Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Det er builds som ikke er ment for oss, kun ansatte i Microsoft. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Fant ut hva det betyr nå.Det er nye builds Som kun Microsoft employees kan laste ned.Sådaså. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg holder på å gjøre ferdig ny PC. Har 4 lisenser på W8/8.1, men har lyst til å prøve en ren installasjon med 10. Det er vel oppgradering som gjør 10'eren gratis, men går det an å kjøre den rett inn uten 8/8.1? Det går helt fint, men du må registrere deg hos Windows Insider Program http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-download Kan jeg bare pakke ut fila i winrar, legge den på en minnepenn og installere fra den? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg holder på å gjøre ferdig ny PC. Har 4 lisenser på W8/8.1, men har lyst til å prøve en ren installasjon med 10. Det er vel oppgradering som gjør 10'eren gratis, men går det an å kjøre den rett inn uten 8/8.1? Det går helt fint, men du må registrere deg hos Windows Insider Program http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-download Kan jeg bare pakke ut fila i winrar, legge den på en minnepenn og installere fra den? Nei, du kan bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool for å pakke ut ISO'en til minnepennen http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 (endret) Jeg holder på å gjøre ferdig ny PC. Har 4 lisenser på W8/8.1, men har lyst til å prøve en ren installasjon med 10. Det er vel oppgradering som gjør 10'eren gratis, men går det an å kjøre den rett inn uten 8/8.1? Det går helt fint, men du må registrere deg hos Windows Insider Program http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/preview-download Kan jeg bare pakke ut fila i winrar, legge den på en minnepenn og installere fra den? Nei, du kan bruke Windows 7 USB/DVD Download Tool for å pakke ut ISO'en til minnepennen http://www.microsoft.com/en-us/download/windows-usb-dvd-download-tool Dette er det minste og beste programmet for å lage en bootbar minnepinne. http://rufus.akeo.ie Har man allerede minnepinnen bootbar, så kan man også bare pakke ut filene fra isoen med favoritt utpakkingsprogrammet ditt direkte på minnpinnen. Så lett er det Anbefaler å ha ntfs bootbar minnepinne, fordi da kan man også legge store filer på samme pinnen. Endret 30. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg skippet 10'eren med en gang da jeg ikke fant driver til skjermkortet. (NVIDIA 960). Gadd ikke prøve med 8.1 driverne. Noen som vet om det går? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Jeg skippet 10'eren med en gang da jeg ikke fant driver til skjermkortet. (NVIDIA 960). Gadd ikke prøve med 8.1 driverne. Noen som vet om det går?Prøv Mest sansynlig ja. 1 Lenke til kommentar
Geitetveiten Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er det noen her som har problemer med å kjøre noen spill på windows 10? De fleste spillene jeg har funker veldig bra, men spill som civilization: beyond earth og farcry 4 krasjer bare når jeg starter de. Noen andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Jeg har Nvidia, dog ikke 960, 760 tror jeg det heter, og det fungerer fint. Siden Nvidia drivere er universale burde det da går fint for deg også? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 8.1 drivere fungerer stort sett fint på Win 10. Mitt 970 kort har i hvert fall ikke hatt noen problemer. Men er det noen som vet hvordan man "konverterer" fra Win 10 Enterprise til standard? Den ene maskinen jeg har lagt inn enterprise på maser veldig om aktivering (som ikke virker). Kjørte en clean install på denne. Noen som forresten vet hvordan man fikser en minnepinne som verken lar seg formatere eller repartisjonere? Har klart å knerte min eneste USB 3.0 pinne i et oppgradereingsforsøk. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Prøver å kjøre Windows10TechnicalPreview.exe, noe som gjør at windows update åpner seg, leter i ca 5 minutter etter oppdateringer før den si at jeg har alle oppdateringer installert. Er det ikke meningen at Win 10 skal komme opp som e tilgjengelig oppdatering her? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 10. februar 2015 Del Skrevet 10. februar 2015 Gjorde ikke det hos meg. Så lastet ned iso, høyre klikket og valgte mount . Kjørte oppdatering derfra, gikk supert. WX fungerer supert for meg Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Får teste det da Det er sikkert alt blitt svart på her, men hvor lenge er versjonen en prøver nå gyldig, og kan den oppgraderes til endelig versjon når den kommer? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Tror det Man kunne det med siste OSX fra Apple, så MS burde kunne greie det også. Men når man installeres 10 får man også opp under boot en "rollback" option slik at man får inn systemet man hadde før slik det var før W10 installasjonen Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Høres bra ut. Kan denne "roolback" funksjonen fjernes på ett senere tidspunkt dersom en vil frigjøre plass og er fornøyd med W10? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 11. februar 2015 Del Skrevet 11. februar 2015 Med tanke på man kan fjerne vanlige partisjoner for factory settings så tror jeg det ja Lenke til kommentar
N|troXx Skrevet 13. februar 2015 Del Skrevet 13. februar 2015 Er det noen her som har problemer med å kjøre noen spill på windows 10? De fleste spillene jeg har funker veldig bra, men spill som civilization: beyond earth og farcry 4 krasjer bare når jeg starter de. Noen andre som har opplevd det samme? Civilization 5 funker fint, så rart at Beyond earth ikke skal funke Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Testet build 9926 på maskinen som er i signaturen min. Maskinen var veldig ustabil helt til jeg avinstallerte Asus gpu tweak. Fikk forskjellige feilkoder og enkelte gang var blåskjermen forvrengt og umulig å tyde. Afterburner funker fint. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Eneste problemet jeg har er at lyden detter ut jevnt og trutt (kommer tilbake selv etter et sekund på).. Lyden min er fra HDMI på Nvidia skjermkortet,men det problemet hadde jeg en liten stund også i W8, tror det er driver problemer, så blir nok fikset igjen Lenke til kommentar
markusgs Skrevet 25. februar 2015 Del Skrevet 25. februar 2015 Bruker dere W10 som primært operativsystem? Hvordan fungerer isåfall det? Jeg har lyst til å prøve ut selv, men har kun mulighet til å prøve på laptopen min som jeg bruker daglig, og er derfor avhengig av at det fungerer sånn noenlunde ihvertfall.Og er det mulighet for dualbooting, eller blir W8.1 erstattet av W10? Har ikke satt meg veldig inn i det foreløpig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå