Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som vist på de nye bildene jeg la til fra bios, så står de ikke på asmedia, de står på kanal 5 og 6 fordi jeg har testet med IDE og AHCI..

Men er ikke windows 10 bygget på win 8, har jo ikke endret på noen instillinger.. og diskene kommer opp i win 8... men ikke win 10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I Enhetsbehandling er det ingen mulighet til og gjøre dette.. 

 

 

Som dere ser i fil vedlegg... vises ikke :(

 

Tilordning av stasjonsbokstav skjer ikke i enhetbehandlingen, men i diskbehandlingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

fean84 . Du har nok laget dynamiske disker eller storagespace i windows 8.

Disse må importeres som foreign disk og så bringes online.

 

Et komplett bilde av diskbehandling i windows 8.1 og bilde av device manager disks properties inklusive volume tab (ikke bare general) ville gitt oss andre et bedre overblikk.

 

 

Post i det minste diskpart list disk fra windows 10 og list volume

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg jobber tildels med deployment av Windows 10, og vi tester først internt mens vi venter på vektøyene fra Microsoft. Av rundt 20 maskiner hittil har bare 1 tryna totalt(måtte retankes med 8.1, så kjøre upgrade. fungerte da.), 2 revertet til 8.1 (men fungerte fint på andre forsøk) og 3 som trengte en ekstra reboot for å få på plass nye drivere automagisk. Ellers ingen problemer med noen programmer eller HW. Er stort sett Lenovo ThinkPad'er her :)

Lenke til kommentar

Hvor lenge skal denne snurre? Har holdt på i nesten en time nå uten endring.

 

attachicon.gifSkjermbilde 2015-08-11 10.54.54.png

 

Du har sikkert ordnet det nå, men etter 30 min gikk jeg inn i Windows Update og startet oppdateringen på nytt - da gikk det med en gang. Flere som har problem med at det ikke skjer noe eller tar veldig lang tid før noe skjer ved oppdateringen. 

Lenke til kommentar

fean84 . Du har nok laget dynamiske disker eller storagespace i windows 8.

Disse må importeres som foreign disk og så bringes online.

 

Et komplett bilde av diskbehandling i windows 8.1 og bilde av device manager disks properties inklusive volume tab (ikke bare general) ville gitt oss andre et bedre overblikk.

 

 

Post i det minste diskpart list disk fra windows 10 og list volume

 

Syar2003: Det kan godt stemme det du sier.. jeg er usikker, vet bare at før jeg installerte win10 siste gangen der, var jeg i diskbehandlingen og tok vekk volumet på alle disker så de skulle ligge som RAW, uten volum.

 

Her er bilde fra win10 diskpart pr nå.

 

er det noen annen måte uten og instalere win 8 igjen for og eventulet endre Dynamiske eller storagespace? til det det skal være?

post-386060-0-70823900-1439300552_thumb.jpg

post-386060-0-42819200-1439301688_thumb.jpg

post-386060-0-06421300-1439301690_thumb.jpg

post-386060-0-66045900-1439301691_thumb.jpg

post-386060-0-19998500-1439301693_thumb.jpg

Endret av Fean84
Lenke til kommentar

Storage spaces er ikke synlig for diskmanagement.

Jeg bruker det ikke og liker ikke ting jeg ikke føler å ha 100% kontroll over.

Jeg ser du har Norsk windows.

Du har et ikon i kontroll panel(vis detaljert) som heter lagring eller lagringsplasser. Se om diskene er der (endre tilbake i bios til ahci)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...