Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows to get new Ultimate Performance mode

http://www.guru3d.com/news-story/windows-to-get-new-ultimate-performance-mode.html

“This new policy builds on the current High-Performance policy, and it goes a step further to eliminate micro-latencies associated with fine-grained power management techniques.

:hmm:

Trenger ikke vente.

Du kan legge dette inn selv med https://bitsum.com/parkcontrol/

Har faktisk vært borti det via et annet program som skulle "booste game performance". Gjorde det samme trikset.

EDIT:

Det var faktisk Process Lasso. Brukte det ifb. med spill som var dårlig optimalisert og hogget noen få kjerner.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har fått beskjed at min «Windows licence code is about to expire». Dette er på en laptop der jeg en gang oppgraderte fra Windows 8 til Windows 10 gratis. Jeg ser at Windows fortsatt er aktivert, men denne meldingen kommer ofte, og jeg lurer da på om det bare var gratis en periode? Hvor kan jeg eventuelt kjøpe en kode billigst mulig?

Lenke til kommentar

"Defer" betyr "utsett", og utsettelse har'u fått.

Hvis det er oppgradering til "1709" det er snakk om, så har du fått 6 måneders utsettelse.

Jeg har alltid lurt på hvorfor dette ser ut til å komme som en overraskelse på folk snart 3 år etter at Windows 10 ble sluppet løs på verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ha ha det kommer da selvsagt ikke som en overaskelse og jeg vet hvor lang tid "Defer" gir deg av utsettelse. Derfor ble den bevisst satt på ;)

Men det er klart ikke alle ser humoren i at man ikke lenger har noe valg når det skal skje.

1709 har jeg utsatt med vilje på den maskinen.

PS.

innlegget var selvsagt humoristisk ment

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det har vel lite for seg å klage til Microsoft, signere petitions, opprette Facebook-grupper eller hisse seg opp på YouTube på grunn av "spionering" og tvungne oppdateringer som kommer når det passer minst. Det er bare én ting som hjelper på nattesøvnen, og det er ikke Windows eller Mac.

Lenke til kommentar

Hei. Spør her da jeg føler dette er et Windows problem.

Jeg skrudde av pc'en igår (da virket alt som normalt) og skrudde på den idag tidlig. Alt virket normalt helt frem til login skjermen.Da virket ikke hverken mus eller tastatur. Restartet pc'en og gikk inn i bios, da fungerte både tastatur og mus, og fortsatte så til login igjen. Samme problem. Begynte så å bytte på usb porter, men ikke noe resultat. Hentet deretter enda et mus/tastatur (som jeg vet fungerer på en annen pc), og samme problemet, begge virker i bios/oppstart, men ikke i windows login. Det har ikke blitt utført windows oppdatering (såvidt jeg har fått med meg da jeg skrudde den av igår) eller noe annet. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få ordnet/fikset dette..?

Noen som har opplevd noe lignende eller har tips til fiks?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...