k.n.b Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 "Høst i Elvegaten". Ingen særlig tvil nei, dette må være høst. I bøtter og spann. Svært idyllisk også. Spoileren var ganske morsom, såpass at den kunne forsvart et hovedbildeoppslag. Men den klarer vel ikke helt å hamle opp med høstfargene. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 Mye fint her, men jeg liker spesielt "Venter på bussen" og "Høst i Elvegaten". Takk for hyggelig kommentar. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 11. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2014 "Høst i Elvegaten". Ingen særlig tvil nei, dette må være høst. I bøtter og spann. Svært idyllisk også. Spoileren var ganske morsom, såpass at den kunne forsvart et hovedbildeoppslag. Men den klarer vel ikke helt å hamle opp med høstfargene. He,he....du har ordet i din makt du, k.n.b......... Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Ingen tvil lenger om a det er høst her, sparkende farger fra Elvegaten. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Flott komponert bilde. Høst i elvegaten - vaket i elva ble riktig plassert. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 (endret) Takker for kommentarer. Litt nødløsning i dag. De spirer, frøene jeg fikk i Tøyen botaniske for fire uker siden: Bilde 12 – 12.Oktober: Punica granatum spire (Granateple) Exif: 1/10 - f/6.3 - ISO 200 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Alternativt: Banansnitt Endret 17. oktober 2014 av RandiA Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Fin granateplespire, lekker bakgrunn. Jeg lurer på hva du skal gjøre med granatepletreet når det blir stort, håper det er høyt under taket hos deg. Fiffig speilbruk igjen i spoileren, denne gangen med banansnitt, det var fantasifullt. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Fin granateplespire, lekker bakgrunn. Jeg lurer på hva du skal gjøre med granatepletreet når det blir stort, håper det er høyt under taket hos deg. Fiffig speilbruk igjen i spoileren, denne gangen med banansnitt, det var fantasifullt. Takk for kommentar - tror ikke det holder til tre-stadiet jeg, men jeg kan kanskje få til en plante i en stor potte, kanskje få den til å blomstre. Lov å prøve da..... Bananen trodde jeg skulle bli mer markant i snitt - men den kom ikke opp i "kiwi-høyder" nei. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Blomstermakroen fra den 10 ble veldig pent synes jeg, rett treff på fokus og fint utsnitt. Høst i Elvegaten ble jo skikkelig "sesongtreff", pent som få - men spoileren var jo skikkelig artig også, enig med k.n.b. i at det godt kunne vært hovedbildet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2014 Bildene fra 11. oktober ble tatt på Scott Kelby Worldwide Photo Walk - fotograferingen ble litt begrenset da, med bare 45mm'n men det gikk det også. Et lite referat fra Walk'n. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Tøft bilde av bananen i den spoileren Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Tøft bilde av bananen i den spoileren Takker, ikke helt fornøyd Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Har faktisk greid å fotografere noen motiver uten at hovedmotivet er planter, det snek seg med litt grønt på dagens også, ellers synes jeg fargen ble fin: Bilde 13 – 13.Oktober: I etterkant av Worldwide Photo Walk Exif: 1/8 - f/5.6 - ISO 160 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 En liten reportasje om boken og mannen. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hm, trenger du egentlig denne, da? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 13. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2014 Hm, trenger du egentlig denne, da? Der hadde du helt klaff ja, Jorun - de tre bøkene der er ganske "nybegynner", har en venninne som har lånt de - jeg laget bare litt utilsiktet reklame for Scott Kelby i forbindelse med Walk'n nå - ganskje elementære de der ja.(Og så er det veldig travelt i dag, og hadde ikke tid til annet enn det bilde der i glasshuset, med bøkene oppi en stor krukke med pelargonier) Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2014 Del Skrevet 13. oktober 2014 Fin, eksplosiv spire mot behagelig bakgrunn. Bananer har aldri kommet opp mot kiwi i fargesprekhet. Men en selektiv justering av lys og kontrast i snittflaten kunne sikkert løftet den litt, hvis du er misfornøyd. Bilde 13. Hm, tror faktisk jeg har noen Kelby-bøker liggende et sted jeg også... Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Bilde 6 er et spennende bilde. Fin komposisjon og flott releksjoner og fine farger. Kreativt med god balanse i bildet. Den gule blomsten likte jeg også godt med flotte sterke farger og fin DoF. Gode detaljer og flott lys. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Takker for kommentarer, k.n.b og Substitute..... Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2014 Bilde 14 – 14.Oktober: Spirea bumalda i høstdrakt Exif: 1/20 - f/5.6 - ISO 250 Exposure Compensation: 0 Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8 Camera Model: Panasonic LUMIX DMC-GX7 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 14. oktober 2014 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det så temmelig intrikat ut, ser ut som et kniplingsmønster av noe slag. Bladene gir en flott bakgrunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå