Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Jod-R - 50/1.8

Anbefalte innlegg

Kamera: Canon 550d

Objektiv: Canon 50mm f/1.8

Nivå: Pingle

Må vel ta å hive meg med på en fest igjen. Har bare et fast objektiv så valget ble ganske så lett :) Fant ut i Augustfesten i fjor at 50mm ble noe trangt for en god del naturbilder, så det blir vel en del bilder tatt inne og kanskje jeg prøver meg litt på en del gatefoto som er en sjanger jeg har lyst å prøve ut, men ikke helt gjort ennå.

Angående kritikk så er den velkommen. Gjerne hard og brutal, si det som det er, men hold det saklig. Hvis et bilde er bedriten si hvorfor det er bedriten og hva som ikke funker, og gjerne kom med forslag for å gjøre det bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter snakk om det skjeve så måtte jeg sjekke det opp i LR. Hvis jeg tok den lineal saken og trakk den langs berget fikk jeg opp at bildet var omtrent 4 grader skjevt.

post-193753-0-67675700-1412419828_thumb.jpg

Her er det rettet opp, men jeg tror nesten jeg likte den skjeve versjonen bedre. Ga liksom et mer dramatisk/dynamisk inntrykk enn den rette. Hva tenker dere om det?

@k.n.b: knusling?

Lenke til kommentar

"Ittno knussel sa'a Marte Svennerud". Du holder ikke tilbake på fargene var det jeg mente, og det er det heller ingen grunn til når høsten slår til for fullt. Det opprettede bildet ser mer korrekt ut, men det ble litt lite sjø igjen i bunnen. Antakelig ikke til å unngå.

Lenke til kommentar

"Ittno knussel sa'a Marte Svennerud". Du holder ikke tilbake på fargene var det jeg mente, og det er det heller ingen grunn til når høsten slår til for fullt. Det opprettede bildet ser mer korrekt ut, men det ble litt lite sjø igjen i bunnen. Antakelig ikke til å unngå.

(Var det hun som tok alle sju det, eller hvor mange det nå var) - enig med deg ang. oppretting - er alltid tilhenger av "rette linjer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...