Thomie Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men må stille det uansett... Kan mikrofonen i telefonen ta skade av å gjøre videoopptak av skyting med skytevåpen? (nei, jeg mener ikke å skyte selve mikrofonen ) Grunnen til spørsmålsstillingen er fordi lydopptaket av selve skuddet blir utrolig skurrete ved avspilling, og jeg lurer derfor på hvorvidt mikrofonen kan ta skade på lik linje som en høyttaler kan gjøre av for kraftige impulser.... Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Så vidt meg bekjent, så tar ikke mikrofoner skader av det, men lyden kan oppfattes som skurrete om det blir såpass høylytt. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Tror nok heller ikke at mikrofon blir skadet, iallfall ikke på samme måte som en høyttaler. Men spørs nok også hvordan mikrofonen er konstruert. Har tatt opp video av skyting med svartkruttreplika med Lumia 1020 og lyden er dønn ren og klar. Videokameraet mitt klarer ikke å ta opp samme lyd uten at det blir skurring... Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Nokia har patentert noen spesielle mikrofoner som takler høy lyd i tillegg, i motsetning til vanlige mikrofoner som kun er designet for å gi god lyd ved lave lydnivå. http://www.amobil.no/artikler/salgsforbud-mot-viktig-del-av-htc-one/132857 Prøv å dekke hullene over mikrofonen(e) for å dempe lyden før skuddet. Endret 3. oktober 2014 av Frobe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå