Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Et spm igjen... Jeg har ordnet nøkkel nå, Men et ``problem`` Hva om jeg byttter hk og jeg må reinstallere? 

Får jeg win10 Pro full version siden jeg har win8 pro full version? (altså ikke engangs retails greia!)

Så win8 pro nøkkel gjelder win10 pro nøkkel?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske fornøyd med Win10 sålangt. Ser veldig smidig ut, og alt fungerer som det skal - bortsett fra lyd. Noen andre som har hatt dette problemet også? Jeg får null lyd, hverken fra høyttalerne mine eller headsettet mitt. Har prøvd å google litt, men finner ikke noe særlig informasjon. Har prøvd å oppdatere drivere, men får beskjed om at alle er nyeste. 

EDIT: Når jeg spiller av lyd, og er inne i lydpanelet så beveger equalizeren seg som om maskinen spiller lyd, men ingen lyd kommer ut. Jeg bruker et Sennheiser G4ME ZERO headset koblet inn i lydkortet via 3,5mm jack.

Please, klarer ikke finne ut av det. Reinstallert drivere nå også, fortsatt ikke noe lyd.

Lenke til kommentar

Et spm igjen... Jeg har ordnet nøkkel nå, Men et ``problem`` Hva om jeg byttter hk og jeg må reinstallere? 

Får jeg win10 Pro full version siden jeg har win8 pro full version? (altså ikke engangs retails greia!)

Ikke om du bruker den gratis oppdateringen, da er hardware iden koblet opp mot produktnøklen du brukte til å oppgradere. Så bytter du hovedkort, så kan det være du får problemer. Les førsteposten i denne tråden ang aktiveringer, står mye nyttig der, og ser ut som om det jeg tenkte rundt lisenser var feil. Når det kommer til den gratis oppdateringen.

Men skal sies at jeg med suksess har aktivert flere pcer med samme retail nøkler og fått dem alle oppgradert til Win10 gratis.

Men om jeg får noen problemer senere, det vet jeg jo ikke før om mange måneder eller ett år, når gratis tilbudet er over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ganske fornøyd med Win10 sålangt. Ser veldig smidig ut, og alt fungerer som det skal - bortsett fra lyd. Noen andre som har hatt dette problemet også? Jeg får null lyd, hverken fra høyttalerne mine eller headsettet mitt. Har prøvd å google litt, men finner ikke noe særlig informasjon. Har prøvd å oppdatere drivere, men får beskjed om at alle er nyeste. 

EDIT: Når jeg spiller av lyd, og er inne i lydpanelet så beveger equalizeren seg som om maskinen spiller lyd, men ingen lyd kommer ut. Jeg bruker et Sennheiser G4ME ZERO headset koblet inn i lydkortet via 3,5mm jack.

Please, klarer ikke finne ut av det. Reinstallert drivere nå også, fortsatt ikke noe lyd.

Litt tålmodighet må du ha gutt...

Forumet har ikke SLA, og det er ikke sikkert noen vett svaret på det du lurer på.

Hadde lignende feil i Technical Preview, en reset / reinstallasjon fikset problemet. 

Lenke til kommentar

Og du har sjekket at det er valgt korrekt ut-enhet under Playback devices (høyreklikk lydikonet nede ved klokka)?

Lenke til kommentar

Ikke om du bruker den gratis oppdateringen, da er hardware iden koblet opp mot produktnøklen du brukte til å oppgradere. Så bytter du hovedkort, så kan det være du får problemer. Les førsteposten i denne tråden ang aktiveringer, står mye nyttig der, og ser ut som om det jeg tenkte rundt lisenser var feil. Når det kommer til den gratis oppdateringen.

Men skal sies at jeg med suksess har aktivert flere pcer med samme retail nøkler og fått dem alle oppgradert til Win10 gratis.

Men om jeg får noen problemer senere, det vet jeg jo ikke før om mange måneder eller ett år, når gratis tilbudet er over.

Beklager, morgen trøtt, våknet just^^

Jaja, Nå er maskinen min ferdig for hk oppgraderinger, Mitt X99-E WS for holde en stund.

Takker så mye 1+!:))

Lenke til kommentar

Og du har sjekket at det er valgt korrekt ut-enhet under Playback devices (høyreklikk lydikonet nede ved klokka)?

Ja, har for sikkerhetsskyld prøvd med alle, null lyd. Må kanskje prøve med en reinstall da. Fungerer lyd helt fint for resten av dere?

Litt tålmodighet må du ha gutt...

Forumet har ikke SLA, og det er ikke sikkert noen vett svaret på det du lurer på.

Hadde lignende feil i Technical Preview, en reset / reinstallasjon fikset problemet. 

Prøver å ha tålmodighet, men regnet med spørsmålet mitt forsvant på forrige side. Må muligens ty til en reinstallasjon, da.

Endret av Barnslig
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål.

Etter å ha aktivert Windows 10, kan jeg bytte cpu uten at det klapser, eller må en starte fra grunn av med windows 8.1, oppdatere osv?

Bytte av CPU vil gjøre slik at du ikke blir automatisk aktivert senere, hardware IDen endres. Tror CPUen er en av de viktigste triggerene rundt hardware IDen.

Og ja, du kan nok starte på grunnen av, men det vil jo bare funke i ett år. Etter det må du kjøpe Windows om du bytter CPU.

Varer lisensen bare i et år? Jeg spurte om dette tidligere i tråden, og fikk da beskjed om at så lenge en meldte seg inn i insider preview saken så varte lisensen evig.

Lenke til kommentar

Lisensen vil vare evig, så lenge du ikke bytter ut HK eller CPU i maskinen din. Kanskje RAM også, er ikke 100% sikker på hvilke deler som kan byttes ut.  Bytter du ut CPU eller HK så må du kjøpe deg en ny lisens fra MS ;)

Edit: Er denne oppgraderingen som er gyldig i ett år fremover, etter det så må det kjøpes online eller i butikk. Retail versjonen, sånn som man har gjort tidligere. 

Endret av Halky
Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må skrinlegge Microsoft Edge inntil videre.. Vanvittig frustrerende å benytte her på forumet, og stavekontrollen er ikke spesielt imponerende den heller. Veldig synd da den visuelt ser veldig fin ut og jeg elsker at den har et sort-tema du kan aktivere i innstillingene og den føles jo utrolig rask så lenge den fungerer som den skal.

Lenke til kommentar

Varer lisensen bare i et år? Jeg spurte om dette tidligere i tråden, og fikk da beskjed om at så lenge en meldte seg inn i insider preview saken så varte lisensen evig.

Nei, men det gratis oppgraderingstilbudet varer bare ett år. Har du ikke oppgradert innen den tid, må du kjøpe en versjon i butikk/fra Microsoft.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Edge her og nå. Fungerer nøyaktig likt Chrome her inne på diskusjonsforumet.

Høres da ekstremt merkelig ut, jeg har Windows 10 Home på maskiner på jobb, og har Windows 10 Pro på ene maskinen og Windows 10 Enterprise på den andre og det er samme rotet med Microsoft Edge på samtlige.

Blant annet så er det klin umulig å klikke på "Post" om innlegget inneholder en smiley. Og når jeg trykker på "svar" så er det bingo om siteringen blir med eller ikke og mye annet småtull.

Lenke til kommentar

Bytter du ut CPU eller HK så må du kjøpe deg en ny lisens fra MS  ;)

Lurer på om de har blitt strengere med dette nå når serienummeret registreres til BIOS. Tror det var i Vista-tiden at de gikk ut og avkreftet og sa at "det er meningen hardwareentusiaster skal kunne bruke OEM så lenge de supporter seg selv". Jeg har aldri måtte kjøpe ny lisens når jeg byttet hovedkort, bare ringt Microsofts aktiveringstelefon. Så er det også bare det jeg har gjort disse gangene; byttet hovedkort med mer - ikke installert Windows på nytt. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...