Syar-2003 Skrevet 26. juni 2017 Del Skrevet 26. juni 2017 Nå får jeg ikke innstallert på noen disker... føkka til hele driden nå?Prøv UEFI boot Hva er det? Hvordan prøver du å installere ?Fra hva slags medie ? Og hvordan har du satt mediet i bios/uefi til å boote ? Har du gjort diskpart clean all på disken du prøver å installere på ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Diskpart --> Clean konverterer vel tilbake til MBR også. Her er litt lektyre Åpne CMD fra Windows installasjonsmedie https://www.tenforums.com/tutorials/2880-open-command-prompt-boot-windows-10-a.html Kjør diskpart (fra pkt 3) https://www.sevenforums.com/tutorials/52129-disk-clean-clean-all-diskpart-command.html Pass på at du "cleaner" riktig disk. Etterpå kan du reboote og du skal kunne installere Windows på disken din. Er på mobil her så ble litt krøllete forklart kanskje. Endret 27. juni 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 Fikk ikke konvertert til mbr. Har ikke kjørt noe diskclean. Boota fra cd der jeg har windows 10 på. Ene disken er kommet helt bort innpå min datamaskin Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 27. juni 2017 Del Skrevet 27. juni 2017 (endret) Sånn kommer når jeg prøver å starte vanlig oppstart Endret 27. juni 2017 av kisenmedtisen Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Har kommet meg innpå å innstalert windows igjen, men den er innstalert på lagringsdisken og hoveddisken finner jeg ikke i heletatt... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Og hoved disken er hva for noe ? Hvilken port og kontroller er den tilkoplet ? Det hender at billige og kjipe SSD bare dør (forsvinner). Du er i såfall ikke den eneste som er blitt offer for det. Har den blitt "power recycled "http://forums.crucial.com/t5/Crucial-SSDs/Why-did-my-SSD-quot-disappear-quot-from-my-system/ta-p/65215 Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Hoveddisken er en ssd disk vet jeg. Hva den er koblet til vet jeg ikke Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Finner du SSD i bios/uefi? Finner du den i disk management i Windows? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 (endret) Power cycle SSD = kople av strøm kontaktene direkte på disken slik at den blir gjort helt strømløs. Hovedkort gir hele tiden standby 5v når pcen er av (soft off) . Også til SSD Prøv det. Endret 28. juni 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 28. juni 2017 Del Skrevet 28. juni 2017 Finner den ikke i disk management, men skal teste det over her. Lenke til kommentar
kisenmedtisen Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Kobla disken av å på men funker heller ikke Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Kobla disken av å på men funker heller ikke Trolig død disk, test i annen pc for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. juli 2017 Del Skrevet 4. juli 2017 Microsoft pusher hardt på CU ift. ransomware nå. Kan være lurt å sørge for det. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 (endret) Er det siste oppgraderinger av Win 10 som har slått systemgjennoppretting av..?Kan virke sånn. Måtte aktivers pånytt på begge mine maskiner. Endret 5. juli 2017 av Delvis Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Er det siste oppgraderinger av Win 10 som har slått systemgjennoppretting av..? Kan virke sånn. Måtte aktivers pånytt på begge mine maskiner. Om du mener systemegenskaper : systembeskyttelse , så har dette i mitt tilfelle ikke slått seg av etter oppdatering, men det spørs hvilken oppdatering du snakker om. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja stemmer det er den. Den som oppretter gjennopprettingspunkter som du kan tilbakestille til, hvis du får et problem.Bare merket det tilfeldigvis da jeg ville gjennopprette i går. Og så nå det er samme på desktopen. Alle gjenopprettings-punktene var slettet også.Var vel denne oppdateringen som var ganske omfattende forleden:2017-06 Samlet oppdatering for Windows 10 Version 1703 for x64-baserte systemer (KB4022716) Men det har vel kanskje vært noe annet som har gjort det da. jeg har hvertfall ikke deaktivert dem, og de var på før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ja stemmer det er den. Den som oppretter gjennopprettingspunkter som du kan tilbakestille til, hvis du får et problem. Bare merket det tilfeldigvis da jeg ville gjennopprette i går. Og så nå det er samme på desktopen. Alle gjenopprettings-punktene var slettet også. Var vel denne oppdateringen som var ganske omfattende forleden: 2017-06 Samlet oppdatering for Windows 10 Version 1703 for x64-baserte systemer (KB4022716) Men det har vel kanskje vært noe annet som har gjort det da. jeg har hvertfall ikke deaktivert dem, og de var på før. Mener å huske at systemgjennoppretting er disablet som standard ganske så mange build siden, så har man ikke slått de på, så er de disablet også etter en oppdatering. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Ok, men som sagt så var de på hos meg før( med win 10 altså). Er ikke mer enn en et par mndr siden jeg brukte det sist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå