Gå til innhold

Her er alle nyhetene i Microsoft Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Som forventet. Har stor tro på dette. Virker som Microsoft har brukt Windows 8 og 8.1 som et test prosjekter som de til og med har fått betalt for, og nå endelig kommer det ferdige resultatet. Tror Windows 10 blir en massiv suksess slik som Windows XP i sin tid ble, og tildels Windows 7.
Nå har vi i 2014 flere hardware dingser per person enn i år 2000. Ikke uvanlig med telefon, nettbrett og PC hjemme og jobb for noen av oss. Tror dessverre ikke at Microsoft får noe enkel match når det kommer til mobil, men heller ingen umulighet hvis utviklere starter nå og lager apper som finnes til Android og Apple OSer.


Det er da langt fra første gangen at MS tar betalt for å la folk bruke alpha og beta programvare. Dette skjer jo hele tiden! Men fremdeles så kaster folk penger etter dette selskapet...

 

 

Ta betalt hva snakker du om?

http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-coming-soon

Hvis du tenker på tidligere Vista og og windows 7 var det vel lukket beta, først windows 8 var vel den første som tilby åpen beta og RC versjon der slapp man å betale.

Men mulighetene var først og fremst dem som hadde Technet eller MSDN konto som fikk tilgang.



Forstår du ikke noe så åpenbart, så har du neppe vært noe annet enn en ignorant bruker.
Det er flust av tidligere Windows-versjoner som det siktes til, ikke kun Vista.

Endret av G
Lenke til kommentar

vel, annenhver release pleier å slå an, spørs om de ikke har troa på denne heller og hopper over en suksessfull release og håper at de greier å la det skure å gå med denne til de kommer opp med noe som slår an igjen.

 

Skjønner ikke hvor denne logikken kommer fra. Hvis vi starter på 95, så var 95 helt ok. 98 var bra. 98SE var bra. ME var dårlig. 2000 var veldig bra. XP var bra, Vista var dårlig. 7 var bra. 8 er bra, men kronglete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne såkalte "syklusen" er jo bare rent oppspinn... For de fleste er vel temmelig enige om at;

 

1: Windows 3.1 = Bra

2: Windows 95 = Tja

3: Windows 98 = Bra

4: Windows 98 SE = Bra

5: Windows 2000 = Bra

6: Windows ME = Dårlig

7: Windows XP = Bra (var veldig tja inntil Service Pack 2...)

8: Windows Vista = Tja

9: Windows 7 = Bra

10: Windows 8 / 8.1 = Tja

11: Windows 10 ??

 

 

Så det er vel på langt nær noen annenhver bra og dårlig som folk skal ha det til..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

vel, annenhver release pleier å slå an, spørs om de ikke har troa på denne heller og hopper over en suksessfull release og håper at de greier å la det skure å gå med denne til de kommer opp med noe som slår an igjen.

 

Skjønner ikke hvor denne logikken kommer fra. Hvis vi starter på 95, så var 95 helt ok. 98 var bra. 98SE var bra. ME var dårlig. 2000 var veldig bra. XP var bra, Vista var dårlig. 7 var bra. 8 er bra, men kronglete.

 

98 var meh på sitt beste når det kom ut (jeg var en av de som slet med win98 og holdt meg til w95 til 98 se ble sluppet), var en del som tviholdt på 95 til 98se kom ut. Ville vel sagt annenhver forbrukerrelease var bra. w2k var vel egentlig myntet på bedrifter og ikke hvermannsen.

 

Så min liste ville vel blitt slik:

3.11 ok

95 ok

98 meh

98 se ok

Me crap

Xp bra

Vista meh

W7 ok

W8 meh

Endret av Lock-Aze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det virker med andre ord som at Microsoft trekker litt tilbake på enkelte av funksjonene de innførte med Windows 8, som den gangen ble hyllet som viktige og store.

 

Jeg er ikke enig. De er videreutviklet, der videreutviklingen gav tilbake noen av fordelene som var mistet i forhold til eldre versjoner. Jeg ser ikke på det å ta funksjonaliteten fra startsiden i Windows 8, plusse på funksjonalitet som helt tydeligvis var savnet, og lage en ny, forbedret versjon med styrkene fra begge versjonene, som man kan velge å bruke, eller velge å beholde som i Windows 8, som "å trekke tilbake på funksjoner". Slett ikke. Da måtte funksjonaliteten man trekker tilbake på være "å fjerne valgmuligheter".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Det virker med andre ord som at Microsoft trekker litt tilbake på enkelte av funksjonene de innførte med Windows 8, som den gangen ble hyllet som viktige og store.

Jeg er ikke enig. De er videreutviklet, der videreutviklingen gav tilbake noen av fordelene som var mistet i forhold til eldre versjoner. Jeg ser ikke på det å ta funksjonaliteten fra startsiden i Windows 8, plusse på funksjonalitet som helt tydeligvis var savnet, og lage en ny, forbedret versjon med styrkene fra begge versjonene, som man kan velge å bruke, eller velge å beholde som i Windows 8, som "å trekke tilbake på funksjoner". Slett ikke. Da måtte funksjonaliteten man trekker tilbake på være "å fjerne valgmuligheter".

ja, Windows 8 + windows 7 + litt mere = Windows 10

Lenke til kommentar

Ettersom dette virker mest som en blanding mellom Windows 7 og 8 så burde det hett Windows 7,5.

 

Alternativt kunne de gjort som Winamp gjorde med versjon 2 og 3, adderte de sammen til versjon 5.

 

Uansett, GUI-messig ser dette bra ut og følger myten om annenhver bra og dårlig, men jeg har ikke hørt noe om hva som skjer "under panseret", lisensmodellen og hvordan de forsøker å selge inn andre MS-produkter og tjenester via OSet.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apps og tiles...

 

Ikke at jeg vil ha Windows 10 for noen annen grunn enn muligens fremtidig spilling (hvis spillprodusentene klarer å lage noe ordentlig i fremtiden...pfft), men hva er sjansen for at jeg kan 1. få et mer klassisk GUI, 2. slå av apps helt og holdent og 3. fjerne tiles helt og holdent?

 

Jeg er uansett positivt overrasket av at Microsoft ikke pushet Windows 10 allerede i 2001, men de hadde vel ikke behovet da de var størst uansett. (ja, Apple-referanse). Men jeg lurer uansett på hvem som kommer til å starte versjonskappløpet. Hvem er først til 30: Microsoft eller Apple? ;-)

Lenke til kommentar

 

 

vel, annenhver release pleier å slå an, spørs om de ikke har troa på denne heller og hopper over en suksessfull release og håper at de greier å la det skure å gå med denne til de kommer opp med noe som slår an igjen.

Skjønner ikke hvor denne logikken kommer fra. Hvis vi starter på 95, så var 95 helt ok. 98 var bra. 98SE var bra. ME var dårlig. 2000 var veldig bra. XP var bra, Vista var dårlig. 7 var bra. 8 er bra, men kronglete.

 

98 var meh på sitt beste når det kom ut (jeg var en av de som slet med win98 og holdt meg til w95 til 98 se ble sluppet), var en del som tviholdt på 95 til 98se kom ut. Ville vel sagt annenhver forbrukerrelease var bra. w2k var vel egentlig myntet på bedrifter og ikke hvermannsen.

 

Så min liste ville vel blitt slik:

3.11 ok

95 ok

98 meh

98 se ok

Me crap

Xp bra

Vista meh

W7 ok

W8 meh

 

95 var litt tja frem til 95b (som kom med fat32 blant annet og en del stabilitetsforbedring) som jeg selv og holdt meg til frem til 98SE.

XP slet en del med driverstøtte i begynnelsen og mye av problemene folk hadde var nok relatert til det. Jeg kjørte dual boot med 98SE (for spill) frem til sp1 minst.

 

Hvorfor hopper du over Windows 2000?? Windows XP var minst like problematisk som Windows 98 i starten, det var jo for veldig mange temmelig ubrukelig frem til Service Pack 2.. Folk ser ut til å glemme historien utrolig raskt.

Av samme grunn som at du hoppet over NT 3.5 og 4? For ikke å glemme alle servervariantene; en 6-7 stykker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...