Chavalito Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Det er snakk om gratis oppgraderingen fra Windows 8.1 til Windows 10 ja. Så det kan bli problemer. Men det rare er at jeg gjorde det samme med en laptop, la inn en backup fra en Mountain Magma Pro (les Clevo P370SM-A hvis jeg husker rett) og det var null problemer med lisensen. Men i verste fall må jeg vel ta den tunge veien via Windows 8.1 til Windows 10. Skulle ønske jeg kunne unngå dette med bytte, men dessverre hadde jeg en lekkasje på vannkjølingen i fjor, og nå begynner "sen skader" å dukke opp. Så jeg ser ingen annen utvei enn å bytte HK og CPU. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 Er jo folk som sier det går helt fint. Men det er ingen garantier. MS sier og mener det ikke vil gå. Men ikke alltid at teori og praksis stemmer der. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Kanskje det vil hjelpe å knytte lisensen opp mot MS-kontoen? I følge denne guiden skal det funke: http://www.howtogeek.com/226510/how-to-use-your-free-windows-10-license-after-changing-your-pc%E2%80%99s-hardware/ 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg tror jeg prøver og ser hva som skjer først. Tror jeg har en backup av Windows 8.1 et eller annet sted også. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2017 (endret) Jeg tror jeg prøver og ser hva som skjer først. Tror jeg har en backup av Windows 8.1 et eller annet sted også. Trenger du .iso filer så kan jeg hjelpe deg med MSDN .iso filer direkte fra MS. Har konto der. Send ev. en PM Tester akkurat nå på en virtuell pc om du trenger å ha aktivert win8.x for å få til en aktivert win 10 oppgradering. Edit. Ja du må ha en aktivert Win 8.x for å oppgradere til Win10... Endret 28. januar 2017 av myhken Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. januar 2017 Del Skrevet 28. januar 2017 Jeg tror jeg prøver og ser hva som skjer først. Tror jeg har en backup av Windows 8.1 et eller annet sted også. Trenger du .iso filer så kan jeg hjelpe deg med MSDN .iso filer direkte fra MS. Har konto der. Send ev. en PM Tester akkurat nå på en virtuell pc om du trenger å ha aktivert win8.x for å få til en aktivert win 10 oppgradering. Edit. Ja du må ha en aktivert Win 8.x for å oppgradere til Win10... Okay, har en Windows 8 Pro .iso fil, så det er ikke noe problem skulle det vise seg at jeg må legge inn alt fra Windows 7 og opp. Har også en Windows 7 Ultimate retail DVD liggende. 1 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Denne plagsomme greia her som dukker opp støtt. Går det an å blokkere den?Er ikke noe jeg bryr meg om. "Lagre filer", nei takk. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Får dere opp at det er "Retail" hvis dere kjører "slmgr -dli"? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 Jeg får også opp den plagsomme OneDrive greia, og nei takk. Og jeg får opp Retail når jeg kjører "slmgr -dli". Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2017 Til dere med OneDrive problemet, har dere prøvd å slå av dette under Innstillinger? 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. februar 2017 Del Skrevet 8. februar 2017 (endret) Kan du fortelle meg hva dette heter på spansk eller??? Alt det derre er deaktivert hos meg, så det er noe annet som gjør dette. Endret 8. februar 2017 av Chavalito Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg har på "stilletid" i handlingssenteret. Får ikke opp noen varsler. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Jeg hadde, sin sin tid, Windows 7 Ultimate Retail, kjøpte 250 kroners oppgradering til windows 8 i sin tid. Og oppgraderte gratis til win10 Pro. Når kjører: slmgr -dli får jeg opp RETAIL channel. Heldigvis behold retail fra windows 7 mao Endret 9. februar 2017 av spetter Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Denne plagsomme greia her som dukker opp støtt. Går det an å blokkere den? mas.jpg Er ikke noe jeg bryr meg om. "Lagre filer", nei takk. Se om du har Onedrive ikonet nede ved klokka. Hvis ja, høyreklikk på det og velg Innstillinger, og der kan du forhindre at det starter ved oppstart. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg hadde, sin sin tid, Windows 7 Ultimate Retail, kjøpte 250 kroners oppgradering til windows 8 i sin tid. Og oppgraderte gratis til win10 Pro. Når kjører: slmgr -dli får jeg opp RETAIL channel. Heldigvis behold retail fra windows 7 mao Ååå, det er det dere tenker på. Må nok skuffe dere alle. Betingelsene var helt klare da dere oppgraderte fra en Win versjon til Win10, dere mistet de rettighetene dere hadde på nøkkelen fra før av. Så til og med det står Retail (og det gjør det på alle som oppgraderte, både fra Retail nøkler og OEM nøkler) så har dere ikke fått en fullversjons produktnøkkel til Windows 10. For å sjekke det kan dere prøve å hente ut nøkkelen fra installasjonen dere har i dag, og så vedder jeg mye på at det er denne nøkkelen her: YTMG3-N6DKC-DKB77-7M9GH-8HVX7 (Home) eller denne: VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T For å slippe å installere noe for å sjekke dette, kan du i ledetekst skrive slmgr -dlv Da får du opp dette: Og delvis produktnøkkel er da enten 8HVX7 eller 3V66T. Kan være disse nøkkelene er byttet ut i nyere distroer (1511/1607) men tror de er de samme enda. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 (endret) Jeg er ikke sikker på om du har rett myhken. Jeg får opp samme "nøkkel" 3V66T på min PC og en annen i huset. Min PC har "gratis" oppgradering fra Win 8.1 mens den andre har betalt oppgradering fra Windows 10 Home til Windows 10 Pro og det er samme nøkkel? Endret 9. februar 2017 av Chavalito Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg er ikke sikker på om du har rett myhken. Jeg får opp samme "nøkkel" 3V66T på min PC og en annen i huset. Min PC har "gratis" oppgradering fra Win 8.1 mens den andre har betalt oppgradering fra Windows 10 Home til Windows 10 Pro og det er samme nøkkel? Som du ser så har jeg en ekte Retail nøkkel, og den finner du ikke på nett for å si det slik Den pcen du oppdaterte fra Home til Pro, var den først oppgradert fra en tidligere versjon? Her ser du min slmgr -dlv på en bærbar pc jeg har, som kom med Win10 Home, men som jeg oppgraderte til Pro ved å skrive inn en Retail Pro nøkkel, og som du ser, har heller ikke denne en standard nøkkel du finner på nett. De siste tegnene der, samstemmer med den Win10 Pro nøkkelen jeg brukte. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg har ikke nøkkel som slutter på 8HVX7 eller 3V66T. Jeg oppgraderte dag 1. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2017 Jeg har ikke nøkkel som slutter på 8HVX7 eller 3V66T. Jeg oppgraderte dag 1. Har du en av nøklene som står i førsteposten i denne tråden da? Er noen variasjoner. Du kan også søke på Google med de siste tegnene og key i søkeordet. Får du ikke opp noe, så gratulerer. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 9. februar 2017 Del Skrevet 9. februar 2017 Hvordan får man en versjon/key som ikke er "mainstream" da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå