Gjest member-296438 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Damen ved døren Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Walter_S Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Meget bra, Pentaxen. Et klassisk sort-hvit portrett hvor modellen er "sjefen" med sin fremtoning. Karakterportrett av en dame som har levd en stund. Flott lys og god komposisjon, med en sprek gråskala. Mvh, Walter Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Jeg ser du har satset en del på portretter i ferien. Slett ikke dumt det. Dette står seg absolutt bra. Litt pirk tar jeg med i dag også: De to lyse prikkene midt i de sorte kan med fordel klones vekk. Ellers bra. Roar Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Et godt portrett, med dybde og "sjel"! Bra jobba! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Veldig flott portrett Damen ser bestemt ut.. bra!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Birger Mulvik Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Et fint portrett, Pentaxen - med fin belysning ! Jeg blir litt forvirret av den åpne døra og hva den skal symbolisere, men kanskje er det noe positivt. De to lyse punktene i bakgrunn kunne med fordel vært klonet bort. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Takker for inspirerende kommentarer:-) Ble som sagt facinert av disse eldre stolte menneskene på Kreta, så det ble en del portrett/mennesker på brikka denne gang. Første ordentlige forsøk på gatefoto fra meg. Frister definitivt til gjentagelse.Prikkene skal jeg få ordna opp i på originalen, så takk for påpekningen.Ang. døra, så satt hun der på vent utenfor huset og antagelig venta på noe/noen. Lar det være opp til hver enkelt hva denne døra skal symbolisere, og det kan være så mangt.En flott eldre dame var det ihvertfall:-) Endret 1. oktober 2014 av member-296438 Lenke til kommentar
GroKoDilla Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Supert! Men jeg ville gjerne hørt litt erfaring ifht portrettfotografering. Knipser du bare ivei, eller snakker du med folka først og spør? Jeg har fått litt angst etter å ha blitt bedt om å levere fra meg filmen (dengang sånt fantes) etter å ha tatt bilde av en kar... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Supert! Men jeg ville gjerne hørt litt erfaring ifht portrettfotografering. Knipser du bare ivei, eller snakker du med folka først og spør? Jeg har fått litt angst etter å ha blitt bedt om å levere fra meg filmen (dengang sånt fantes) etter å ha tatt bilde av en kar... Jeg er ikke noe racer på dette, men turte og prøve. Faktisk en barriere for meg, som jeg kom over. Lettere på et annet sted enn hjembyen, ihvertfall til og begynne med. I disse tilfellene jeg har vist her, har jeg ikke spurt, men prøvd og være diskret. Ville innerst inne gå hen og spørre, men jeg falt for fristelsen og ta disse i et ubevoktet øyeblikk. Tror, uten at det er en fasit, at en må se det litt an. Det og få tatt bildene uten oppmerksomhet fra objektet, gir for meg et mer ekte utrykk. Hvis de ser i ettertid at jeg har tatt bilder av dem, gir jeg meg til kjenne, presenterer meg med visittkort, og hører om det er ok, og om de ønsker kopier/sletting av bilder. Opplevde det et par ganger på Kreta sist, og da ble det gitt et gjensidig smil og et nikk, slik,at jeg fikk en form for ok. Det er ihvertfall slik jeg tenker og gjøre det. Tar jeg bilder her hjemme, og skal gjøre dem offentlig, vil jeg nok ta kontakt med objektene, men er de til eget bruk, kan jeg nok finne på og la være, hvis ikke jeg er "oppdaget" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg