Vakuum Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Når jeg har en maskin som var Vista på før, som jeg nå har fjernet Vista og har preview på: Hva skjer etter den 29, vil jeg få tilbud om oppgradering der, eller vil det bare fortsette med preview? Og hva skjer når det avsluttes? Oppgraderte du fra Vista til Windows 10, eller gjorde du en fersk installasjon? Hvis du oppgraderte vil du kunne "hoppe av" insider-modus den 29. juli. Hvis du installerte ferskt vil du også kunne dette, men da må du skrive inn en gyldig nøkkel først. Hvis du ikke gjør noe vil du fortsette som Insider etter den 29. juli. Noe som mest sannsynlig bare tilsier at du får oppdateringer og features før alle andre. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Når jeg har en maskin som var Vista på før, som jeg nå har fjernet Vista og har preview på: Hva skjer etter den 29, vil jeg få tilbud om oppgradering der, eller vil det bare fortsette med preview? Og hva skjer når det avsluttes? Oppgraderte du fra Vista til Windows 10, eller gjorde du en fersk installasjon? Hvis du oppgraderte vil du kunne "hoppe av" insider-modus den 29. juli. Hvis du installerte ferskt vil du også kunne dette, men da må du skrive inn en gyldig nøkkel først. Hvis du ikke gjør noe vil du fortsette som Insider etter den 29. juli. Noe som mest sannsynlig bare tilsier at du får oppdateringer og features før alle andre. Vista-brukere er ikke godkjent for Windows 10 oppgradering, kun Windows 7 og Windows 8.1. Hvis du ikke vil fortsette som beta-tester / Insider, blir du nødt til å gå tilbake til Vista eller kjøpe en lisens for Windows 10. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 Håper virkelig NVIDIA slipper en ny driver med lanseringen 29. Juli, for dagens Windows 10 driver er jo temmelig ræva. Aktiverte SLI på mine 2x GTX 980 og det kunne jeg visstnok bare glemme, får jo UI-lagg all-over-the-place med SLI aktivert. 353.54 WHQL. er kommet via update Eller last den ned her: https://mega.co.nz/#!JZE3HKha!26we6BoUkpPBeWvrxvvSDsnHJiKjglSQukhe71dHsss Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Tester RTM versjonen nå (se egen tråd i Windows forumet) og fant plutselig ut denne infoen, ang det å kjøpe en ekte kopi, om du har en uekte versjon (f.eks ikke aktivert) i bunnen. Da får du opp dette "tilbudet" som ikke er noe godt tilbud, siden lisensen bindes opp mot den ene pcen, så den kan altså ikke flyttes. Da er det dyrt. Endret 23. juli 2015 av myhken Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Tester RTM versjonen nå (se egen tråd i Windows forumet) og fant plutselig ut denne infoen, ang det å kjøpe en ekte kopi, om du har en uekte versjon (f.eks ikke aktivert) i bunnen. Da får du opp dette "tilbudet" som ikke er noe godt tilbud, siden lisensen bindes opp mot den ene pcen, så den kan altså ikke flyttes. Da er det dyrt. Dette er feil pris. Jeg har sett andre steder hvor prisen er nærmere 100 kr. Vi får se hva som er riktig pris etter den 29. juli. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 De prisene skal stemme sånn røflig de, for Windows 10 Pro RETAIL vel og merke. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Finnes det en enkel måte å endre e-postadressen man logger på Windows 10? Jeg opprettet kontoen med en @live.no konto, men jeg ønsker at PC-en skal være tilknyttet samme @Outlook.com konto som jeg har min Xbox og Lumia knyttet til. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg har insider-installasjon på 2 pc-er uten at jeg har merket noe spesielt med det. Begge rene installasjoner uten noen nøkkel. Insider gir deg både fordeler og ulemper. Du er jo tross alt en beta-tester. Fordel: Du får nye ting først, og du slipper å ha gyldig nøkkel. Ulempe: Du får nye ting først, enten du vil eller ikke. Og det kan godt hende de nye tingene ikke fungerer 100% når du får de. PS: For kyndige så er ikke dette en ulempe, men for vanlige brukere kan det være litt stressende hvis noe skulle gå galt eller plutselig endre seg. Det går i alle fall ikke å bruke Microsoft kontoen for å aktivere RTM versjonen på flere pcer når nøkkelen stammer fra insider programmet, i alle fall ikke nå mer. Gikk kanskje før, men nå krever hver ny installasjon sin egen nøkkel. Sitter man med eldre builds så går det kanskje fortsatt? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Vil nye bærbare ha W10 som standard etter den 29, eller når kan man vente at det er på markedet?Da mener jeg om de vil ha det fast, og ikke bare gratis et år fram. Endret 23. juli 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Jeg har insider-installasjon på 2 pc-er uten at jeg har merket noe spesielt med det. Begge rene installasjoner uten noen nøkkel. Insider gir deg både fordeler og ulemper. Du er jo tross alt en beta-tester. Fordel: Du får nye ting først, og du slipper å ha gyldig nøkkel. Ulempe: Du får nye ting først, enten du vil eller ikke. Og det kan godt hende de nye tingene ikke fungerer 100% når du får de. PS: For kyndige så er ikke dette en ulempe, men for vanlige brukere kan det være litt stressende hvis noe skulle gå galt eller plutselig endre seg. Det går i alle fall ikke å bruke Microsoft kontoen for å aktivere RTM versjonen på flere pcer når nøkkelen stammer fra insider programmet, i alle fall ikke nå mer. Gikk kanskje før, men nå krever hver ny installasjon sin egen nøkkel. Sitter man med eldre builds så går det kanskje fortsatt? Tenker du på RTM som 10240? Det kan godt hende de har skjerpet aktiveringene nå som RTM nærmer seg. Usikker om dette er midlertidig, eller om det har med at versjonene nå ikke lenger har vannmerke, og i praksis er RTM-versjoner. Mine installasjoner og aktiveringer (eller mangelen på rettere sagt) har vært ved 10130. Så det er vel fra før de begynte å skjerpe inn noe av aktiveringene. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Vil nye bærbare ha W10 som standard etter den 29, eller når kan man vente at det er på markedet? Da mener jeg om de vil ha det fast, og ikke bare gratis et år fram. Tviler på at nye bærbare rundt juletider vil ha Windows 8.1. Tipper Windows 10 vil bli standard ganske fort på nye produkter. Men det er nok mange bærbare i månedene etter den 29. juli som fortsatt kommer med Windows 8.1 fordi de ble produsert før Windows 10 var ferdig. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Vil tippe du kan kjøpe maskiner med 8.1 i 1-2 år frem i tid.. Det selges fremdeles noen få maskiner med Windows 7 Men ja, det vil nok fort bli standard med Windows 10. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Og jeg tipper at MS vil gjøre sitt ytterste for at man blir så og si oppgradert med en gang til Windows 10 fra 8.1 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 (endret) Håper virkelig NVIDIA slipper en ny driver med lanseringen 29. Juli, for dagens Windows 10 driver er jo temmelig ræva. Aktiverte SLI på mine 2x GTX 980 og det kunne jeg visstnok bare glemme, får jo UI-lagg all-over-the-place med SLI aktivert. 353.54 WHQL. er kommet via update Eller last den ned her: https://mega.co.nz/#!JZE3HKha!26we6BoUkpPBeWvrxvvSDsnHJiKjglSQukhe71dHsss Ser ut til å slite veldig med SLI under Windows 10 denne også dessverre Endret 23. juli 2015 av RamGuy Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Håper virkelig NVIDIA slipper en ny driver med lanseringen 29. Juli, for dagens Windows 10 driver er jo temmelig ræva. Aktiverte SLI på mine 2x GTX 980 og det kunne jeg visstnok bare glemme, får jo UI-lagg all-over-the-place med SLI aktivert. 353.54 WHQL. er kommet via update Eller last den ned her: https://mega.co.nz/#!JZE3HKha!26we6BoUkpPBeWvrxvvSDsnHJiKjglSQukhe71dHsss Ser ut til å slite veldig med SLI under Windows 10 denne også dessverre Det kommer sikkert etter en stund , så fort markedsandelene til W10 stiger kommer det nok mange gode drivere fra Nvidia. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Da har jeg nettopp installert 10240, noe som var fullstendig smerteløst. Meldte meg på Insider-programmet tidligere, men hadde aldri kommet så langt som til å faktisk teste ut en beta. Fikk tak i en ISO av RTM 10240, oppgraderte fra 8.1 Pro og alt forløp som forventet. Det hele tok kanskje en times tid og de eneste problemene jeg fant var at CPU-Z hadde forsvunnet og a jeg måtte inn og modifisere standardprogrammer for filtyper manuelt for at de skulle sitte. Installerte fra USB, som jeg preparerte med Rufus. Veldig enkelt, veldig problemfritt, veldig fornøyd. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Mail, Calendar og Peoples krasjer med access violation i en dll. Også Photos krasjer men med activation failed. Kjører Insider Pro 10240. Noen som vet om en fiks? Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Noen som vet om en lovlig måte å få tak i en Windows 10 Preview ISO? Har en bærbar PC som mangler en Windows lisens. Meldte meg inn i Insider-programmet for noen måneder siden, men glemte hele greia inntil nå. Virker som om Microsoft har fjernet muligheten for nedlasting av ISO fra deres nettsider? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2015 Noen som vet om en lovlig måte å få tak i en Windows 10 Preview ISO? Har en bærbar PC som mangler en Windows lisens. Meldte meg inn i Insider-programmet for noen måneder siden, men glemte hele greia inntil nå. Virker som om Microsoft har fjernet muligheten for nedlasting av ISO fra deres nettsider? JA, de ønsker ikke flere insidere nå. 4 dager til lansering, så er jo bare å vente. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. juli 2015 Del Skrevet 25. juli 2015 Hva skjer med ISO-en jeg lastet ned nå som de har stengt muligheten til å laste den ned? Kan jeg fortsatt bruke den jeg har på USB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå