abit men når jeg prøver å installere den får jeg opp at serienummeret på hardwaren min ikke stemmer. Akkurat som om jeg skulle ha et faskt kort eller no... Er helt sikker på at jeg har riktig bios lasta ned.. Vet noen hva som er i veien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et lignende problem selv med det kortet.. Det viser feil info ved oppstart(Det er egentlig 22x100mhz, men HK viser 6x110mhz=660mhz), men når jeg kommer inn i windows og kjører wincpuid viser den riktig... Har tenkt til å flashe biosen selv, men har ikke gjort det enda...

Jeg ser at du har GF3 ti500, hva får du i 3dmark01 ? :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du lager en oppstartsdiskett(IKKE WINDOWS DISKETT) ved å gå på a: og "formater".. der velger du oppstartsdiskett og formaterer den slik... Så legger du bios flash filene over på disketten og rebooter :smile: Kjør så den "runme.bat" filen der... Jeg kjører v.38 biosen akkurat nå, men siden jeg har voltmoddet CPU'en, så får jeg satt vcore så høyt som 2.2 :smile:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...