Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DX 12 spill kommer omtrent i løpet av slutten av sommeren 2015 , utviklere har hatt tilgang til tidlig beta / alpha versjoner av DX12 en god stund nå og slik jeg har forstått det så har den stabile versjonen av DX12 vært ute i omtrent 4 måneder nå , når W10 slippes kommer den siste versjonen av DX12 også.

 

Omtrent 50% av alle nye spill ( Antar AAA+ titler ) vil ha støtte for DX12 ifølge Microsoft.

Lenke til kommentar

Microsoft har lenge snakket om at Windows 10 blir den siste Windows-versjonen, og at Windows kommer til å bli en tjeneste med kontinuerlig oppdateringer. Men jeg har lenge lurt på hvordan kan de tjene penger de neste 10 årene når ikke har noen nye produkter som folk kan kjøpe.

 

Har de tenkt å gjøre Windows abonnement-basert slik som Office 360? Hvis noen kunne ha forklart hadde jeg blitt lykkelig! :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Microsoft har lenge snakket om at Windows 10 blir den siste Windows-versjonen, og at Windows kommer til å bli en tjeneste med kontinuerlig oppdateringer. Men jeg har lenge lurt på hvordan kan de tjene penger de neste 10 årene når ikke har noen nye produkter som folk kan kjøpe.

 

Har de tenkt å gjøre Windows abonnement-basert slik som Office 360? Hvis noen kunne ha forklart hadde jeg blitt lykkelig! :)

 

Tror du at Microsoft tjener penger kun på Windows desktop operativsystemet?

Er du klar over hvilken portefølje de har på server siden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Microsoft har lenge snakket om at Windows 10 blir den siste Windows-versjonen, og at Windows kommer til å bli en tjeneste med kontinuerlig oppdateringer. Men jeg har lenge lurt på hvordan kan de tjene penger de neste 10 årene når ikke har noen nye produkter som folk kan kjøpe.

 

Har de tenkt å gjøre Windows abonnement-basert slik som Office 360? Hvis noen kunne ha forklart hadde jeg blitt lykkelig! :)

Tror du at Microsoft tjener penger kun på Windows desktop operativsystemet?

Er du klar over hvilken portefølje de har på server siden?

De tjener jo også penger på når produsenter kjøper Windows-lisenser som de selger med pc-ene.
Lenke til kommentar

Det er slik at alle som har preview får fullversionen av windows 10 gratis? uansett om man oppgraderer fra windows 8 eller kommer fra f.eks linux å tar en clean install?

 

Sparer jo litt penger isåfall om man ikke har kjøpt lisens til win 7\8, og den siste versionen er jo den "færdige"?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du må være med i insider, for å få dette nå.

Ellers må du vente, til det kommer fo alle, har selv release versjon, har ikke planer å oppgradere windows 7/8.1 til windows 10 før alle funksjonene i windows 7 kan installeres på windows 10.

 

Har noen problemer med etter å installere norsk språk får svensk\engelsk ikoner og pålogging meny?

Vil bare sjekke, enten er ikke oversettingen komplett, ellers er ikke språkpakkene fullstendig installert.

Lenke til kommentar

 

Du må være med i insider, for å få dette nå.

Ja det er greit, har siste version på ett nettbrett og en laptop, dog med gyldige lisenser fra før av.

Men har en stasjonær som ikke har gyldig windows lisens. Tenkte å legge inn preview å få gratis fullversion av windows 10 på den.

 

 

 

Men den versjonen er bare gyldig så lenge du er med i insider programmet, som også inkluderer nyinstallasjoner av nye builds fra tid til annen, som kan være kjipt for oppsettet på pcen. Og insider programmet vil avsluttes en gang (i alle fall for Windows 10) og da har du ingen gyldig lisens lengre, om du ikke har oppgradert fra en ekte Windows 7 eller Windows 8.1 utgave.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

 

 

Du må være med i insider, for å få dette nå.

Ja det er greit, har siste version på ett nettbrett og en laptop, dog med gyldige lisenser fra før av.

Men har en stasjonær som ikke har gyldig windows lisens. Tenkte å legge inn preview å få gratis fullversion av windows 10 på den.

 

 

 

Men den versjonen er bare gyldig så lenge du er med i insider programmet, som også inkluderer nyinstallasjoner av nye builds fra tid til annen, som kan være kjipt for oppsettet på pcen. Og insider programmet vil avsluttes en gang (i alle fall for Windows 10) og da har du ingen gyldig lisens lengre, om du ikke har oppgradert fra en ekte Windows 7 eller Windows 8.1 utgave.

 

Kan ikke se at det står noe om utløpsdato hos meg nå i hvertfall. Under Activation står det (etter oppgradering fra piratkopiert 8.1 for lenge siden) :

 

Windows

 

Edition        Windows 10 Pro

Activation   Windows is activated

 

 

Edit: frem til dagens oppgradering til 10240 sto det Edition  Windows 10 Pro Insider Preview

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Windows 10 og g3258 prosessor:

 

Rev meg litt i håret. Var på 10130 preview, men fikk aldri til å oppgradere. Nå som 10240 er ute, benyttet jeg anledningen til å ta en clean install i uefi mode. Fikk aldri til å boote fra usb, men det løste seg når jeg skrudde av all overklokking. Etter Windows var installert, skulle jeg så klokke opp men så snart jeg overklokket, tom. bare 100mhz fikk jeg bare opp windows-logoen før det hele gikk i en bootloop. Trodde først det var hovedkortet og at UEFI-boot hadde noe med det å gjøre. Lagde så en ny usb-install-image med vanlig MBR boot, og det samme skjedde her. Etter mye om og men viser det seg at alle builds etter 10130 og ihvertfall fram til 10240 har et kompatibilitetsproblem med G3258. Pr. i dag vil ikke Windows 10 boote med en overklokket G3258-prosessor. (Man kan riktignok skru av ene core'n og overklokke 2002-style, men da forsvinner litt av poenget) Det var nok samme grunn som gjorde at jeg aldri fikk til å oppgradere fra build 10130)

Endret av Soulitaire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...