Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Get box 2 - høy ping til router og internett, men ikke lokalt

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter at jeg fikk Get Box 2 har jeg hatt problemer mer internett. Måler jeg hastighet på speedtest.net eller andre steder får jeg den hastigheten jeg skal ha, bare siden laster.

Jeg mister hele internett-tilgangen i perioder ca. ett minutter. Dette kan oppstå når som helst. Det betyr ingenting om jeg er på wifi eller kabel, og jeg ser problemet på PCer med både Windows og Linux, samt mobiltelefoner.

Sjekker jeg ping til router kan den ligge å veksle mellom 1 og 11ms, for så å ha en periode med 1500-2000ms og noen timeouts. Ping mellom PCer i nettverket kommer opp med <1ms.

Grensesnittet til router er som sirup, det er håpløst å bruke. Jeg kan åpne porter for så å oppleve at router ikke svarer og når siden laster igjen er endringene borte selv om jeg har trykket lagre.

Jeg forsøkte en factory reset og da ble den litt bedre en stund, men etter jeg åpner de porter jeg trenger er problemet tilbake.

Snitt på ping er ikke ille (ca. 25ms), men maks når 3600ms+ og jeg kan miste kontakten innimellom.

Problemet minker etter en restart av router, men kommer tilbake etter noen timer.

Når jeg hadde problemer med en Altibox Zyxel router tidligere fikk jeg den satt i bridge mode og brukte en Cisco wifi router i stedet, men den har jeg ikke tilgjengelig nå. Skal forsøke det når jeg får tak i en router.

Er det noen som vet hva som kan være galt?

Takk for hjelp.

Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat det samme problemet som deg. Nettet er utrolig ustabilt til tider.

Du kan ta en titt på denne linken:

http://www.get.no/kundeservice/driftsmeldinger

Skriv inn postadressen din ,og se statusen på nettet i området der du bor.

Er det et kjent problem, så kommer det opp her. Kommer det ikke opp her, så kan dere være et problem ruteren din eller at ingen har rapportert eventuelle feil.

Lenke til kommentar

Bridge mode og annen router ser ut til å ha løst problemet. Utrolig at det ikke skal være mulig for noen leverandører å levere med en router som er ok. At trådløs dekning ikke er topp, eller at de kun støtter 2,4GHz kunne jeg tålt, men når de feiler på grunnleggende ting er det for dårlig.

Håper det holder seg stabilt nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Fra GET har jeg kun cisco modemet deres, alle ISP'er leverer dårlige routere. Kjøp router selv og hold ISP utstyret så enkelt som mulig.

Det gjør også ting mye enklere neste gang en får nytt utstyr fra ISP.

Lenke til kommentar

Helt enig med Tiltman! Har også bare Cisco-modem som funker utmerket sammen med en kvalitetsruter fra Asus. Har også HDPVR som funker som den skal og som gjør det samme som Get box II bortsett fra at den er bredere og har halvparten så stor HDD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...