Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

 

For min del er det litt bedre, for programmet i første post laster kun ned Pro eller Core.. hver for seg.

Linken jeg fant, laster ned kombi ISO som inneholder både Pro og Core.

Noe som sparer veldig mye plass på minnepennen min :)

 

Hadde egentlig tenkt til å sende deg en PM, og høre om du kunne legge ut sånne ISO filer for meg, men nå fant jeg det jo selv :)

 

 

Det er jo et godt poeng da, hiver den opp på første posten, så kan folk velge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hat litt problemer med å få dette lastet inn, har windows 7 ultimate, produktnøkkelen jeg har fungerer men under installasjonen stopper den helt opp og det kommer ''det skjedde en feil, installasjonen kunne ikke gjennomføres''

Hvordan oppgraderer du?

Hvis du bruker snarveien i Windows, så kan det jo være lurt å prøve programmet i første posten istedet.

Da denne laster ned alle nødvendige filer på nytt :)

Skal jo ikke se bort ifra at det mangler ei fil, eller ei fil som er skadet.

 

Verdt et forsøk ihvertfall :)

Lenke til kommentar

har hat litt problemer med å få dette lastet inn, har windows 7 ultimate, produktnøkkelen jeg har fungerer men under installasjonen stopper den helt opp og det kommer ''det skjedde en feil, installasjonen kunne ikke gjennomføres''

 

Og du bruker vel ikke Win7 nøkkelen når Win10 spør om nøkkel? For det funker ikke.

Lenke til kommentar

Går det an å installere Windows 10 på nytt (reset og beholde filer) på en maskin som hadde Insider-buildene? Prøver å gjøre det fra innstillinger men ender alltids opp med inaccessible boot device (elns).

Etter det begynner den med "Undoing changes" og jeg får feilmeldingen "There was a problem resetting your pc" når jeg logger inn igjen.

 

Hvordan er det da med aktivering hvis jeg skulle bruke en ISO til å gjøre dette? Vil lisensen være tilkoblet Microsoft kontoen? Bruker den samme kontoen på en annen datamaskin også (gratis oppgradering pga W7 OEM).

Lenke til kommentar

 

 

Min maskin er er billig laptop som ble levert med Windows 8. Jeg oppgraderte til Windows 10.

 

Det er selvsagt ikke aktuelt å oppgradere ting som nettverkskort, prosessor grafikkort osv.

Men vet vi om det vil vær problematisk å installere mer RAM eller SSD?

Finnes allerede noen rapporter på at folk som bytter SSD disk mister aktiveringen sin, og får ikke aktivert igjen, uten å ev. gå hele runden med å legge inn gammel os, så oppgradere. Microsoft vil aldri røpe nøyaktig hva hardware iden består av, men SSD disk ser ut til å ha noe å si. Slik var det med Windows 8.1 også.

Jeg byttet nettopp til SSD på en av mine maskiner som allerede var oppdatert til Win10. Hadde absolutt ingen problemer og Win10 ble automatisk aktivert. Jeg la inn Win10 direkte.

Endret av loset
Lenke til kommentar

Jeg har en svært moderne og god laptop, levert med Windows 7.

Jeg har allerede trykket for å reservere Windows 10.

 

Jeg ønsker å oppgradere den til SSD, men lurer på hva Windows sier til den saken.

 

Om Windows 10 ikke liker folk som oppgraderer til SSD, bør jeg da sette inn SSD først,installere Windows 7, og deretter oppgradere til 8?

 

Eller er det allerede for seint fordi jeg har trykket Reserver-knappen?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å oppgradere den til SSD, men lurer på hva Windows sier til den saken.

 

Om Windows 10 ikke liker folk som oppgraderer til SSD, bør jeg da sette inn SSD først,installere Windows 7, og deretter oppgradere til 8?

 

Eller er det allerede for seint fordi jeg har trykket Reserver-knappen?

 

1. Nå sier en rett over deg at det gikk bra. Så da er det noen på forumet som sier at det ikke går bra, noen sier det går bra.

Så da må du velge hvem du stoler på. Jeg har ikke testet det selv, og kommer ikke til å gjøre det, så jeg videreformidler bare info jeg får med meg på ulike forum.

 

2. Jeg hadde satt inn SSD først, hivd inn Win7 (eller win8) hva du har lisens til, husk Win 7 må være SP1, så bruk mine linker fra bloggen eller her på forumet for nyeste Win7 .iso fil. Så trenger du ikke å kjøre alle oppdateringene, da kan du bare kjøre inn Win10 så fort Win7 er ferdig installert og aktivert.

 

3. Nei det er ikke forsent, før du faktisk har oppgradert, og det er ikke forsent da heller. Microsoft sier at du har 30 dager på ev. nedgradere igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Går det an å installere Windows 10 på nytt (reset og beholde filer) på en maskin som hadde Insider-buildene? Prøver å gjøre det fra innstillinger men ender alltids opp med inaccessible boot device (elns).

Etter det begynner den med "Undoing changes" og jeg får feilmeldingen "There was a problem resetting your pc" når jeg logger inn igjen.

 

Hvordan er det da med aktivering hvis jeg skulle bruke en ISO til å gjøre dette? Vil lisensen være tilkoblet Microsoft kontoen? Bruker den samme kontoen på en annen datamaskin også (gratis oppgradering pga W7 OEM).

 

1. Usikker på hvordan det der fungerer med insider versjon.

 

2. Lisensen er kun koblet opp mot hardware IDen din, den er ikke lagret  lokalt, i BIOS eller på Microsoft kontoen din. Så du får ikke aktivert på en annen pc til og med du bruker samme Microsoft konto. Du må gjennom hele prosessen med å starte setup.exe fra Windows utforsker i Windows 7 og oppgradere derfra.

 

 

Hvordan var det dette fungerte igjen? Hvis jeg oppgraderer fra f.eks. Windows 8, vil jeg fortsatt kunne gå tilbake til Windows 8 igjen senere, eller er lisensnøkkelen låst til Windows 10 når man først har oppgradert?

 

Ja Microsoft sier at du kan gjøre det i 30 dager før det er forsent. Jeg mistenker at i det året Win10 er gratis, vil det nok funke i mer enn 30 dager også. Men senere, stemmer nok den infoen.

Lenke til kommentar

Jeg har en svært moderne og god laptop, levert med Windows 7.

Jeg har allerede trykket for å reservere Windows 10.

 

Jeg ønsker å oppgradere den til SSD, men lurer på hva Windows sier til den saken.

 

Om Windows 10 ikke liker folk som oppgraderer til SSD, bør jeg da sette inn SSD først,installere Windows 7, og deretter oppgradere til 8?

 

Eller er det allerede for seint fordi jeg har trykket Reserver-knappen?

Det ser ut til å være litt motstridende opplysninger om hvorvidt skifte av SSD er noe en gratis oppdatert W10 installasjon misliker.

 

Imidlertid så kan det umulig ha noe å si om du bytter til SSD så lenge du faktisk ikke har oppdatert til W10 enda. Så for å være på den sikre siden så ville jeg først skiftet til SSD og etterpå oppgradert til W10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eller du kan vente ett år til gratislisensen går ut og se an da i tilfelle du har tenkt å kjøpe ny PC. Lisensene blir sikkert å skaffe til en litt rimeligere penge på for eksempel g2a.com innen den tid.

 

Alternativt så kan du kjøpe Windows 8.1 lisens derfra, installere Windows 8.1 og deretter oppgradere til Windows 10. Billigere.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Eller du kan vente ett år til gratislisensen går ut og se an da i tilfelle du har tenkt å kjøpe ny PC. Lisensene blir sikkert å skaffe til en litt rimeligere penge på for eksempel g2a.com innen den tid.

 

Alternativt så kan du kjøpe Windows 8.1 lisens derfra, installere Windows 8.1 og deretter oppgradere til Windows 10. Billigere.

Har oppgradert fra Windows 7 Ultimate (Retail). Bruker stasjonær nå som jeg oppgraderer delene ganske ofte.

Om jeg forsto det riktig så er oppgraderingen en form for OEM-utgave?

Lenke til kommentar

 

Eller du kan vente ett år til gratislisensen går ut og se an da i tilfelle du har tenkt å kjøpe ny PC. Lisensene blir sikkert å skaffe til en litt rimeligere penge på for eksempel g2a.com innen den tid.

 

Alternativt så kan du kjøpe Windows 8.1 lisens derfra, installere Windows 8.1 og deretter oppgradere til Windows 10. Billigere.

Har oppgradert fra Windows 7 Ultimate (Retail). Bruker stasjonær nå som jeg oppgraderer delene ganske ofte.

Om jeg forsto det riktig så er oppgraderingen en form for OEM-utgave?

 

 

Ikke bare er det så slappt som en OEM, men den lar seg ikke flytte. Se på det som en grei måte for Microsoft for å få bukt med OEM-lisensjukset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen fått http://www.windowscentral.com/how-make-full-backup-windows-pc

for det som er irriterende med recovery partisjoner er det ikke er så lett å oppdatere det eventuelt med windows 10 eller lage recovery DVD slik man slipper å ha windows 10 installasjonsplaten tilgjengelig. Men DVD platen ville ikke leses\bootes på verken samme maskin eller annen maskin

 

Nå ble dette prøvd i insider versjonen men vil anta samme problemer er også i ferdig utgaven.

Så hvorfor lager microsoft så dårlig programvare? Man må ha Acronis True Image 2015

eller noe tilsvarende for å få gjort dette.

Lenke til kommentar

Har noen råd til hvordan jeg får fikset wifi koblingen min? Får kun til å koble meg til med kabel.

Har prøvd å installere de nyeste wifi driveren ifra Asus men programmet bare lukker seg rett etter jeg har startet det.

 

Lastet ned via link som jeg fikk ifra MS, valgte å oppgradere og gjøre ren installering.

Installasjonen gikk fint med nå funker alt utennom wifi.

 

Har laste ned W8.1 igjen  på en minnepenn og kommer til å installere den igjen om jeg ikke får til wifi koblingen min.

 

Inne på enhetsbehandlingen så er det kun denne "filen" som ikke har drivere

 

"Enkel kommunikasjonskontroller for PCI"

 

Prøv å kjøre driverpakken i kompatibilitetsmodus. Eller pakk den ut (med f.eks. 7-Zip) og oppdater driveren fra Enhetsbehandling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...