Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Her oppstår den unormale CPU-aktiviteten periodisk. Det varer ganske lenge hver gang, men opptrer ganske ofte.
Uten at det vises noen aktivitet i Task Manager. MS har lagt inn mulighet for at CPU-aktivitet kan skjules i TM - AV-systemer - og virus bruker muligheten. Vet ikke om noen 3P programmer som kan vis den reelle aktiviteten - noen som gjør ?
Egentlig håpløst at MS ikke tetter den muligheten !
Og hva var vitsen med å pumpe ut en ny build etter en dag ? Den skulle jo være så lytefri ?
Har ikke merket noen endring - de feil som er hos meg er der fremdeles. Også de CON feil som har vært der i de siste.
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her oppstår den unormale CPU-aktiviteten periodisk. Det varer ganske lenge hver gang, men opptrer ganske ofte.

Uten at det vises noen aktivitet i Task Manager.

 

Åpne resource monitor og se der? Kan være Windows Defender som scanner.

 

Og ting skjules ikke fra resource monitor.. Eller har du noen dokumentasjon på det du sikter til?

Lenke til kommentar

Skulle ikke Windows 10 være veldig sånn "lett" i forhold til forgjengere? Rart at den gjør PC varm da.

Det var en betenkelighet.

Windows 10 kjører veldig lett hos meg :)

 

MEN: Siden det er en beta så kan det være mye som ikke funker 100%. Så det kan godt hende en eller annen app ikke oppfører seg riktig og står i loop med 100% cpu.

 

Når det er sagt så skal pcen fint takle 100% cpu load. Hvis pcen blir så varm at den tryner pga dette så er den ikke satt sammen bra nok. (Det er en grunn til at man skal kjøre såkalt "burn in" benchmarks hvis man skal teste om et system er stabilt)

Lenke til kommentar

Kjører lett ?
Er vel en bedømmelse som er basert på hva Task manager viser ?
Og den viser ikke all CPU-aktivitet.og det endrer ikke om jeg skrur av Defender.
Som TM er nå, mener jeg den nærmest er ubrukelig.

Sjekk CPU-temp - den juger ikke. Eneste jeg har funnet som viser resultatet av reell CPU-aktivitet.
Den bedømmelse jeg må gjøre er slik :
Kjør et intensivt program og monitorerer CPU-temp -  jeg får ikke så høy temperatur da, som når "MS-spionprogrammet" kjører.
Derfor mener jeg den "uidentifiserte" nærmest må ta opp mot 100%.

Vil bare si at jeg synes det er ok at MS gjør dette - men ikke  fordekt. De må ta vekk muligheten for å skjule CPU-aktivitet i TAskM slik at all aktivitet blir synlig.
Vi trenger å vite om all CPU-aktivitet.

.

Lenke til kommentar

Kjører lett ?

Er vel en bedømmelse som er basert på hva Task manager viser ?

Og den viser ikke all CPU-aktivitet.og det endrer ikke om jeg skrur av Defender.

Som TM er nå, mener jeg den nærmest er ubrukelig.

 

Sjekk CPU-temp - den juger ikke. Eneste jeg har funnet som viser resultatet av reell CPU-aktivitet.

Den bedømmelse jeg må gjøre er slik :

Kjør et intensivt program og monitorerer CPU-temp -  jeg får ikke så høy temperatur da, som når "MS-spionprogrammet" kjører.

Derfor mener jeg den "uidentifiserte" nærmest må ta opp mot 100%.

 

Vil bare si at jeg synes det er ok at MS gjør dette - men ikke  fordekt. De må ta vekk muligheten for å skjule CPU-aktivitet i TAskM slik at all aktivitet blir synlig.

Vi trenger å vite om all CPU-aktivitet.

 

.

https://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

Denne appen viser skjulte prosesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laster jeg og :)
Pussig at det er så forskjellig - de mest ustabile har vært de siste. 10041 var den siste som funket her.
159 er slik at når jeg åpner en mail så åpnes IE11 og den går ikke å legge ned - må inn i task manager.
Håper på 162....

 

Det går treeegt - står på 0% enda. Kan noe være feil - bare hos meg tro ?
Ahh - sto å ventet på defenderoppdatering som ikke kom igang.

 

Var bare det innledende som startet.
Get Insider builds er borte - ser ut som den står å laster (sånn sirkel med prikker som beveger seg.)

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Laster jeg og :)

Pussig at det er så forskjellig - de mest ustabile har vært de siste. 10041 var den siste som funket her.

Har du prøvd å lage en ny konto? Opplevde med en tidligere build at ting oppførte seg merkelig. Men alt forsvant på den nye brukeren jeg opprettet.

Lenke til kommentar

Nei - har hatt samme konto i alle år.
Trøbbelshooter finner ikke problemet - men da jeg gikk inn her nå var nettet fryktelig tregt, så jeg får vente litt å se.....

Litt pussig at det kommer forskjellig skrift hver gang jeg skriver her. Nå var det strek over bokstavene også.....

 

Er feil på nettet her !!! fikk 0,2MB/s på speedtest.
Opplast går i rykk og napp så vet ikke om ette kommer med.

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar

Nei - har hatt samme konto i alle år.

Trøbbelshooter finner ikke problemet - men da jeg gikk inn her nå var nettet fryktelig tregt, så jeg får vente litt å se.....

Litt pussig at det kommer forskjellig skrift hver gang jeg skriver her. Nå var det strek over bokstavene også.....

 

Er feil på nettet her !!! fikk 0,2MB/s på speedtest.

Opplast går i rykk og napp så vet ikke om ette kommer med.

Hvis du har mulighet ville jeg anbefalt å prøve en fersk installasjon. Men det kan høres ut som hw-problemer siden pcn oppfører seg litt merkelig. 

 

Men som en test: Lag deg en ny konto på pcen og se om ting fungerer bedre når du bruker den kontoen.

Lenke til kommentar

Min kjører fortsatt 10130 og er i følge Updates "Up to date". Får vel pent vente. Men er litt stabilitetsproblemer ute og går, selv om det er 98% problemfritt. At enkelte program manuelt må hakes av at de ikke skaleres til 125% oppløsning i full-hd er tidvis irriterende. UI blir ubrukelig på en 15" laptop ved 100%.

Lenke til kommentar

Forklaringen på hyppige builds er at de nærmer seg lansering og da gjenstår bugfiksing og polish. Da er det også flere builds som passerer interne kontroller og slippes til "fast ring". Syns man det blir for mange, kan man endre til "slow ring".

 

Fra den offisielle bloggen:

 

Welcome to the faster Fast ring (build 10162 2. juli)

 

Whoa! Another PC build! (build 10159 30. juni)

 

Why two builds so fast back to back?! As you probably know, we validate builds that we produce in internal rings where they’re used by engineers in OSG and Microsoft. If they pass all of our criteria we make them available to Windows Insiders, first to Fast and then to Slow once we know it’s a stable build. We’d been using 10158 for almost a week and knew it was going to be a strong build, and the data backed that up so we released it yesterday. Hot on its heels though was build 10159, which in addition to more fixes (over 300 of them!), took in one very interesting change. We didn’t want to wait with 10158 so we went ahead and released that build while we were still evaluating 10159. As it turns out though, 10159 is also a great build and passes our criteria for the Windows Insider Fast ring.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...