Baen Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Hei. Jeg fikk en splitter ny LG G3 fra NetCom i posten for et par dager siden. Jeg åpnet pakken, tok av plaatfilmen og snudde den for å putte i batteriet - og så at den hadde to stygge hakk på baksiden. Helt og totalt utenkelig at jeg har forårsaket det. Jeg merket meg også før jeg åpnet esken til mobilen at den var blitt forseglet med to forseglingslapper - én over den andre. Syntes det var rart, og ser nå ikke bort i fra at den har vært åpnet og forseglet igjen. Jeg ringte selvfølgelig NetCom for å reklamere, og fikk beskjed om at jeg kunne sende den i retur, så skulle de se på den, og deretter sende meg en ny en. Bare returen (til lageret i Sverige!) vil ta minst 2 uker, etterfulgt av bestilling av ny telefon (formodentligvis fra LG), og retur tilbake til meg. Minimum 3-4 uker. Alvorlig talt? Er dette rimelig? Er det noen som vet hva forbrukerkjøpsloven sier om dette? Jeg ville forvente at de snarest sendte avgårde en ny til meg, ikke at jeg skal gå uten mobil i 4 uker! Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Jeg forstår din frustrasjon, at du ønsker å få en strøken telefon ved første forsøk og at det er ergerlig å være uten i noen flere nye uker. Men jeg kan også skjønne Netcom, som har undersøkelsesrett. Det vil si at de har rett på å få undersøke telefonen for å avdekke mangelen (ved reklamasjon/DOA), eller at de får tilbake telefonen i samme stand som du mottok den (reklamasjon og angrerett), før de sender penger eller ny mobil til deg. Du kan selvsagt påberope deg at avhjelp skal skje innen rimelig tid, men denne er av Forbrukerrådet ansett til å være innenfor 4-5 uker. For å unngå slike ting, kan det alltid være en fordel å handle i en fysisk butikk, om du har en i nærheten. Da hadde du antakeligvis allerede sittet med en ny telefon i hånden nå. Netthandel kan være rimeligere, men har også sine ulemper man må ta med i betraktning når man velger det. EDIT: Om du pusher de litt, så er det ikke utenkelig at de kan korte ned behandlingstiden. En liten pakke tar ikke to uker til/fra Sverige Endret 1. oktober 2014 av Molekylet Lenke til kommentar
srbz Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Bor du i nærheten av en Netcom-butikk kan det sikkert være verdt forsøket å ta med deg telefonen (inkl. eske og alt tilbehør) på en liten visitt innom der. https://netcom.no/butikk Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Ifølge tidligere avgjørelser i forbrukertvistutvalget, skal du ha en lånetelefon fra netcom hvis avhjelpen er beregenet å ta mer enn 1 uke. Nevn dette, legg ved bilde av de doble teipbitene og spør pent om de ikke kan sende en ny med det samme Edit: lånetelefon, med tilsvarende funksjoner (gps, smart osv). Endret 1. oktober 2014 av Axefjord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå