Switters Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Ja, og ting har fungert i en årrekke helt likt både i win7 og win10. Men som sagt gikk alt tilbake til normalen etter at fast startup eller hva det het ble slått av. Da starter den som normalt og displayet på hovedkortet viser AO når den er på, og heller ikke 04 når den skrus av. Når jeg googlet dette, fant jeg flere med samme greia, og ofte da med Asus hovedkort. Det siste sier seg vel litt selv når det er koder fra Asus jeg googlet. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) uups, dobbeltpost. Endret 7. november 2017 av Switters Lenke til kommentar
Myst Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Snodig problem har dukket opp plutselig på skole-laptopen (ikke direkte skolens, min laptop, men bruker det på skolen). Win 10 H. Måtte skifte passord for skoletjenestene og derav wifi-passordet oppdateres, men når jeg prøver å gå til trådløse egenskapene, fryser vinduet og lukker seg. Aldri skjedd før, og måtte slette nettverket og koble til på nytt for å oppdatere passordet. Andre som har opplevd det samme og fant på løsning? Veldig ubeleilig med kræsj når man prøver å administrere wifi-tilkobplingene. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Her står det at den gamle windowsmappen "windows.old" blir slettet automatisk etter en måned.https://www.cnet.com/how-to/how-to-delete-the-windows-old-folder-from-windows-10/Men på den ene pcen her, ble det oppgradert fra win 7 til win 10 for sikkert et år siden eller no sånt.Og den er der enda.Begynte å bli liten plass på C, så tenkte å slette den. Men er her noe jeg bør være obs før jeg gjør det? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 29. november 2017 Del Skrevet 29. november 2017 Begynte å bli liten plass på C, så tenkte å slette den. Men er her noe jeg bør være obs før jeg gjør det? Gjør det via verktøyet Diskopprydding https://support.microsoft.com/nb-no/help/4026616/windows-disk-cleanup-in-windows-10 1 Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Audio input sluttet å fungere etter at jeg oppdaterte Win10. Noen andre som har opplevd det? Får bruke usb midlertidig, men vil gjerne ha minijack. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 Hvis du mener at du ikke får lyd når du kobler til audiojacken, og det kommer fortsatt lyd fra maskinen, er det noe krøll med driverne. Jeg bruker også ekstra høyttalere med vanlig inngang til lyd og mikrofon, og når maskinen plutselig ikke ville registrere innpluggingen, løste det seg ved å avinstallere og installere lyddriverne igjen. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg tok opp det med at Win10 automatisk installerer spill som Candy Crush, men ingen her trodde på meg. Vel jeg installerte Windows på nytt etter at jeg kjøpte ny SSD og se her : Der er det 4 spill som Microsoft tvinger på meg, samt et par til lenger ned i lista for totalt 1130 MB diskplass... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Betroz: Installerte du strippa win 10, bloatware free? http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Betroz: Installerte du strippa win 10, bloatware free? http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Nei, utvikleren har stoppa med den leste jeg. Noe om at nye Windows updates overstyrer ting. Jeg stripper den ned selv. Her er noe jeg gjør, men man må fjerne flere ting i Settings - Apps - Apps & features fordet. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Betroz: Installerte du strippa win 10, bloatware free? http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Nei, utvikleren har stoppa med den leste jeg. Noe om at nye Windows updates overstyrer ting. Jeg stripper den ned selv. Her er noe jeg gjør, men man må fjerne flere ting i Settings - Apps - Apps & features fordet. Jeg har installert den nå på den ene Optane 900p på testmaskina. Funker flott, og oppdateringer og slik funker som det skal. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Betroz: Installerte du strippa win 10, bloatware free? http://forum.notebookreview.com/threads/windows-10-bloatware-free-edition.804247/ Nei, utvikleren har stoppa med den leste jeg. Noe om at nye Windows updates overstyrer ting. Jeg stripper den ned selv. Her er noe jeg gjør, men man må fjerne flere ting i Settings - Apps - Apps & features fordet. Jeg har installert den nå på den ene Optane 900p på testmaskina. Funker flott, og oppdateringer og slik funker som det skal. Okay. Jeg har ingen testmaskin, så derfor kjørte jeg safe og la inn standard Win10 ISO. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Jeg tok opp det med at Win10 automatisk installerer spill som Candy Crush, men ingen her trodde på meg. Vel jeg installerte Windows på nytt etter at jeg kjøpte ny SSD og se her : apps.PNG Der er det 4 spill som Microsoft tvinger på meg, samt et par til lenger ned i lista for totalt 1130 MB diskplass... Har aldri mistrodd deg på det. Selv har jeg laget powershellscript som fjerner all "drit" jeg ikke vil ha etter en installasjon. Win 10 installererer selvsagt ting man ikke har bruk for. https://www.howtogeek.com/224798/how-to-uninstall-windows-10s-built-in-apps-and-how-to-reinstall-them/ På samme måte kan du deinstallere en del annet dill du ønsker å fjerne hver gang. At et OS installerer ting man kanskje ikke vil ha eller bruker gjelder jo mange operativsystemer og distroer (selv mobil OS), så det var null stress å lage et kort script som fikser det. Endret 2. desember 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Jeg tok opp det med at Win10 automatisk installerer spill som Candy Crush, men ingen her trodde på meg. Vel jeg installerte Windows på nytt etter at jeg kjøpte ny SSD og se her : apps.PNG Der er det 4 spill som Microsoft tvinger på meg, samt et par til lenger ned i lista for totalt 1130 MB diskplass... Jeg beviste tidligere i tråden at det IKKE legges inn, men om du klikker på ikonene, så lastes de ned. Det samme gjøres om du logger på med en Microsoftkonto som har de spillene knyttet opp til den kontoen. Her er mine programmer sortert på størrelse... Jepp Candy er der fordi jeg spiller det. Endret 2. desember 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg beviste tidligere i tråden at det IKKE legges inn, men om du klikker på ikonene, så lastes de ned. Det samme gjøres om du logger på med en Microsoftkonto som har de spillene knyttet opp til den kontoen. Nei, jeg har IKKE klikket på ikonene. Nei, jeg bruker ikke Microsoft konto. Disse spillene ble lastet ned automatisk etter at jeg installerte Win10 på en ny SSD. Jeg er da ikke helt noob Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Jeg beviste tidligere i tråden at det IKKE legges inn, men om du klikker på ikonene, så lastes de ned. Det samme gjøres om du logger på med en Microsoftkonto som har de spillene knyttet opp til den kontoen. Nei, jeg har IKKE klikket på ikonene. Nei, jeg bruker ikke Microsoft konto. Disse spillene ble lastet ned automatisk etter at jeg installerte Win10 på en ny SSD. Jeg er da ikke helt noob Vel du bruker jo Classic shell og du legger inn programvare til Logitech, ergo er du noob. Har du prøvd å sette opp en maskin som du ikke fyller med slike programmer? Endret 2. desember 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Jeg beviste tidligere i tråden at det IKKE legges inn, men om du klikker på ikonene, så lastes de ned. Det samme gjøres om du logger på med en Microsoftkonto som har de spillene knyttet opp til den kontoen. Nei, jeg har IKKE klikket på ikonene. Nei, jeg bruker ikke Microsoft konto. Disse spillene ble lastet ned automatisk etter at jeg installerte Win10 på en ny SSD. Jeg er da ikke helt noob Vel du bruker jo Classic shell og du legger inn programvare til Logitech, ergo er du noob. Har du prøvd å sette opp en maskin som du ikke fyller med slike programmer? Classic shell er KUN en alternativ start-meny.... Logitech programvare for min mus. Er du frekk eller? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Fra maskinen jeg satte opp virutuelt i Oktober.Like rein og fin, så det er ikke i Windows Update eller noe slikt at programmer installeres. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 Fra maskinen jeg satte opp virutuelt i Oktober. Like rein og fin, så det er ikke i Windows Update eller noe slikt at programmer installeres. Ta et raskt google søk, så ser du at jeg er ikke alene om dette. Jeg innstallerer ingen andre programmer eller spill, som har disse små spillene med. De kommer fra Winupdate. Skulle nesten tro du jobber for Microsoft, og bevisst troller her. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 (endret) Fra maskinen jeg satte opp virutuelt i Oktober. Like rein og fin, så det er ikke i Windows Update eller noe slikt at programmer installeres. Ta et raskt google søk, så ser du at jeg er ikke alene om dette. Jeg innstallerer ingen andre programmer eller spill, som har disse små spillene med. De kommer fra Winupdate. Skulle nesten tro du jobber for Microsoft, og bevisst troller her. Jeg jobber ikke for Microsoft, men det er enormt mange som skylder på Microsoft, når de har en PEBCAK. Endret 2. desember 2017 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå