Gå til innhold

Hva kommer etter iPhone 6/6+?

Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hei folkens.

I løpet av noen dager har bonusdatteren min fått en iPhone 6+, og kjæresten hennes hennes har overtatt henne "gamle" iPhone 6. De er sikkert helt ok telefoner, men utviklingen stopper ikke der. Hva kan vi vente/ønske oss av oppfølgeren?

Den nye USB-pluggen?

Strømming av musikk? Må vi fortsatt kjøpe musikk i iTunes, eller kommer det en strømmetjeneneste? Selv Google/Android tilbyr jo dette, men hva velger Apple?

Trådløs lading?

Sterkere glass?

Kevlar i stedet for plast?

Ordet er fritt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

@ Tore H T: det er lov å ønske seg ting. Dette er seriøst ment. Hva ønsker du deg? 330 visninger på den forrige tråden tyder på at dette opptar mange.

@ PantZman: hun fikk en iPhone 6 på fredag. I kveld kommer en 6+. Hun tar den og gir den 4 dager gamle 6'ern til kjæresten sin... Far betaler...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Beats music integreres i iTunes, betalingstjeneste på lik linje med Spotify premium.

På sikt vil de nok gjøre noe med rammedesignet på iPhone slik at telf blir litt mer kompakt i høyde og bunn.

Hvis de får til safirglass produksjonen, så er det ikke utenkelig at de kan koste på den safirglass.

Beats Headsett med DAC utifra lightning porten er et rykte som ikke er utenkelig, men jeg udres over hvorvitt det er lurt med tanke på Beats sin overdrevne bass. En lightning kabel med dac som forstykke til valgfritt headset derimot, det hadde vært nå.

Lenke til kommentar

.... Hva kan vi vente/ønske oss av oppfølgeren?

...

Antageligvis at den blir enda litt bedre enn den forrige.

Den nye USB-pluggen?

Neppe.

Strømming av musikk? Må vi fortsatt kjøpe musikk i iTunes, eller kommer det en strømmetjeneneste? Selv Google/Android tilbyr jo dette, men hva velger Apple?

Kjøper en bedrift som allerede har det, kanskje Spotify...:-)

Trådløs lading?

Kan jeg ikke tenke meg.

Sterkere glass?

Det kan godt hende.

Kevlar i stedet for plast?

Tvilsomt.

Ordet er fritt!

Gled deg over det du har, ikke det som kanskje kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gjetter at det blir en iphone 6S, med ca. 5" skjerm, som ligger mellom 6 og 6+.
Så vil de nok øke litt på tykkelsen, og det av 3 grunner: For å få plass til litt større batteri, for å unngå at kameraet stikker ut, og den siste, for å bygge en telefon som ikke lett bøyer seg.

Da piksler egentlig ikke har så mye å si, så vil de nok fortsatt øke det for det. De kan jo ikke ha 8mpx tre ganger på rad. Dette vil jo bare tiltrekke mindre kunder som tror at mpx betyr alt for bildekvaliteten. Kanskje til neste gang så kan man begynne å ta 4k-video og kanskje slow-motion fps vil øke til 480.

Håper de fjerner antennelinjene på baksiden! Det ødelegger jo mye av designet. Men jeg håper den kommer i samme form, med buet kant osv.

edit:

Grunnen til at jeg tror det ikke vil komme to nye telefoner er fordi Apple har nok telefoner som vil dekke de fleste behovene mht størrelse. Til neste gang vil 5S bli værende, sammen med 6 og 6+. Da har man 4", 4,7", 5,5", og 5" om iphone 6S får den størrelsen. Om man vil ha en skjerm som er mindre eller større enn 5", så kan man heller gå for 6 eller 6+ som nokså fortsatt er en high-end telefon til neste år.

Endret av eksepsjonell
Lenke til kommentar

Nå tror jeg faktisk Apple vil tviholde på 4,7" formatet noen år til, så jeg har ingen tro på en 6-modell på 5", Merk at dette bare er noe jeg tror, men hoppet opp til 4,7" ser jeg på som såpass "dramatisk" så jeg ser ikke for meg Apple stresse seg for mye mer på størrelsesfronten.

Nå er det jo heller ikke slik at bendgate gjelder iPhone 6, men 6 Plus :) i den grad det EGENTLIG er noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...