Misantropen Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Yay! Da var den klar ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 da er siste versjon akkurat lansert.. installert på Intel X99 med hell og det ser nydelig ut - gleder meg VÆRRE til ferdig produkt. på Surface 3 Pro gikk updaten heller ræva fra Win 8.1.. tenker jeg tar en clean install jeg EDIT: 9926 er versjonen. Ræva? Utdyp. Jeg har planer om å oppgradere SP3-en min etterpå. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Laster ned den upgrade klienten, den kjører windows update, installerer en install, og får noe framwork greier, men ikke noe mer Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 da er siste versjon akkurat lansert.. installert på Intel X99 med hell og det ser nydelig ut - gleder meg VÆRRE til ferdig produkt. på Surface 3 Pro gikk updaten heller ræva fra Win 8.1.. tenker jeg tar en clean install jeg EDIT: 9926 er versjonen. Ræva? Utdyp. Jeg har planer om å oppgradere SP3-en min etterpå. hei, jeg har i7 256 versjonen. lastet ned via update og fikk opp win10.. trodde jeg.. maskinen henger seg og hakker i win10. endte med at jeg slettet ALT på disken som er stress.. laget usb FAT32 win10 usb bootdisk og installerte clean. alt gikk "fint", helt til win10 oppdaterte seg av seg selv.. samme feil, maskinen fryser og hakker rett etter den er i windows. så rebooter den etter 1min.. problemer med min i7 SP3. virker som explorer.exe fryser og henger hele greia. prøvde rollback til 8.1 før jeg slettet hele disken - fungerte ikke. så vær obs på at slike ting kan skje! det er vesentlig værre å formatere og installere clean på SP3 enn en vanlig pc... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 (endret) Kan vi håpe på 5% bedre ytelse på spill på DX 11/11.1/11.2 tro? Den forige versjonen av Win 10 lå ca 1-2% under win 8.1 i ytelse i følge tester med GTX 980. Fikk heller ikkje installert Windows 10 Build 9879 på Intel P3700 Nvme. På vanlig ssd gikk det. Får vel teste Tech versjonen snart. Endret 24. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 http://www.neowin.net/news/known-issues-in-windows-10-january-preview-build-9926 Driver å laster ned nå via Update and recovery/preview builds.Har holdt på en time snart.Liten vits i 50mbs linje nå. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Tok nesten 1,5time - fikk 0x80240016 (try again later) da jeg klikket installer.http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/windows-update-error-0x80240016?woldogcb=0 Etter feilretting av Winwows update i troubleshooter kom denne : 0x80070652 med en kryptisk windowsmelding. Meldingen betyr at oppdatering er i gang, men ingen indikasjon på det.Åpnet Task manager og der er det høy cpu aktivitet så det blir vel installert nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 da er siste versjon akkurat lansert.. installert på Intel X99 med hell og det ser nydelig ut - gleder meg VÆRRE til ferdig produkt. på Surface 3 Pro gikk updaten heller ræva fra Win 8.1.. tenker jeg tar en clean install jeg EDIT: 9926 er versjonen. Ræva? Utdyp. Jeg har planer om å oppgradere SP3-en min etterpå. hei, jeg har i7 256 versjonen. lastet ned via update og fikk opp win10.. trodde jeg.. maskinen henger seg og hakker i win10. endte med at jeg slettet ALT på disken som er stress.. laget usb FAT32 win10 usb bootdisk og installerte clean. alt gikk "fint", helt til win10 oppdaterte seg av seg selv.. samme feil, maskinen fryser og hakker rett etter den er i windows. så rebooter den etter 1min.. problemer med min i7 SP3. virker som explorer.exe fryser og henger hele greia. prøvde rollback til 8.1 før jeg slettet hele disken - fungerte ikke. så vær obs på at slike ting kan skje! det er vesentlig værre å formatere og installere clean på SP3 enn en vanlig pc... Takk. Jeg droppet å oppgradere Surface da jeg så hvordan det ble med den stasjonære. Den nyeste builden virker tregere enn den forrige. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Hoppet over et par builder og synes den er enda raskere enn den forrige Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Sånn, da var technical preview installert...eneste glitchen er at jeg kan ikke bruke asus essence stx kortet.. driverne nekter å installere på win 10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 (endret) Fant denne lille gaiden for å gjøre det mulig å tilpasse startmenyen i nyeste build: * Use regedit.exe* Navigate toHKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer>Advance* Create a new DWORD (32-bit) value, call it "EnableXamlStartMenu" Må kjøre omstart for å aktivere, men det er også mulig å gå til oppgavebehandling å kjøre en omstart av Windows Explorer. Oppdatert: Da blir startmenyen som i forrige build. Det er blant annet ikke mulighet til å kjøre den fullskjerm. Endret 25. januar 2015 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Fant denne lille gaiden for å gjøre det mulig å tilpasse startmenyen i nyeste build: * Use regedit.exe * Navigate to HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer>Advance * Create a new DWORD (32-bit) value, call it "EnableXamlStartMenu" Må kjøre omstart for å aktivere, men det er også mulig å gå til oppgavebehandling å kjøre en omstart av Windows Explorer. Oppdatert: Da blir startmenyen som i forrige build. Det er blant annet ikke mulighet til å kjøre den fullskjerm. Vet du om det går an å få Taskbar og Startmenu transparent slik som de var under demonstrasjonen på onsdag? Finner ingen innstilling her i build 9926. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Skulle lage en regel i brannmur egenskapene i dag og fant ut at Win10 build 9926 ikke bruker DPI skalering bra overalt i GUI'et... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Fant denne lille gaiden for å gjøre det mulig å tilpasse startmenyen i nyeste build: * Use regedit.exe * Navigate to HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Explorer>Advance * Create a new DWORD (32-bit) value, call it "EnableXamlStartMenu" Må kjøre omstart for å aktivere, men det er også mulig å gå til oppgavebehandling å kjøre en omstart av Windows Explorer. Oppdatert: Da blir startmenyen som i forrige build. Det er blant annet ikke mulighet til å kjøre den fullskjerm. Vet du om det går an å få Taskbar og Startmenu transparent slik som de var under demonstrasjonen på onsdag? Finner ingen innstilling her i build 9926. Sjekket litt rundt her om dagen, og det virker som det dessverre ikke er mulig. Satser på at det blir mulig i neste., Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Ergo viste Microsoft en nyere build på Onsdag enn den de la ut nå Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 da er siste versjon akkurat lansert.. installert på Intel X99 med hell og det ser nydelig ut - gleder meg VÆRRE til ferdig produkt. på Surface 3 Pro gikk updaten heller ræva fra Win 8.1.. tenker jeg tar en clean install jeg EDIT: 9926 er versjonen. Ræva? Utdyp. Jeg har planer om å oppgradere SP3-en min etterpå. hei, jeg har i7 256 versjonen. lastet ned via update og fikk opp win10.. trodde jeg.. maskinen henger seg og hakker i win10. endte med at jeg slettet ALT på disken som er stress.. laget usb FAT32 win10 usb bootdisk og installerte clean. alt gikk "fint", helt til win10 oppdaterte seg av seg selv.. samme feil, maskinen fryser og hakker rett etter den er i windows. så rebooter den etter 1min.. problemer med min i7 SP3. virker som explorer.exe fryser og henger hele greia. prøvde rollback til 8.1 før jeg slettet hele disken - fungerte ikke. så vær obs på at slike ting kan skje! det er vesentlig værre å formatere og installere clean på SP3 enn en vanlig pc... Takk. Jeg droppet å oppgradere Surface da jeg så hvordan det ble med den stasjonære. Den nyeste builden virker tregere enn den forrige. http://forums.windowscentral.com/windows-10-technical-preview/336300-my-surface-pro-3-not-working.html#post2955898 Fiks på hvordan det kan fungere.. oppdatere driveren manuelt med ekstern skjerm koblet til.. tror jeg venter på ny build på surfacen - 8.1 ble jo griseraskt igjen når jeg la inn clean install. noen som har hørt når consumer preview kommer ut? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 noen som har hørt når consumer preview kommer ut? Jeg som trodde build 9926 var Consumer Preview, men den kan ikke være det. Vet du om man blir oppgradert til den via Windows Update? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 noen som har hørt når consumer preview kommer ut? Jeg som trodde build 9926 var Consumer Preview, men den kan ikke være det. Vet du om man blir oppgradert til den via Windows Update? Ja. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Eneste problemene jeg fikk var da jeg prøvde oppgradere, var fra Win 7 til 10 preview. Måtte kjøre en "repair" på grunn av noen USB-drivere som gjorde at alt av USB-enheter ikke ville virke (inkludert mus og tastatur). Etterpå virket det meste men jeg fikk ikke lyd i ASUS Xonar Essence STX-kortet mitt. Mulig det er modent for utskiftning, da Windows 8.1 driverne kun er "beta" og sannsynligvis aldri blir ferdige eller at det vil lages win 10 drivere til det. Endret 26. januar 2015 av Misantropen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 (endret) Jeg skulle ønske at Microsoft lot oss theme GUI'et i Win10 med et medfølgende program. Default theme ser ikke akkurat så bra ut (iallefall i build 9926). Kanskje bare jeg som savner Aero Endret 26. januar 2015 av Betroz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå