Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har rota meg bort i ei psyko jente..

Anbefalte innlegg

Jeg er 22 år, jenta er 18 år.

Vi bor på samme plass og har kjent hverandre i kanskje 1 måned. Har ikke hatt sex, men har rotet litt og klint på fest. Møtt henne kanskje 3 ganger totalt. Har pratet en del med henne på facebook og meldinger den siste måneden, og har oppdaget at hun har noen issues. For hun sier at alle hater henne og at exen og alle vennene hans sender henne stygge meldinger og kaller henne for hore, tøs osv.

Når jeg spør hvordan det går eller hva hun gjør så sier hun bestandig noe depressivt som "Nei har det ikke bra" eller "Nei livet mitt er jævlig". Jeg har sagt til henne at hun må blokkere de folka og slutte å se dem, men hun lar seg påvirke av det som blir sagt om hun. Har prøvd å hjelpe henne og forstå at det ikke er henne det er galt med, men at de andre er idioter.

Jeg har etterhvert mistet interesseren for henne og har derfor vært slapp med å svare henne på meldinger og på facebook. Det blir liksom så mye snakk om henne og hennes problem hele tiden og det gjør meg lei.

Nå den siste uka har det klikket helt for henne ettersom jeg har ignorert henne litt. Hun har sendt meg 24 meldinger på facebook på rad siden bare igår. Tallet er sikkert høyere for de siste dagene.. I tillegg har hun sendt meg 11 meldinger på mobilen kun idag og har 9 ubesvarte anrop..

I meldingene bare spør hun "er du der? skjer?", "Exen sier dritt til meg", "Våken?", "Kan du prate, er litt nedfor?"... osv osv..

Det har eskalert veldig den siste uka og mobilen min får ikke være i fred lenger.

Hvordan bør jeg gå frem her? Fortsette å ignorere henne til hun forhåpentligvis slutter, eller bør jeg si ifra at jeg ikke vil ha noe med henne å gjøre? Vil ikke såre henne, spesielt siden jeg er redd hun er typen til å kunne skade seg selv....

Anonymous poster hash: f9c5e...09e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vært borti lignende selv. Slik du legger det frem har du jo det ikke "bra" når du snakker til hu. Altså, du prater jo ikke "med" hu nå, så da antar jeg at du ikke vil ha noe med det å gjøre - og vil ut. Og siden du da antageligvis ikke får noe igjen for å snakke med henne, så ville jeg sagt det rett ut. At du ikke er interessert i å snakke når det kun blir snakket om det du nevner. Hennes problem er ikke ditt problem, og du skal ikke føle noe skyld. Man møter alltid en som ikke er helt topp, og man kan ikke hjelpe alle her i verden.

Jeg var som sagt borti det samme, og sa: Når du oppfører deg sånn og sier det du sier hele tida, er ikke jeg noe interessert i å prate med deg. Hvis vi skal prate ordentlig må du legge fra deg mye.

Igjen: Du sier du er redd for at hun er den typen som skader seg. Men, du har vel ikke blitt bedt om dette? Jeg ville sagt ting som det var, for du skal også føle deg bra osv.

Anonym fordi det ikke skal oppstå forvirringer rundt bekjente.

Anonymous poster hash: 9ad63...6a1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Det er forskjell på deprimert og "psyko", og hun høres helt klart deprimert ut.

Jeg vet ikke hva du kan gjøre, men ta hensyn. Hun blir nok ikke bedre av å bli fullstendig ignorert eller avist på en stygg måte.

Lenke til kommentar

Hvis du vil at hun skal fortsette å mase på deg så ignorerer du henne, hvis du vil at hun skal slutte så gir du beskjed om det.

Jo mer du reagerer, jo mer drama pleier det å bli. Bedre å ignorere dersom hun har en personlighetsforstyrrelse som krever at du gir henne oppmerksomhet 24/7.

Mente ikke at trådstarter skulle ha en samtale eller forklare noe, men bare gi en beskjed og gå videre med livet. Hvis jenten er umoden så gir hun seg ikke med å plage han, men da har han allerede blokkert henne på tlf og facebook.

Lenke til kommentar

Merkelig at så mange kaller en tilsynelatende deprimert person "psyko".

Det er selvsagt ikke gøy å date en deprimert person, så skjønner deg der.

Men si det til henne på en snill måte akkurat som du ville gjort om du hadde en bekjent som var deprimert, og du ikke ville gjøre det verre.

Med mindre du er et asshole, da kan du egentlig si det slik du vil...

Anonymous poster hash: d73a3...cd1
Lenke til kommentar

Er du mann sier du det som det er. (Hvordan du sier det er opp til deg.)

Er du mus ignorerer du henne og håper det går over.

Men der har du mitt synspunkt (satt på spissen).

Noen mennesker er faktisk psyko og uberegnelige. Og, etter at man naturligvis har sagt ifra at man ikke finner seg i dårlig oppførsel, er det opp til den andre personen om de velger å ignorere hva du sier og får smake konsekvensen av å bli ignorert for all framtid. Det er sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar

Merkelig at så mange kaller en tilsynelatende deprimert person "psyko".

Det er selvsagt ikke gøy å date en deprimert person, så skjønner deg der.

Anonymous poster hash: d73a3...cd1

Det kan vel virke som hun ikke er over eksen, siden meldingene påvirker henne så mye. Og at eksen ikke er over henne, siden han sender så mange meldinger.

I kontaktannonser skriver man alltid "må være ferdig med tidligere forhold". Det virker ikke som hun er det, men det kan jo også være det stemmer at mange i lokalsamfunnet kaller henne for tøsete.

Slikt er tungt, og hun burde kanskje flytte.

Kan det være at mange tror hun var utro, eller at de kanskje regner hennes kontakt med deg som utroskap mot det som nå er eksen?

Dvs at de er fullt og helt på eksens side og regner ham som en veldig bra person?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...