Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på hva som skjer, det står liksom ikke noe info noe sted, men igår kl 21 når jeg var borte ifra maskina pga julaften så hadde den restarta, men det virker som maskin er resatt til 1 november og det kan jeg se siden de fanene jeg egentlig hadde oppe er ikke de som dukka opp igjen når jeg starta firefox og 1 november var jeg på ett forum og der ender jeg opp på de postene som blei posta 1 november, så hvorfor skjer slikt?

Det har skjedd 2-3 ganger totalt siden jeg oppgraderte i juli og det ser ikke ut til å liksom være noe åpenbar feil, jeg har sett i den der pålitelighetsloggen og i den hendelseslista så veit jeg ikke helt hva jeg skal se etter.

Men det virker jo bare som maskina har resatt seg selv til ett tidligere tidspunkt, det som er litt morsomt er at chrome blir ikke påvirka av dette, den dukker opp med de samme fanene på de samme stedene som når jeg forlot maskina.

 

Så jeg veit ikke om det er en bug med firefox eller om firefox blir påvirka anderledes på noen måte, for jeg har sjekka litt og det er ingen programmer som har kommet tilbake som jeg har avinstallert, avinstallerte ett par stk den 23 desember, så kanskje det er en slags bug med firefox, men jeg veit ikke om maskina er restarta pga en update, noe den egentlig ikke skal være eller om den bare krasja, men står ikke noe om noe krasj i den pålitelighetsloggen.

Sjekk klokka i Windows, viser den riktig tid er det Firefox som kødder med deg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel ja, søndag 25 desember 2016 kl.15:33.

Litt usikker på hva det har med saken å gjøre, men den stemmer, men PCen har da krasja andre ganger uten at de skjer, men når dette skjer så er jeg borte ifra PCen en stund, men det skjer bare sånn veldig sjeldent, jeg kan jo ikke sitte her 24 timer og maskina står på når jeg sover og ikke er hjemme osv, da skjer det aldri, men så plutselig en dag så skjer det.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Rart, det funker da utmerket så og si alle ganger, men hva er de riktige innstillingene da?

Dette er en stasjonær maskin og det eneste som skjer når PCen står alene lenge nok er at den kutter signalet til skjermen, ellers så står en nå der å brummer videre.

 

Er jo ingen krise, litt plagsomt, men ingen krise.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Skal oppgradere WIn10Pro maskinen fra X58 til Z170 og lurte på hva jeg bør tenke på for at det skal gå smertefritt. Jeg logger meg ikke på outlook.com men lokalt per nå. Ønsker ingen rreinstallasjon per nå hvis det kan unngås.

Kanskje installere nyeste intel inf før du bruker acronis clone. Det ville jeg gjort.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mye av denne tråden, men har en stasjonær maskin som jeg ønsker å gjøre en clean install på. 

Den er opprinnelig oppgradert fra win 7 til win 10. Vil det være noen (potensielle) problemer jeg kan støte på ved å gjøre en clean install? Har lastet ned Win 10 via MCT. 

 

På forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar

Noen som har en fix på at når man trykker opp start menyen så er den vekke? Altså jeg får ingen programmer opp der, kan trykke på de men jeg ser ikke hva jeg trykker på. Skjer hovedsakelig etter jeg har vært innpå et spill. Er ikke verre enn og restarte pcen men irriterende og måtte gjøre dette nesten hver gang man har spilt.

Lenke til kommentar

Noen som har en fix på at når man trykker opp start menyen så er den vekke? Altså jeg får ingen programmer opp der, kan trykke på de men jeg ser ikke hva jeg trykker på. Skjer hovedsakelig etter jeg har vært innpå et spill. Er ikke verre enn og restarte pcen men irriterende og måtte gjøre dette nesten hver gang man har spilt.

Bruker noen startmenyen? :p
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

 

Lurer på om denne oppgraderingen funker? :

 

https://www.microsoft.com/en-us/accessibility/windows10upgrade

 

Det står at den er for folk som bruker assisterende funksjoner grunnet funkjsonhemninger, men sjekker dem det?

 

Funker fortsatt, og nei de sjekker ikke. Så får du avgjøre om du moralsk tenker at det er i orden. Jeg hadde ikke hatt noe problem å benytte meg av dette smutthullet. Det er nok av andre som gjør det.

Skal også nevnes at om du har en Win7/8.x installasjon i dag, og bare velger å oppgradere til Win10, så blir den nye installasjonen automatisk aktivert fortsatt.

Lenke til kommentar

 

Jeg mener at det har vært nevnt tidligere i denne tråden om bytte av HK, CPU etc og det har ikke vært noe problem med Windows 10 lisensen. Men kun får å sjekke, vil jeg få noe tull med Windows 10 lisensen når jeg bytter HK og CPU?
 
Blir å bytte fra X79 oppsett til X99 HK.

 

 

Er det en slik gratis oppgraderingslisens du har? Da kan det bli problemer, siden HardwareIDen ikke stemmer med den som er lagret hos MS.

Men Win10 er jo fortsatt gratis, så det bør ev. fungere med en oppgradering av Windows for å få den til å bli aktivert igjen.

Eller så må du i værste fall gå veien fra Win 7/8.x igjen.

 

Skal du bytte så er det vel ikke så mye annet å gjøre enn å prøve deg frem. Eller tenker du at du ikke bytter HK om lisensen ikke blir aktivert igjen og du må gå veien opp fra Win 7/8.x?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...