Undrende Ugle Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Hei. Eg trenger deres hjelp! Sist uke opprettet eg en sak hos Telenor sin mobilforsikring (Gjensidige). Kontakter Mcare og fikk sendingspapirene. Levert pakken hos Rimi Sogndal forrige onnsdag. Der ble den aldri registrert. På fredag kontaktet eg posten og spurte hvorfor pakken fortsatt stod som "ingen sending mottatt foreløpig, kun melding". De viser seg at pakken er borte, posten kan ikke finne den. Siden denne pakken er en "returservice" er juridisk eier Mcare. Mcare sier dog at de ikke er juridisk eier siden pakken aldri har blitt bevist levert til posten. Posten viser til Mcare, Mcare viser til Posten. Ingen vil ta skylden. Eg kommer ingen vei. Har noen vært borti noen lignende? Eg er en smule fortvilet. Endret 1. oktober 2014 av Tore H. T. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Er jo posten som har driti seg ut, kan ikke se hvorfor det skal være Mcare sin feil at de roter den bort. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Håper du ahr kvittering for at du har levert den til posten. 3 Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Posten vil ikke reklamere til meg, siden Mcare er juridisk eier av pakken. Mens Mcare ikke reklamerer fordi eg ikke kan bevise at pakken er blitt sendt. Eg fikk ingen kvittering, og kunne ikke heller, siden pakken er en ferdig utprintet sendingslapp. Siste eg kan tenke meg er videoovervåkning. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Du kan be om å få en kvittering for innlevert pakke, det har iallefall jeg fått på forespørsel Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2014 Du kan be om å få en kvittering for innlevert pakke, det har iallefall jeg fått på forespørsel Dette var eg ikke klar over. Vet om de Norgespakke-kvitteringene bare. Eneste beviset eg har nå er fyren som jobber der, veninna mi og evt. kamera. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Ble den levert direkte i en skranke, eller bare la du den fra deg på et slikt "bånd" man kan legge fra seg pakker? Hvis du ikke dyttet den langt nok inn, kan hvem som helst stikke hånden inn og ta den med seg. I så tilfelle kan det være at Posten faktisk aldri har mottatt pakken. Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Eg leverte den direkte i skranken, til en kar som jobber der. Han tok i mot den og (trodde eg) scannet den. Endret 2. oktober 2014 av Tore H. T. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Eg leverte den direkte i skranken, til en kar som jobber der. Han tok i mot den (trodde eg) scannet den.Hvis den ble scannet, så burde den jo være registrert. Posten har overvåkningskamera. Be de om å sjekke kameraet til skranken du leverte til, på det tidspunktet pakken ble levert. Kanskje fyren var stressa og puttet pakken et rart sted? Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 I know, derfor kan den ikke ha blitt registrert. Dette er en uke siden, eg skal innom i dag og høre med dem om det er mulig. Det rare er at pakken etter en uke fortsatt ikke er registrert noe sted. Om han hadde lagt den i feil "sekk" hadde den likevel blitt registrert og sendt til rett sted til slutt. Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Har nå vært i en lang diskusjon med Gjensidige. Slik ser saken ut nå: Eg kan ikke opprette klage mot Mcare, siden pakken aldri har blitt scannet inn. Det er først når derre har blitt gjort at Mcare har ansvar for erstatning. Eg kan ikke opprette klage mot Posten siden juridisk eier og "avsender" er Mcare (pga av Bring Returservice). En eventuell erstatning av Posten vil bli basert på grunnlag av pakkens vekt og være max 70,- kr. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 En ganske håpløs situasjon. Ville fortsatt be Posten se over kameraet fra aktuell skranke og tidsrom, men bortsett fra det er det vel bare å håpe at pakken faktisk dukker opp en eller annen gang. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Bør få sjekket overvåkningskameraene fort ja.. om jeg ikke er på bærtur så er det pålagt at opptakene blir fjernet etter 1 eller 2 uker. Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Var innom Rimi og spurte etter opptak i går. Eg fikk ikke se de eller bruke de som bevis. Så eg er like langt. Bør få sjekket overvåkningskameraene fort ja.. om jeg ikke er på bærtur så er det pålagt at opptakene blir fjernet etter 1 eller 2 uker. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ta med saken din til politiet, så kan de komme med krav om å få se overvåkingsvideoen. Men det må åpenbart gå raskt. 1 Lenke til kommentar
MobilNerd Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Høres rart ut at de ikke vil sjekke. At du ikke får se er greit, men de burde nu kunne sjekke det tidspunktet du var der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå