Gå til innhold

I konflikt med Posten og Mcare


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Eg trenger deres hjelp!

 

Sist uke opprettet eg en sak hos Telenor sin mobilforsikring (Gjensidige). Kontakter Mcare og fikk sendingspapirene. Levert pakken hos Rimi Sogndal forrige onnsdag. Der ble den aldri registrert.

 

På fredag kontaktet eg posten og spurte hvorfor pakken fortsatt stod som "ingen sending mottatt foreløpig, kun melding". De viser seg at pakken er borte, posten kan ikke finne den.

 

Siden denne pakken er en "returservice" er juridisk eier Mcare. Mcare sier dog at de ikke er juridisk eier siden pakken aldri har blitt bevist levert til posten.

 

Posten viser til Mcare, Mcare viser til Posten. Ingen vil ta skylden.

 

Eg kommer ingen vei.

 

Har noen vært borti noen lignende? Eg er en smule fortvilet.

Endret av Tore H. T.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten vil ikke reklamere til meg, siden Mcare er juridisk eier av pakken.

Mens Mcare ikke reklamerer fordi eg ikke kan bevise at pakken er blitt sendt.

 

Eg fikk ingen kvittering, og kunne ikke heller, siden pakken er en ferdig utprintet sendingslapp.

Siste eg kan tenke meg er videoovervåkning.

Lenke til kommentar

Ble den levert direkte i en skranke, eller bare la du den fra deg på et slikt "bånd" man kan legge fra seg pakker? Hvis du ikke dyttet den langt nok inn, kan hvem som helst stikke hånden inn og ta den med seg. I så tilfelle kan det være at Posten faktisk aldri har mottatt pakken.

Lenke til kommentar

Eg leverte den direkte i skranken, til en kar som jobber der. Han tok i mot den (trodde eg) scannet den.

Hvis den ble scannet, så burde den jo være registrert.

 

Posten har overvåkningskamera. Be de om å sjekke kameraet til skranken du leverte til, på det tidspunktet pakken ble levert. Kanskje fyren var stressa og puttet pakken et rart sted?

Lenke til kommentar

I know, derfor kan den ikke ha blitt registrert.

 

Dette er en uke siden, eg skal innom i dag og høre med dem om det er mulig.

Det rare er at pakken etter en uke fortsatt ikke er registrert noe sted. Om han hadde lagt den i feil "sekk" hadde den likevel blitt registrert og sendt til rett sted til slutt.

Lenke til kommentar

Har nå vært i en lang diskusjon med Gjensidige. Slik ser saken ut nå:

 

Eg kan ikke opprette klage mot Mcare, siden pakken aldri har blitt scannet inn. Det er først når derre har blitt gjort at Mcare har ansvar for erstatning.

 

Eg kan ikke opprette klage mot Posten siden juridisk eier og "avsender" er Mcare (pga av Bring Returservice). En eventuell erstatning av Posten vil bli basert på grunnlag av pakkens vekt og være max 70,- kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...