hekomo Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Er det noen som vet om Windows 10 vil være dyrere enn Windows 8.1 er nå? Har ikke sett en fastsatt pris, men de aller fleste vil kunne oppdatere gratis. Jeg tenker da på retail - ny installasjon på ny PC uten forhåndsinstallert OS. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Kan jo være problemer med driverne til Nvidia eller problemer med minnet på skjermkortet ditt. Du har jo i bunn og grunn 500 Mb med "tregt" minne som i følge Nvidia ikke skulle være noe problem , men med ufullstendige drivere til W10 og annen småproblem så høres det teoretisk ut som problemet kan ligge der eller i driveren. Prøv å se om du kan bruke en annen driver om du har noen tilgjengelig , har selv opplevd problemer med Amd sin driver til 10240 , men spillene fungerer dog glatt. Her tror jeg nok du blander med GTX 970 Men det kan godt være at mye skyldes svake drivere fra NVIDIA. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Som sagt, eneste måten å få Windows 10 RTM 10240 aktivert på er ved å kjøre upgrade fra et kvalifisert Windows 7 / 8 / 8.1 system, så med tradisjonell "clean install" fra ISO så får du ikke aktivert via offisielle metoder. Nå er det uansett gjort en "clean install", jeg har kjørt den innebygde funksjonen for gjennoppretting som du finner i Windows 8 / 8.1 og nå Windows 10 og den formaterer C:\ og legger inn Windows 10 "rent" så jeg har ikke tatt med meg noe som helst fra Windows 8.1 installasjonen, alt er satt opp fra scratch. Har skjønt det slik at vis du er Insider eller har oppgradert 1 gang til Windows 10, så er kontoen din aktivert med Windows 10. Etter det kan du "clean" installere så mye du vil. Når du logger på kontoen vil den være aktivert. Har hørt om dette jeg også, men det ser ikke ut til å ha tredd i kraft så langt. Mange over på MyDigitalLife.com som har oppgradert fra gyldig Windows 7, 8 / 8.1 installasjon og fått Windows 10 RTM / 10240 aktivert, men så fort de gjør en clean install via ISO så aktiveres den ikke. Virker som den viderefører aktiveringsstatusen via "Upgrade". Dette vil trolig forandre seg, og er nok bare noe som gjelder Insider-build 10240 og ikke GA som leveres 29. Juli, for det gir jo liten mening om Microsoft skal ha eliminert måten å gjøre en ren installasjon på. Insider-build 10240 ble jo levert først og fremst for å teste oppgradering fra Windows 7, 8 / 8.1 til Windows 10 RTM. Det vil nok leveres en noe modifisert ISO (10240 er jo egentlig aldri levert i ISO i det hele og store, man har dekryptert ESD-filer via Windows Update og laget en hjemmemekket ISO basert på disse) og det vil nok foreligge flere aktiveringsmetoder ved lansering 29. Juli enn det foreløpig er tilgjengelig via Insider-build 10240. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Skal også sies at Microsoft Edge fungerer ytterst dårlig med Diskusjon.no.... Klipp og lim inn i editor ser ikke ut til å fungere i det hele tatt og når jeg klikker svar for å sitere så er det helt bingo om noe skjer eller ikke og mange ganger når jeg skal skrive innlegg så blir ikke tekstboksen aktivert så jeg må refreshe hele siden for å få tilgang og andre gange så mener den at jeg ikke har skrevet noe selv om det er en hel masse tekst i editor klar til å postes.. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Er det ikke sånn at MS har skrudd av muligheten for aktivering frem til 29?Har testet litt for moroskyld med oppgraderinger og clean install i hyper-v. Og ved oppgradering fra Windows 7 pro til 10 pro så var det fremdeles aktivert mener jeg å huske.Ellers prøvde jeg noe KMS verktøy.. ikke helt lovlig, men var uansett bare for test, var heller ikke innlogget via microsoft account. Denne aktiverte som Windows 10 som 8.1 både via oppgradering fra Windows 7 og ved clean install. Ved oppgradering og KMS så var den "evig" aktivert, og ved clean install så var den aktivert til litt uti januar. Planen min er uansett å ta en clean install av Windows 7 pro i slutten av mnd, og oppgradere til 10 pro, siden jeg har en 7 pro COA lisens på laptopen Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Som sagt, eneste måten å få Windows 10 RTM 10240 aktivert på er ved å kjøre upgrade fra et kvalifisert Windows 7 / 8 / 8.1 system, så med tradisjonell "clean install" fra ISO så får du ikke aktivert via offisielle metoder. Nå er det uansett gjort en "clean install", jeg har kjørt den innebygde funksjonen for gjennoppretting som du finner i Windows 8 / 8.1 og nå Windows 10 og den formaterer C:\ og legger inn Windows 10 "rent" så jeg har ikke tatt med meg noe som helst fra Windows 8.1 installasjonen, alt er satt opp fra scratch. Har skjønt det slik at vis du er Insider eller har oppgradert 1 gang til Windows 10, så er kontoen din aktivert med Windows 10. Etter det kan du "clean" installere så mye du vil. Når du logger på kontoen vil den være aktivert. Dette er min forståelse også. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Hei. Jeg har problemer med windows update på PCen min, så får ikke søkt etter oppdateringer! Så det jeg lurer på, jeg har jo reservert win 10. Vil jeg kunne få windows 10 uansett om windows update ikke fungerer? Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Står helt fast på build 10130 nå, vært sånn en del dager. Eg prøver å søke etter oppdateringer men får ingeting opp Ser at det er kommet flere builds etter dette... Lenke til kommentar
G Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Jeg får ikke til å oppdatere fra Windows 8 til Windows 8.x da jeg prøvde tidligere i dag (Windows Store). Må jo oppdatere det for å forhåndsreservere Windows 10 (knappen). Lenke til kommentar
n1rgge Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 (endret) må man være logga inn på microsoft konto for å bruke win 10? klarte å omgå det på andre Builder ved på frakoble internet ved install Endret 20. juli 2015 av n1rgge Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 må man være logga inn på microsoft konto for å bruke win 10? klarte å omgå det på andre Builder ved på frakoble internet ved install De siste insider-buildene har krevd microsoft konto (pga det er insider builds). Versjonen som kommer den 29. har ikke dette kravet. Tl;dr: Hvis du kjører i "Insider modus" så må du være logget inn med microsoft kontoen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvordan blir det om jeg ønsker å bytte PC? Kan jeg ta med meg insider-versjonen jeg har installert på den gamle PC-en, og hvordan? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hvordan blir det om jeg ønsker å bytte PC? Kan jeg ta med meg insider-versjonen jeg har installert på den gamle PC-en, og hvordan? En ren insider-installasjon er knyttet til Microsoft kontoen din. Så det skal ikke være noe problem å installere denne på flere pc-er. Hvis du legger inn en insider-installasjon på toppen av en gyldig installasjon så vil du kunne droppe ut av insider og falle tilbake på den orginale installasjonen sin lisens. (Men du kan ikke stoppe å være insider mens du er på en insider-build. Det må f.eks være når du får Windows 10 RTM) Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hvordan blir det om jeg ønsker å bytte PC? Kan jeg ta med meg insider-versjonen jeg har installert på den gamle PC-en, og hvordan? En ren insider-installasjon er knyttet til Microsoft kontoen din. Så det skal ikke være noe problem å installere denne på flere pc-er. Hvis du legger inn en insider-installasjon på toppen av en gyldig installasjon så vil du kunne droppe ut av insider og falle tilbake på den orginale installasjonen sin lisens. (Men du kan ikke stoppe å være insider mens du er på en insider-build. Det må f.eks være når du får Windows 10 RTM) Men må jeg avinstallere insider-versjonen min fra den gamle PC-en, eller den versjonen som er tilknyttet min @live.no konto kunne brukes på flere maskiner samtidig? Er det uansett noe poeng i å stoppe å være insider? Betyr ikke det i praksis at man mottar oppdateringer før alle andre? Endret 21. juli 2015 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Hvordan blir det om jeg ønsker å bytte PC? Kan jeg ta med meg insider-versjonen jeg har installert på den gamle PC-en, og hvordan? En ren insider-installasjon er knyttet til Microsoft kontoen din. Så det skal ikke være noe problem å installere denne på flere pc-er. Hvis du legger inn en insider-installasjon på toppen av en gyldig installasjon så vil du kunne droppe ut av insider og falle tilbake på den orginale installasjonen sin lisens. (Men du kan ikke stoppe å være insider mens du er på en insider-build. Det må f.eks være når du får Windows 10 RTM) Men må jeg avinstallere insider-versjonen min fra den gamle PC-en, eller den versjonen som er tilknyttet min @live.no konto kunne brukes på flere maskiner samtidig? Er det uansett noe poeng i å stoppe å være insider? Betyr ikke det i praksis at man mottar oppdateringer før alle andre? Jeg har insider-installasjon på 2 pc-er uten at jeg har merket noe spesielt med det. Begge rene installasjoner uten noen nøkkel. Insider gir deg både fordeler og ulemper. Du er jo tross alt en beta-tester. Fordel: Du får nye ting først, og du slipper å ha gyldig nøkkel. Ulempe: Du får nye ting først, enten du vil eller ikke. Og det kan godt hende de nye tingene ikke fungerer 100% når du får de. PS: For kyndige så er ikke dette en ulempe, men for vanlige brukere kan det være litt stressende hvis noe skulle gå galt eller plutselig endre seg. Endret 21. juli 2015 av Vakuum Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Forrige oppdatering så forsvant "on screen keyboard" noe som gjor nettbrettet mitt helt ubrukelig. Men kom tilbake i nyeste update. Dette er eksempel på risiko man tar når man er "insider" Endret 21. juli 2015 av Complexity Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Håper virkelig NVIDIA slipper en ny driver med lanseringen 29. Juli, for dagens Windows 10 driver er jo temmelig ræva. Aktiverte SLI på mine 2x GTX 980 og det kunne jeg visstnok bare glemme, får jo UI-lagg all-over-the-place med SLI aktivert. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Håper virkelig NVIDIA slipper en ny driver med lanseringen 29. Juli, for dagens Windows 10 driver er jo temmelig ræva. Aktiverte SLI på mine 2x GTX 980 og det kunne jeg visstnok bare glemme, får jo UI-lagg all-over-the-place med SLI aktivert. Kan du teste en ting? Gå inn i Xbox appen, instillinger og slå av Game DVR. Hjelper dette på UI-lagg? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. juli 2015 Del Skrevet 22. juli 2015 (endret) Når jeg har en maskin som var Vista på før, som jeg nå har fjernet Vista og har preview på: Hva skjer etter den 29, vil jeg få tilbud om oppgradering der, eller vil det bare fortsette med preview? Og hva skjer når det avsluttes? Endret 22. juli 2015 av Delvis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå