ventle Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Tenker å delta med det morsomste og mest imponerende objektivet jeg har vært borti på flere år. Olympus sin 9mm f/8 fisheye body cap lens montert på GM1 er vel bortimot så smått man får et systemkamera med objektiv - selv Samsung NX mini og Pentax Q får vel hard konkurranse her. Utstyr - Panasonic GM1 og Olympus 9mm f/8 Fisheye Body Cap Lens Nivå - Kandidat All kritikk velkommen. Her avbildet med en fyrstikkeske som referanse. Bilder så langt: Endret 12. november 2014 av ventle Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 (endret) Interessant valg! Bruker det selv av og til, mest i fob. med arkitekturfoto. Faktisk et godt nok objektiv i brukbart lys, og er en ypperlig kombo også med f.eks. PENène mine... Endret 30. september 2014 av smort1 Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 1. oktober - Høstrosa Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Liker bildet - kankje litt for utbrent i toppen, men det fremhever rosen. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 Takk for det, Bjørn Åge. 2. Oktober - Inni hekken Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Artig sak du har der! Heftig motlys på begge bildene, syns kanskje det blir litt for fremtredende på det første. Blir spennende å se hva du får til fremover! Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 (endret) En deltaker har kun dystre bilder, og en annen kun gnistrende lyse bilder . Hvor skal alt dette ende? Ble nesten blendet av det første. Må myse litt på det andre også, men her dominerer gull, røkelse og myrra. Eh, i hvert fall gull da. Det er høst, ingen tvil om det. Endret 3. oktober 2014 av k.n.b Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 3. Oktober - Fremover Blir det lite lys og lange lukkertider med f/8 sier du? Gjør det noe da? Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Stilige bilder. Som sagt tidligere så synes jeg også at bilde 1 ble noe vel utbrent i toppen, men fin blomst. Bilde 2 er helt klart den beste av de 3 og passet av å ha det utbrente området. Bilde 3 har noe abstrakt over seg som gjør at iallefall jeg opplever en viss spenning i bildet. Vet ikke hvordan bildet ville ha sett ut helt skarpt, men ser for meg at den kunne ha blitt en noe kjedelig bilde. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Nei, det blir ikke lite lys med f/8. Ikke i denne tråden i alle fall, som nesten er "beyond high-key". Fotografert fra bil eller sykkel? Synes det var litt ok jeg. Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin effekt i det siste bildet. Blir "sugd" inn i svingen. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Inni hekken syntes jeg var fint. Fin komposisjon og flotte farger! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Interessante bilder så langt! Velger meg 2. og 3. oktober som de beste så langt. Likte vel aller best "suget" i det siste! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Det så veldig behagelig ut inne i hekken Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Takk for alle tilbakemeldinger. Jeg har ikke falt fra altså, selv om det er litt stille fra meg. Bilder er tatt, det er bare publiseringen som ikke henger med, men her kommer lørdagens bilde... 4. Oktober - På Rømmen Lenke til kommentar
ventle Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 5. Oktober - Rosa Sløyfe Tyholttårnet opplyst i brystkreftfargen. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 På rømmen var fint. Bra komponert og de tre joggerne skapte en fin linje sammen med stien. Artige bøyde furuer også, selv om det aner meg at de ikke er sånn i virkeligheten Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) 6. Oktober - 17-55 småbiter 17-55mm'eren min på operasjonsbordet pga at blendermekanismen har låst seg. Kuriosa: 17-55mm har to uavhengige blendermekanismer. I tillegg til den vanlige som styres elektronisk for å justere eksponeringen, har den også en rent mekanisk styrt blender som er koblet til zoomen, som begrenser lysinnslippet ved de korteste brennviddene. Endret 9. oktober 2014 av ventle Lenke til kommentar
ventle Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2014 7. Oktober - Der stiene aldri slutter Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 9. oktober 2014 Del Skrevet 9. oktober 2014 Bra "sug" innover i "På rømmen", med joggerne som forsvinner inn. Stilig effekt på trærne også. Ellers, dødsimponert over at du reparerer objektiver selv! Siste bildet, nok et bilde med høylys, slett ikke dumt brukt her heller, hvor sola lager de lange skyggene mot oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå