nebrewfoz Skrevet 22. mai 2020 Del Skrevet 22. mai 2020 Betroz skrev (21 minutter siden): Du fant hull i logikken min! Good for you Føler deg bedre? Jeg forstår fortsatt ikke resonnementet ditt; dvs. hvorfor du tror at lokal konto skulle "beskytte deg" eller whatever. Nei, jeg merker ingen forskjell, egentlig. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 24. mai 2020 Del Skrevet 24. mai 2020 Noen som har testa 2004 updaten til Win10 angående om den har fått bedre DPI skalering for 4K skjermer? 125% får Windows Task Manager til å være blurry hos meg med 1909 versonen (tekst). 1 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Har lastet ned oppdateringsassistenten for å tvinge frem 2004-oppdateringen, men den stopper opp her: Noen som vet hva jeg kan gjøre for å komme meg videre? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Kanskje de prøver å fortelle deg at du kan støte på et problem som de ikke har en fiks for enda. Det er jo ikke uvanlig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 Ja, kanskje det. Synes de kunne inkludert hvilke innstillinger det faktisk er snakk om da. Går ikke an å trykke seg videre heller selv om knappen ikke er grået ut. Lenke til kommentar
HawP Skrevet 7. juli 2020 Del Skrevet 7. juli 2020 (endret) Det er/var problemer med div. greier i 2004, så maskiner som blir "identifisert" til å være berørt av dette får derfor ikke 2004 tilgjengelig før det er fikset. Så din maskin er da kanskje berørt ... Endret 7. juli 2020 av HawP Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Har skrotet et par laptoper hos foreldrene. De er passord beskyttet og de passord er glemt. Men det er en 250 gig og en 500 gig snurredisk å gjenbruke. Kan jeg formatere dem om jeg setter dem inn i desktop? Eller stoppe Windows instalasjonen meg? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2020 Del Skrevet 13. juli 2020 Du kan bruke de om det ikke er satt drive lock power-on passord (ATA drive password enablet i og lagret på HDD sin firmware). Da må du få fatt i (kjøpe) utilities eller forensic tools som kan åpne de. Lenke til kommentar
G Skrevet 11. august 2020 Del Skrevet 11. august 2020 (endret) Ting jeg ikke visste eksisterte rundt Windows 10 Få Windows Update til å slutte å plage deg? Slå på Metered Connection. Endret 11. august 2020 av G Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) Selv med et custom image av Windows 10, laget med NTLite, som jeg har fjernet mye søppel og telemetri services - så kommer denne meldingen fra Windows Update. Tydelig at uansett hvor mye man tweaker, så vet Microsoft ting de ikke har noe med å vite : Endret 22. september 2020 av Betroz 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) 8 minutes ago, Betroz said: Selv med et custom image av Windows 10, laget med NTLite, som jeg har fjernet mye søppel og telemetri services - så kommer denne meldingen fra Windows Update. Tydelig at uansett hvor mye man tweaker, så vet Microsoft ting de ikke har noe med å vite : Har du prøvd "Windows 10 Ameliorated"?https://ameliorated.info/ Endret 22. september 2020 av Theo343 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 1 hour ago, Theo343 said: Har du prøvd "Windows 10 Ameliorated"? Nei. Jeg installerer ikke slike custom ISO's som jeg ikke vet hva dem kan ha lagt inn av keyloggere og slikt. Jeg vet jeg kunne ha disablet Windows Update helt med NTLite, men man bør jo helst ikke det da. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Betroz skrev (1 time siden): Selv med et custom image av Windows 10, laget med NTLite, som jeg har fjernet mye søppel og telemetri services - så kommer denne meldingen fra Windows Update. Tydelig at uansett hvor mye man tweaker, så vet Microsoft ting de ikke har noe med å vite : Er du virkelig overrasket over at PC'en din vet når den blir brukt? (Dvs., til hvilke tider den blir brukt.) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 2 minutes ago, nebrewfoz said: Er du virkelig overrasket over at PC'en din vet når den blir brukt? Nei. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 Betroz skrev (2 minutter siden): Nei. Hvorfor jamrer du da om at "Microsoft vet ting de ikke har noe med å vite"? Det er jo PC'en din som genererer den meldingen. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 56 minutes ago, Betroz said: Nei. Jeg installerer ikke slike custom ISO's som jeg ikke vet hva dem kan ha lagt inn av keyloggere og slikt. Jeg vet jeg kunne ha disablet Windows Update helt med NTLite, men man bør jo helst ikke det da. Tenkte å foreslå NTLite men regnet med at du allerede var klar over den. Ikke uenig i at man bør holde seg til original ISO, har heller aldri lastet ned slik utenom det man finner av eks. godkjente vm appliances ol. Men Windows 10 AME var noe jeg fikk nyss om gjennom Linus men ikke testet selv. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 43 minutes ago, nebrewfoz said: Hvorfor jamrer du da om at "Microsoft vet ting de ikke har noe med å vite"? Fordi jeg liker å jamre over ting som irriterer meg, jeg er tross alt kjent for det her på forumet Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 (endret) Du kan vel bare disable or reenable windows update en gang i måneden eller noe bare for å sjekke for updates? Endret 22. september 2020 av meg0709 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. september 2020 Del Skrevet 22. september 2020 5 minutes ago, meg0709 said: Du kan vel bare disable or reenable windows update en gang i måneden eller noe bare for å sjekke for updates? Lenke til kommentar
G Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Oi, hva har skjedd? Har jeg fått tak i en annen type .ISO enn før? Den av i går er 4.793 Megabyte stor Den av juli 2020 er på 4.047 Megabyte. Altså en 746 Megabyte stor økning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå