Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom noen dere kjenner opplever dette på SSD-diskbytte, burde det ikke komme et fellesopprop i mot de rare lisensbetingelsene?

 

Microsoft burde vel få svi, inntil de gidder kommer ut av skapet og erkjenne evt. problemer, eller evt. grådighetskultur her !!

Lenke til kommentar

Føkk windows 10 !!

 

Jeg vil herved  FRARÅDE folk å "oppgradere" til windows 10 til drivere faktisk fungerer skikkelig. 

 

Tok en helt ny reinstall, og nå er det problemer med lydriver og skjermkortdriver. I tillegg så er det load på cpu konstant uten noen mening. 

 

:realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er egentlig fordelene med en lokal konto iforhold til å bruke en Microsoft-konto?

 

At den er lokal, at du ikke kobler sammen data som bokmerker, bakgrunns bilder etc med andre enheter med samme konto. Men det kan også være en fordel.

Jeg bruker stort sett lokale kontoer, og det er ingen bakdel med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føkk windows 10 !!

 

Jeg vil herved FRARÅDE folk å "oppgradere" til windows 10 til drivere faktisk fungerer skikkelig.

 

Tok en helt ny reinstall, og nå er det problemer med lydriver og skjermkortdriver. I tillegg så er det load på cpu konstant uten noen mening.

 

:realmad::realmad::realmad::realmad::realmad::realmad::realmad::realmad::realmad::realmad:

Det er ikke bare maskinen din da som er litt ustabil? Min fungerer flott :))

 

Neida, men seriøst så er alt fint og godt her med win10, nettet er stabilt, lyd er stabilt og ikke unødvendige ressurser elns heller, sli fungerer også fint!

 

Mye bedre enn den win7/8/8.1 dritten iallefall :rofl:

Lenke til kommentar

Føkk windows 10 !!

 

Jeg vil herved  FRARÅDE folk å "oppgradere" til windows 10 til drivere faktisk fungerer skikkelig. 

 

Tok en helt ny reinstall, og nå er det problemer med lydriver og skjermkortdriver. I tillegg så er det load på cpu konstant uten noen mening. 

 

:realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:

 

Drivere er ikke på plass på release. Det har hardware-leverandørene aldri gidda. 

Lenke til kommentar

Folk til og med her på forumet har rapportert om ikke aktivert Win10 på samme maskin man hadde en aktivert Win10, etter kun et SSD bytte. Tror det går bra med snurredisk bytte. Det er i alle fall min erfaring med Win 8.1

Kan det ha noe med den partisjonen Windows 10 lager på disken? Jeg slettet nemlig alle partisjonene og formaterte disken min før jeg innstallerte med USB, og jeg slet skikkelig med aktiveringer. Kan være at aktiveringsserveren var overbelastet da jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Har noen råd til hvordan jeg får fikset wifi koblingen min? Får kun til å koble meg til med kabel.

Har prøvd å installere de nyeste wifi driveren ifra Asus men programmet bare lukker seg rett etter jeg har startet det.

 

Lastet ned via link som jeg fikk ifra MS, valgte å oppgradere og gjøre ren installering.

Installasjonen gikk fint med nå funker alt utennom wifi.

 

Har laste ned W8.1 igjen  på en minnepenn og kommer til å installere den igjen om jeg ikke får til wifi koblingen min.

 

Inne på enhetsbehandlingen så er det kun denne "filen" som ikke har drivere

 

"Enkel kommunikasjonskontroller for PCI"

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Føkk windows 10 !!

 

Jeg vil herved  FRARÅDE folk å "oppgradere" til windows 10 til drivere faktisk fungerer skikkelig. 

 

Tok en helt ny reinstall, og nå er det problemer med lydriver og skjermkortdriver. I tillegg så er det load på cpu konstant uten noen mening. 

 

:realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:  :realmad:

Nvidia ga jo ut en driver som fungerer greit 3-4 dager før release, alt før det var søppel. Selv har jeg hatt større problemer med nvidia-driveren før det igjen som horisonale linjer under avspilling av video på flere skjermer osv. 

 

Ellers fungerer alt som det skal her.

 

Du kjører jo ganske sære hardware-kombinasjoner så kanskje du burde holde deg til noe som funker inntil videre :p Har vært ganske mange millioner installasjoner med standard hw konfig som funker helt fint. Så å råde ALLE til å ikke installere det blir feil.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Det har vært så mange nVidia-driveroppdateringer de siste månedene, som jeg kun har prøvd på mitt aldrende grafikkort (550 elns.)

 

post-30484-0-34330200-1438387014_thumb.jpg

 

 

 

Jeg har opplevd svært hyppig krasj på skjermbilde i Windows 7 i det siste. Jeg lurer på om det finnes en årsakssammenheng med hasteutvikling av nVidia-drivere for Win10 - som har gått ut over eldre Windows-versjoner?

 

Eller om jeg kan ha hatt en lynnedslagskaramell inn i skjermkortet mitt, som jeg ikke er helt klar over. Driverproblem eller hardwareproblem. Jeg klør meg i hode  :hmm:

 

En annen mulighet kan jo være at jeg behøver å rense vekk støv, elns. og at det gir overoppheting. Mulig det finnes noen verktøy for både det ene og det andre, eller at det ligger logger igjen etter krasjene?

 

 

post-30484-0-02245200-1438387700_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Før folk hadde oppgradert, så skulle de ha sjekket om alt var kompatibelt med Win10.

Er det noen feil, ville du fått opp dette bildet:

 

310715_win10_018.jpg

 

Da er det bare å vente til status endrer seg.

 

I akkurat dette tilfellet ville det ikke være noe problem og tvinge gjennom en oppdatering, men i andre tilfeller er det lurt å høre på Windows 10 oppgraderingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lisenser er kompliserte greier. Kunne du ha vist meg hvor det står at det bare er tillatt å gjøre en oppgradering (mener du nyinstallasjon?). Finner ikke dette.

 

 

Nå har jeg ikke bokmerket det, prøvd å finne det, men når man søker får man opp info basert på Andre Da Costa sin uofiselle FAQ på Microsofts eget forum. Han er en MVP, men ikke Microsoft ansatt. Det betyr at Microsoft ikke trenger å forholde seg til hva han skriver, og det trenger ikke å stemme. Her er FAQen med bl.a lisens svarene. Men de svarene har jo vist seg å ikke holde vann, etter lansering, siden det er helt umulig å flytte en oppgradert Win10 aktivasjon fra en pc til en annen, uten at den blir uaktivert. Så den gratis oppdateringen bryr seg ikke om du har retail eller OEM lisens i bunn. Du får en "retail" versjon, men uten en egen unik win10 nøkkel, kan du ikke flytte denne. Så da blir det en OEM, og det står det jo på oppgraderingsinfoen du får ved det hvite ikonet også, at det gjelder DEN ENE enheten du oppgraderer fra.

 

Som sagt, det er 6 - 12 måneder før vi vet hva som skjer om du bruker retail nøkkelen din å oppdaterer flere pcer til Windows 10.

Hva om du kjører en pc med Win10 og en med gammelt OS? Helt umulig å si, før det har gått 6 - 12 måneder.

Microsoft sier jo at Win10 oppgraderingen konsumerer den gamle lisensen , så det betyr jo at den er brukt opp på en måte.

 

Men alt blir spekulasjoner. Det er nok en grunn til at Microsoft ikke har gått ut med skikkelig info om dette, enten for de har en plan, eller at de ikke vil røpe ett smutthull. For en retail lisens har jo 10 online aktiveringer og 15 telefon aktiveringer, så kunne i prinsippet gitt deg 25 Windows 10 aktiveringer, som alle har sin unike hardware ID, og derfor alltid vil være gyldig på den pcen den er installert på. Men om den gamle nøkkelen sendes inn til Microsoft som en del av hardware IDen (får vi nok aldri vite) så har man jo ett problem.

 

 

OK, jeg legger denne på hylla foreløpig. Ser at det er mange rundt omkring som har samme bekymring.

 

Takker så mye for hjelpen myhken!

Lenke til kommentar

nå har noe føkka seg i windows 10. Cpuload på 50% men ingen prosesser bruker nevneverdig. Enten er det virus, eller så er det windows som kødder med meg. avinstallert alt av programmer, men samme greia. Cpu har høy load, men ingen synlige prosesser bruker noe særlig...

 

Er bare sånn det er i Windows 10. Blir nok fikset raskt, men gjør ingenting med ytelsen selv om du starter opp noe som krever endel CPU-kraft.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, jeg kjøpte Windows 8 Pro fra Windows for noen år siden, noe som gjorde at jeg fikk produkt Key for Win 8 Pro på mail. Jeg har nå lastet ned Windows 10 Pro på en minnepenn og tenkte å legge det inn, kan jeg da bruke min Win 8 key? Eller må jeg oppdatere via Win 8 for at det skal fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...