Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt bak leggen

Leftcorner

Anbefalte innlegg

Hei, virker litt ung men la gå.

Er 14 år og for et par uker siden våknet Jeg om natten av en stor smerte bake høyre legg, jeg aner ikke hva det er men tror det er krampe. Jeg sa det til foresatte men de trodde ikke på meg sånn helt, de sa bare det går bra. Men nå for et par timer siden så tok jeg en 1 time søvn, men våknet igjen av enda større smerte bak leggen enn forrige gang, på samme foten.

Det føles helt sykt og jeg kan ikke beskrive det, kanskje som , nei jeg vet ikke, men har ikke hatt så vondt før. Nå føles det ekkelt på foten og når jeg strammer foten gjør det vondt og klarer ikke å gå ordentlig. Sist gang så våknet jeg igjen etter 3-4 timer og da var det litt ømt men kunne gå. Noen som vet hva det kan det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok krampe ja, syns det høres ut som krampe/muskulært, men man kan jo ikke si det sikkert, men krampe er jævlig vondt når det står på også blir beinet ømt du kan ha litt vondt for å gå normalt og det blir ømt og stivt en liten stund, men hva det kommer av veit jeg ikke, det kan være mye.

For min del akkurat nå så kommer det vel av at jeg er fryktelig inaktiv å når jeg da er aktiv så bare klikker alt, men men, kan jo snakke med lege eller helsesøster på skolen.

Det går vel kanskje an å vente til det er blitt bra igjen også tøye ut litt som fotball sparkere etc gjør, om det har noen effekt aner jeg ikke, men kan vel aldri skade.

Lenke til kommentar

Jeg får enkelte ganger krampe på grunn av dehydrering (våknet opp av at det hogg i baksiden av leggen en gang i militæret, ikke kult i lite telt med mye folk..), så sørg for å drikke nok vann. Er det ett tilbakevennende problem kan det også være fordi du får i deg for lite magnesium..

Edit: eller det kan, som du nevner, være at du rett og slett ikke er vant til fysisk aktivitet.

Endret av hvorre
Lenke til kommentar

Høres ut som hetekrampe ja. Slitt med det samme - hender jeg våkner med krampe og eneste utvei er å stå opp og fysisk stå på beina så det går over. Som Hvorre skriver; drikk mer vann - og evt kutt ned på koffein-inntaket. Det er nok i alle fall mitt problem, drikker alt for lite - 2 glass vann per kopp kaffe eller noe i den duren gjennom hele dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...