Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål:

 

Vurderer å legge inn siste prøveversjon av W10. Maskina blir i grunn ikke mye brukt til annet enn media og nå skal det spilles ett par spill. Har 8.1 fra før, men er litt fristet til å klakke inn prøveversjonen så fremt det ikke dreper spillytelsen ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

For sent :)

 

Måtte uansett legge inn win på nytt, så da ble det win 10.

 

Så langt fungerer alt supert, men sliter med å få frem filene jeg har på one drive uten at alle filene lastes ned. Vil ha de synlig, men at de lastes ned kun når jeg velger å åpne de.

 

Dette er dessverre endret på i Windows 10. I Windows 8 / 8.1 så ser man kun "placeholders" til man åpner filen. Det var forvirrende mener Microsoft og ønsker at det er likt som i andre OS (OSX / Windows 7). Derfor kan man kun velge hvilke mapper som skal synces.

 

odrive har jeg ikke testet, men påstår å tilby denne funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Da skal det testes.

 

Har jo office 365, noe som gir ekstra lagringsplass på one drive, men det vil jo drepe ssd på laptop med full synkronisering. Vil jo ha tilgang til alle filene, men kun når jeg trenger de. Synes det var en glimrende funksjon, så dumt de har fjernet det. Kunne i det minste ha vært valgfritt.

Lenke til kommentar

Forresten, vil ikke dette kunne løses med å koble opp onedrive som nettverkesdisk? Vil jo miste mulighetene for offline browsing siden en må være online, men en vil jo få samme effekt som smart files eller hva de kaller det.

 

Edit:

 

Odrive er forresten helt perfekt. Litt treg første gang en går inn i de ulike mappene, men etter det er gjort så fungerer den nøyaktig slik jeg ønsker. Får også samlet dropbox, gdrive og onedrive på samme sted.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hvordan gikk det med denne demonstrasjonen?

 

Er dette

 

Follow these steps to download Technical Preview:

  • Sign up for the Windows Insider Program, if you haven't already.

  • Read the system requirements.

  • Click one of the Download links on this page to download a special file—it's called an ISO file—that you can use to install the preview.

  • When the download is complete, transfer the ISO file to installation media such as a USB flash drive or DVD.

  • Double-tap or double-click setup.exe from the installation media, and then follow the steps.

 

 

 

fortsatt installasjons prosedyren?

 

  1. Der er vel ingen norsk versjon foreløpig, så er det best å installere den engelske eller amerikanske versjonen?
  2. Ventes fortsatt endelig versjon til høsten og er noen presis dato angitt?
  3. Er det fra den datoen man har gratis oppdatering i ett år?
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...