Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Akkurat installert W10. "Hi there, welcome back!" Trykker "Next"da fryser PCen og restarte. Kommer dermed tilbake til samme sted hvor det fryser igjen om eg trykker next. Er det en knapp eg kan trykke på for å komme tilbake til neste Windows? Helt ny laptop til 16k, burde strengt tatt aldri installert Windows 10 på denne :(

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat installert W10. "Hi there, welcome back!" Trykker "Next"da fryser PCen og restarte. Kommer dermed tilbake til samme sted hvor det fryser igjen om eg trykker next. Er det en knapp eg kan trykke på for å komme tilbake til neste Windows? Helt ny laptop til 16k, burde strengt tatt aldri installert Windows 10 på denne :(

Windows 10 er fremdeles uferdig. Slike ting kan fortsatt skje. Du kan prøve å formatere og kjøre progressen om igjen.

Lenke til kommentar

 

Vil alt av drivere fra W7/8.1 passe Windows 10?

 

Det er mye fra Win8 og oppover som vil passe. Men ikke alt, så det kommer litt an på enheten. Har ikke hatt noen driver-problem på min stasjonære så langt.

 

 

Når det er sagt, så er det lurt å prøve å bruke alt av drivere som er beregnet på W10 om det lar seg gjøre , er man svært avhengig av at noe fungerer etter overgangen kan det være lurt å sjekke dette før oppdatering til W10 og heller eventuelt vente litt...

Lenke til kommentar

Har beklaget meg over at IrDA ikke har fungert siden b.10041.
Det er fremdeles ikke rettet.
Etter installasjon av ny build får jeg først kode (1) i device manager, men driveren ligger inne og neste gang jeg starter programmet legges den antakelig inn og da får jeg kode (31). (windows cannot load the driver) - men driveren er likevel oppført i siste versjon.
Har forsøkt å legge den inn fra produsentside, men det hjelper jo ikke for det er samme versjon.
Har noen forslag til noe jeg kan gjøre ? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har beklaget meg over at IrDA ikke har fungert siden b.10041.

Det er fremdeles ikke rettet.

Etter installasjon av ny build får jeg først kode (1) i device manager, men driveren ligger inne og neste gang jeg starter programmet legges den antakelig inn og da får jeg kode (31). (windows cannot load the driver) - men driveren er likevel oppført i siste versjon.

Har forsøkt å legge den inn fra produsentside, men det hjelper jo ikke for det er samme versjon.

Har noen forslag til noe jeg kan gjøre ? 

 

Vente til at driverne til Windows 10 kommer.....

Jeg er nesten sikker på at det ikke er feil med IrDA i Windows, mens de driverne du prøver å bruke ikke er til Windows 10...

Kan du nevne hva det er du prøver å koble til via IrDA?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker - er helt avhengig - av et treningsprogram som heter Polar ProTrainer5. Det bruker IrDA til å overføre data fra pulsklokka.
Og dette virket fint helt til b.10041. Da ble det slutt.
Samme MS-certifiserte driver som den gangen.
DeviceManager :
General :

This device is not working properly because Windows cannot load the drivers required for this device. (Code 31)

{Operation Failed}
The requested operation was unsuccessful.

Events :Device USB\VID_9710&PID_7780\7&20ee19d6&0&3 requires further installation.
Driver :
Driver file details :
@Microsoft Corp. All rights reserved.

Som jeg tolker dette er driveren certifisert og installert, men virker likevel ikke.
Så det er feil i programvaren som installerer drivere - mener jeg forståt at driveren ikke er heeelt ferdig installert.

Vil sette pris på hjelp fra noen som kan dette - hvis det er noe jeg kan gjøre med det da.......



 

 

 

Lenke til kommentar

Her fungerer det helt fint.

Utifra hva du poster og problemene du har opplevd tipper jeg at du kanskje har defekt hardware.

Har du sjekket ordentlig at alt er oppe og går 100%? Har ikke opplevd noen av problemene du kommer med og har samme hovedkort som deg , dog annen cpu og skjermkort.

Oppsettet mitt er :

 

W10 nest siste build for oss vanlige beta testere.

Sabertooth 990FX V1

16 GB minne.

1 TB Seagate HD ( Treg som fy, skal byttes snart til en langt kjappere HD, men bruker den for å teste OS'et , daglig bruk os er 8.1)
R9 280 Sapphire.
Microsoft Wireless comfort 5000 ( Tastatur og mus ).
 

Mener at jeg har lastet ned nyeste drivere fra MS og fra Amd ,ellers fungerer alt mer eller mindre som det skal.

Lenke til kommentar

Underlig med slike forskjeller.....
Har jo omtrent samme oppsettet på denne : Asrock Fatal1ty 990FX Killer - FX4100 - R7

250 - 850EVO.
Masse feil her. Skjermdriveren faller ut helt umotivert - musa henger, og fryser helt hvis jeg putter i en USB3 pinne - Pc fryser og må restarte - må klikke to ganger når vinduer skal flyttes - mm. husker ikke alt nå.....
Men det er likevel IrDa som er hovedproblemet.
Er jo ingen harware - kun donglen, og den virker i andre Pc-er. Har 2 stk. Og samme problem både i USB 3 og 2.
 

Lenke til kommentar

Ikke prøvd å velge drivere som ligger inne i systemet i stedenfor den du laster ned ?

 

 

Velg har egne drivere og istedenfor å velge hvor den ligger så går du ned noen hakk og velg blant tilgjengelige drivere .

 

Er ikke foran maskinen nå men mener det var det jeg måtte gjøre med reciever for 360 controller jeg koblet til maskinen min

Lenke til kommentar

Har søkt etter alternative drivere, men finner ingen.
Eneste driver er ASIX originale, som er MS-certifisert.
Har den gamle driveren, men den virker heller ikke.
Tror det må være en bug i systemet - har meldt fra utallige ganger, men det er jo ikke så mange insidere som bruker dette programmet vil jeg tro. Mld. mine drukner nok i mengden av andre meldinger.
Har ikke truffet på andre om dette.
 

Lenke til kommentar

Har en 4K skjerm som jeg kjører Windows 7, og  lurte på om noen har testet  skalering i Windows 10 med 4K skjerm, om det er bedre enn i Windows 7? Tenkte å oppgradere denne til Windows 10 når det kommer.

 

I Windows 7 ser ikke alt så bra ut om du setter på  125% eller høyere.

Lenke til kommentar

Har ikke testet skalering i Windows 10, men jeg syns det virker bedre i 8.1 enn det gjorde i 7 (på en laptop uten skjerm, tilkoblet full-hd tv).

Men hvordan det er med 4k skjermer, aner jeg ikke.

 

Men uansett, skulle du ikke like Windows 10, så er det fullt mulig å gå tilbake til 7 da :)

Lenke til kommentar

Har en 4K skjerm som jeg kjører Windows 7, og  lurte på om noen har testet  skalering i Windows 10 med 4K skjerm, om det er bedre enn i Windows 7? Tenkte å oppgradere denne til Windows 10 når det kommer.

 

I Windows 7 ser ikke alt så bra ut om du setter på  125% eller høyere.

Ting skalerer bedre i win10 enn 8.1. MEN, applikasjoner som ikke har DPI skaleringer (f.eks mmc, etc) vil fortsatt bare zoome inn så de ser noe blurry ut.

 

Jeg kjører 125% på min 1440p skjerm og det går for det meste greit. Har slått det av på noen få ting som f.eks steam og noen spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...