RRhoads Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Kjapt spørsmål, jeg kjøpte Windows 8 Pro fra Windows for noen år siden, noe som gjorde at jeg fikk produkt Key for Win 8 Pro på mail. Jeg har nå lastet ned Windows 10 Pro på en minnepenn og tenkte å legge det inn, kan jeg da bruke min Win 8 key? Eller må jeg oppdatere via Win 8 for at det skal fungere? Du må oppgradere fra Win 8.1 første gangen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 ingen ting bruker cpu... MEN cpuload er det nok av... Kan være en prosess som er skjult for windows, var en her som hadde samme problem før. Prøv å sjekk med https://technet.microsoft.com/nb-no/sysinternals/bb896653.aspx?f=255&MSPPError=-2147217396eller http://systemexplorer.net/f ex Fant ikkje noe.... Ganske rart, fordi dette er en HELT clean install. Ikkje installert noe, bare det windows update kommer med. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Man kan kjøre en RESET i windows 10 ETTER man har oppgradert for å få en clean install. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Jeg trengte visst ikke vente SÅ lenge på min tur til å oppgradere til Windows 10 gitt. Fikk opp beskjeden om at oppgraderingen var klar for knapt 15 minutter siden. Lenke til kommentar
DagErlend Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Dette er sikkert besvart flere ganger, men jeg fant ikke noe eksakt svar på mitt problem. Har nå oppgradert min windows 8 pro til windows 10 pro, dette er også kobla mot microsoft kontoen min. Problemet mitt er at nå vil jeg gjøre en clean install, men nåværende instalasjon er på to ssd'er i raid 0. Jeg har lyst og dele opp dette raidet og innstalere windows 10 på kun den ene ssden. Altså kan jeg ikke kjøre en "clean" install fra windows, jeg må ha en iso på minnepenn. Når jeg leser rundt på nettet er det veldig mye motstridende meldinger om dette er og annbefale. Noen som har prøvd? Jeg vil annta at det skal gå fint og bare hoppe over windows nøkkelen og aktivere med microsoft konto, men jeg har ikke lyst før jeg vet at det går. Lenke til kommentar
Rbk89 Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Føkk windows 10 !! Jeg vil herved FRARÅDE folk å "oppgradere" til windows 10 til drivere faktisk fungerer skikkelig. Tok en helt ny reinstall, og nå er det problemer med lydriver og skjermkortdriver. I tillegg så er det load på cpu konstant uten noen mening. Jeg har samme problemet. tok en reinnstall for å få en clean innstall av Win10. men har heldigvis Recovery cd'er av Windows 7 (som jeg også hadde før jeg oppgraderte) liggende, så jeg berget meg der ^^ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Gud så forbanne dårlig noen utviklere. DPI-skaleringen på Windows 10 er forferdelig på blant annet skype når jeg har på 125%. Jeg hadde på samme prosent ved Windows 8.1, og hadde da ingen problemer. Synes det er mildt sagt elendig av Microsoft/utviklerne selv å ikke ha programmer som fungerer ved ulike DPI-skalering. Skype ser så uklart ut at man skulle tro skjermen er ødelagt. Ser dette dessverre er et kjent problem. ELENDIG Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Kjapt spørsmål, jeg kjøpte Windows 8 Pro fra Windows for noen år siden, noe som gjorde at jeg fikk produkt Key for Win 8 Pro på mail. Jeg har nå lastet ned Windows 10 Pro på en minnepenn og tenkte å legge det inn, kan jeg da bruke min Win 8 key? Eller må jeg oppdatere via Win 8 for at det skal fungere? Du må oppgradere fra Win 8.1 første gangen. OK, etter jeg har oppdatert via Win8 vil jeg da i fremtiden kunne bruke Win8 key på Win10 ved ren install fra minnepenn? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Kjapt spørsmål, jeg kjøpte Windows 8 Pro fra Windows for noen år siden, noe som gjorde at jeg fikk produkt Key for Win 8 Pro på mail. Jeg har nå lastet ned Windows 10 Pro på en minnepenn og tenkte å legge det inn, kan jeg da bruke min Win 8 key? Eller må jeg oppdatere via Win 8 for at det skal fungere? Du må oppgradere fra Win 8.1 første gangen. OK, etter jeg har oppdatert via Win8 vil jeg da i fremtiden kunne bruke Win8 key på Win10 ved ren install fra minnepenn? Neste gang du tar clean install trenger du ikke noe key, fordi maskinvareID er lagret hos MS. Lenke til kommentar
G Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 (endret) Kjapt spørsmål, jeg kjøpte Windows 8 Pro fra Windows for noen år siden, noe som gjorde at jeg fikk produkt Key for Win 8 Pro på mail. Jeg har nå lastet ned Windows 10 Pro på en minnepenn og tenkte å legge det inn, kan jeg da bruke min Win 8 key? Eller må jeg oppdatere via Win 8 for at det skal fungere? Du må oppgradere fra Win 8.1 første gangen. OK, etter jeg har oppdatert via Win8 vil jeg da i fremtiden kunne bruke Win8 key på Win10 ved ren install fra minnepenn? Svaret er nei. Sjekk: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1630853&page=1(førstetråd) Win 8 key vil du aldri kunne bruke til å innstallere Windows 10 med. Dessuten så er Windows 10 en helt ny lisensieringsmodell, som det er verdt å sette seg dypt dypt inn i for å få besvart alle vinklinger du måtte sitte å lure på. myhken sin oversikt så i skrivende øyeblikk slik ut om temaet. Kan jo endre seg ørlite over tid, men hovedrammene er nok spikret. Windows 10 er dessuten litt for nytt, og Microsoft leker alt for mye "tause birgitte" omkring lisensieringen: Endret 1. august 2015 av G 1 Lenke til kommentar
madmats Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Jeg tok netopp en cleaninstall av win 10, med egenbygd minnepenn. formaterte disken før jeg startet. win 8 keyen fungerte ikke, men windows ble aktivert når jeg kom meg på nett, uten at jeg tastet inn noe. dette var vel pga windows gjenkjenner maskinvaren min? var annen produkt-ID nå en når jeg oppgraderte til win10 første gang Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Da har jeg installert W10 på samme maskinen som jeg hadde technical prewiev på for et par mnd siden. Bootet opp fra minnepenn. Installasjonen gikk greit, men selvsagt ikke noen aktivering siden jeg ikke tidligere, og heller ikke nå har brukt opp noen W7/W8 nøkkel. Men denne gangen fungerte det mye dårligere med drivere. Da jeg hadde technical prewiev så fant W10 selv alle nødvendige drivere, mulig jeg la til et par W8 drivere manuelt etter installasjonen, men nå feilet driveroppdatering, og også de fleste andre oppdateringene gjentatte ganger. Ikke ordentlig lyddriver, ikke grafikkdriver heller, som medfører at jeg kun får bilde på ene skjermen. Feilet både med manuell installasjon av drivere nedlastet fra hk produsent og drivere fra windows update. Lenke til kommentar
Eu-Lars Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Ser det er mye omkring dette med lisenser,,,, det jeg lurer på er hvordan fungerer det "å flytte" min lisens, har fått win10 PRO, og skulle jeg stikke på elkjøp og handle, fikk jeg sikkert Home med PCen, og da er det vel ikke bare å oppgradere fra ISOen. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Oppdaterte nettopp til win10, men møtt på et kjedelig problem.... Scrolling funker ikke! Noen som har en løsning?Er på en lenovo yoga 2 pro. Har ikke gjort stort mer enn å oppdatere til win 10, men nyeste driver til touchpad ser ut til å ligge inne... Føles egentlig som om touchpad oppfatter to fingre som palm, og dermed deaktiveres =/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Edge har ingen form for minnehåndtering, møkkabrowser.... Minnehåndtering er OS'et sin jobb. Det er både OSèt og applikasjonens jobb. Edge klarte å bruke opp 16 GB minne, mens Chrome holdt seg på 240 MB. Fremdeles er det OS'et sin jobb med å håndtere minne. I chrome er det ingen problemer med å få 1 GB brukt minne, men det er noe helt annet enn minnehåndtering... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Selv om du tror windows 10 har lakt in skikkelige drivere så vil jeg annbefale å legge inn de som skal være selv. De fleste nyere driverinstallasjoner sier ifra om du har en nyere\bedre driver enn den du prøver å installere. Lenke til kommentar
Anech! Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Den hadde "nyeste".. la inn på nytt likevel og alt fungerer.. typisk at jeg var for lat til å prøve right away xP Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. august 2015 Del Skrevet 1. august 2015 Noen som vet hvor Remote Desktop programmet har blitt av Win10 pro? Jeg skal koble på meg serveren min, men finner ikke remote desktop, eksternt skrivebord. Har aktivert det under System -> Eksterne instillinger -> Eksternt skrivebord. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. august 2015 Forfatter Del Skrevet 1. august 2015 Ser det er mye omkring dette med lisenser,,,, det jeg lurer på er hvordan fungerer det "å flytte" min lisens, har fått win10 PRO, og skulle jeg stikke på elkjøp og handle, fikk jeg sikkert Home med PCen, og da er det vel ikke bare å oppgradere fra ISOen. Det går ikke an å flytte den gratis Win10 oppgraderingen. Den er for alltid låst til den pcen der den ble oppgradert, og tilbudet forsvinner i det du bytter pc eller hardware. Men kjøper du deg en ny pc, kommer jo den med aktivert Window 7/8, og da er det jo bare å installere Windows 10 på den, så har du aktivert Win10 på den nye. Men aaa..home og pro. Ja du kommer ikke noen vei der. Det blir home på den nye pcen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå