Sylar Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 Sitat Sylar: "Tar jeg helt feil? Er det verre å være kvinne, ev. mann, i Norge i 2014?" Sitat slutt![/size] Altså hvis det åpenbart (generelt sett) er verre å være kvinne (i Norge, 2014), så vil jeg forandre meningen min med at det ikke er hensiktsmessig å diskutere hvem som har det verst... Men i utgangspunktet så ønsket jeg en diskusjon ang. hva hensikten med å snakke om kjønn er... Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Sitat Sylar: "Tar jeg helt feil? Er det verre å være kvinne, ev. mann, i Norge i 2014?" Sitat slutt![/size] Altså hvis det åpenbart (generelt sett) er verre å være kvinne (i Norge, 2014), så vil jeg forandre meningen min med at det ikke er hensiktsmessig å diskutere hvem som har det verst... Men i utgangspunktet så ønsket jeg en diskusjon ang. hva hensikten med å snakke om kjønn er... Mitt synspunkt ang. hva hensikten med å snakke om kjønn er, er at forskjellbehandling finnes og bør fjernes. Jeg påpekte noen områder hvor, i tre av dem, jeg tror det forekommer forskjellbehandling. (I det fjerde gjør det det!) -Religion -Arbeidsliv -Vold i hjemmet -Enkelte menns holdning til voldtekt Så, jeg gjentar: Det er verre å være kvinne enn mann. Derfor synes jeg at det er viktig å ta den debatten. Er du uenig, så si fra, men les ditt innlegg og dine kommentarer for du kommenterer andres kommentarer. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Kvinner slår oftere enn menn http://www.vg.no/forbruker/helse/kvinner-slaar-oftere-enn-menn/a/2904483/ Kvinner slår like mye som mennhttp://www.nrk.no/norge/kvinner-slar-like-mye-som-menn-1.7267669 Mødre slår barn mer enn fedrehttp://www.vg.no/nyheter/innenriks/familievolden/moedre-slaar-barn-mer-enn-fedre/a/10016566/ Dette var det google kom opp med etter ett raskt søk. Det er med andre ord lite som tyder på at menn er mer voldelige enn kvinner i nære relasjoner. Samtidig vet vi at samfunnet har ett voldsomt mye større fokus på menns vold mot kvinner og barn enn kvinners vold mot menn og barn, og at veien ut kan være vell så vanskelig for menn med tanke på støtte og barnefordelingssaker. Mange har sett seg tjent med å formidle en versjon der vold i nære relasjoner er noe menn står for og som i hovedsak rammer kvinner, men dette er altså ikke noe område der jeg kan se noen grunn til å fokusere så voldsomt på kvinner som man gjør, eller hvor jeg mener det er naturlig å is at kvinner er mer utsatt enn menn. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Er du uenig, så si fra, men les ditt innlegg og dine kommentarer for du kommenterer andres kommentarer. For en tullete ting å si. Det er forøvrig bare du som har en bastant, urokkelig mening av oss to. Jeg ønsker bare en debatt. Lenke til kommentar
Sylar Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Debatter handler for meg om en prosess for å komme frem til en bedre forståelse av ting - hensikten er ikke å hevde min mening og/eller få andre til å bli enig med meg. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Debatter handler for meg om en prosess for å komme frem til en bedre forståelse av ting - hensikten er ikke å hevde min mening og/eller få andre til å bli enig med meg. Debatt, ordskifte eller meningsutveksling er en måte for flere personer å utveksle meninger og argumenter. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Sitat Sylar: "Tar jeg helt feil? Er det verre å være kvinne, ev. mann, i Norge i 2014?" Sitat slutt![/size] Altså hvis det åpenbart (generelt sett) er verre å være kvinne (i Norge, 2014), så vil jeg forandre meningen min med at det ikke er hensiktsmessig å diskutere hvem som har det verst... Men i utgangspunktet så ønsket jeg en diskusjon ang. hva hensikten med å snakke om kjønn er... Trodde først dette var en konkurranse om å ha det "verst" i dagens Norge. Tannpine er verst for den som har det - så nest verst for den som må høre på den som lider av tannpine. De som har det verst er de som har det verre enn andre uansett kjønn. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Sitat Sylar: "Tar jeg helt feil? Er det verre å være kvinne, ev. mann, i Norge i 2014?" Sitat slutt![/size] Altså hvis det åpenbart (generelt sett) er verre å være kvinne (i Norge, 2014), så vil jeg forandre meningen min med at det ikke er hensiktsmessig å diskutere hvem som har det verst... Men i utgangspunktet så ønsket jeg en diskusjon ang. hva hensikten med å snakke om kjønn er... Trodde først dette var en konkurranse om å ha det "verst" i dagens Norge. Tannpine er verst for den som har det - så nest verst for den som må høre på den som lider av tannpine. De som har det verst er de som har det verre enn andre uansett kjønn. Siden kvinner har lavere smerteterskel enn menn, blir det verre for kvinner likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå