myhken Skrevet 25. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2016 Irriterende Win10. Min mor har eid enn Win8.1 laptop i 1 års tid. Nå gjør den livet surt for henne med Win10 mas dag ut og dag inn. Hun har aldri svart ja på noe ang. Win10. Var det et spørsmål der? Uansett ikke mange dagene igjen så slipper hun maset. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 ... og skulle det bli uutholdelig, så er fortsatt Never10 der. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Ikke bare er det et spørsmål, det er et stort vindu som hopper opp med nedtelling i antal dager, timer, minutter og sekunder til 29 juli midnatt. Jeg fikk det vinduet mens jeg holdt på å "oppgradere" laptopen min fra Window 8.1 til WIndows 10 Pro. Edit: Ser jeg ikke er vant til det mekaniske tastaturet på laptopen enda, blir en del skriveleif. Endret 26. juli 2016 av Chavalito 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Det "vinduet" er i det minste lett å bli kvitt en gang for alle - dersom man skulle ønske det. Jeg fikk gleden av å se det selv i mitt mislykkede oppgraderingsforsøk. (Med unntak av Volume Shadow Copy Services [VSS] fungerte alt fint etter oppgradering, men ettersom mitt backup-opplegg er basert på VSS, så har jeg valgt å beholde Windows 7 på denne maskinen inntil jeg får planlagt en "migrasjon" over til en Windows 10-PC. Jeg har en separat SSD med Windows 10 aktivert på den samme PC'en, så jeg skal i teorien kunne "migrere" over dit.) Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 ... og skulle det bli uutholdelig, så er fortsatt Never10 der. Jepp, vurderte å legge den inn for en liten stund siden. Bare merkverdig at den maser når man aldri har sagt at man skal holde av en oppgraderingslisens. Hun er ikke så PC kyndig så hun ringer jo hver gang dette kjaset pågår. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Har man ikke sagt noe, da maser den til man enten sier ja eller sier nei oppgraderingen. Det var den muligheten i det vinduet som hoppet opp hos meg, altså avvise hele oppgraderingen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 Men hvis noen tenker på det samme, så MÅ Windows 10 Pro lastes ned med Media Creation Tool. Ikke prøv å oppgradere via Windows 8/8.1 etc, det funker muligens ikke. Jeg prøvde, men fikk feil meldinger. Jeg har oppgradert flere maskiner fra 8.1 til 10 uten problemer, så selv om det ikke virket hos deg, så er dette absolutt noe som er mulig. 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. juli 2016 Del Skrevet 26. juli 2016 (endret) Jeg har oppgradert flere maskiner fra 8.1 til 10 uten problemer, så selv om det ikke virket hos deg, så er dette absolutt noe som er mulig. Det er normalt ikke noe problem, men i mitt tilfelle så kom laptopen med Windows 10 Home og den nøkkelen var en OEM nøkkel som lå/ligger i BIOS. Derfor ble det litt om og men for min del. Uansett så funker alt helt konge nå. Endret 26. juli 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Noen her som har forsøkt å oppgradere en Asus x53sv laptop med Windows 7 Home Premium OEM til Windows 10 Home? Det feiler selvf. i hytt og pine og bare lurer på om vi skal gidde å prøve å ta en clean install hvor vi da mister alle programmer. Endret 28. juli 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Jeg har oppgradert haugevis av Win7 H.P OEM. Hva er det som feiler? Og kjører du "oppgrader", laget USB-stick direkte i Media Creation Tool eller lastet ned ISO som du selv lager USB-stick på vba f.eks Rufus? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Testet først standardmetoden (etter en større opprydding på maskinen for å forberede) via Windows update som fungerte helt greit til den var ca. 70% ferdigstilt hvor den så gikk i BSOD, rebootet og gjenopprettet Win7 automatisk. Kompabilitetstesten gikk i forkant helt greit men reagerte på Acronis TrueImage Home v12 som da først ble fjernet. Feilmeldingen den får er, Windows 10 Update Error C1900101-40017 eks,: http://www.dell.com/support/article/us/en/19/SLN298754/EN EDIT: Dette er en laptop fra 2011 med Win7 Home Premium OEM med Nvidia GT540M og IntelHD 3000 på en Core i7. EDIT2: Og en takk til Myhken for en flott og oppdatert førsteside som gir deg det meste man trenger med rask tilgang. Er over et halvt år siden jeg utførte forrige oppgradering og da går mye i glemmeboken. Endret 28. juli 2016 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Det å oppgradere via Windows update feilet for meg også i Windows 8.1 Pro. Så jeg brukte som nevnt tidligere Media Creation tool og laget til en USB stikke hvor jeg startet oppgraderingen i Windows. Etter det var det en "walk in the park", alt gikk helt uten problemer. Prøvde først å boote fra USB stikken og oppgradere derfra, men det gikk ikke fordi jeg ville beholde alle filene mine. Da må man starte oppgradering fra USB stikken i Windows. 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Jepp, kjører en test av det nå. Mulig Nvidia skaper litt trøbbel (som kjent) men har oppgradert til siste driver der også. Endret 28. juli 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Nvidia driveren burde ikke skape problemer. Den driveren jeg hadde var fra august 2015 og ingen problemer med oppgraderingen av den grunn, men man skal aldri si aldri. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Jepp, kjører en test av det nå. Mulig Nvidia skaper litt trøbbel (som kjent) men har oppgradert til siste driver der også. Ingen fare , RX 480 til Amd skapte også problemer til noen jeg kjenner , men det ordnet seg etter install og oppdatering til de siste driverne , men måtte gjøres nesten manuelt for å få det til. Edit : Bios til hovedkort ble også oppdatert da det var en gammel sak fra 2011. Endret 28. juli 2016 av Malvado Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 (endret) Bare 1 dag igjen nå, sitter fortsatt på gjerdet om jeg burde oppgradere, har lagt w10 på en bootbar minnepinne, men still, jeg MÅ vel oppgradere uansett om jeg lagde den pinnen eller ikke? Kan jeg legge inn w10 med minnepinnen på en anna SSD også fortsatt starte spill og programmer ifra den disken med w7 på? Eller blir det noe krasj da? Endret 28. juli 2016 av meg0709 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2016 Bare 1 dag igjen nå, sitter fortsatt på gjerdet om jeg burde oppgradere, har lagt w10 på en bootbar minnepinne, men still, jeg MÅ vel oppgradere uansett om jeg lagde den pinnen eller ikke? Ja det må du, at du legger Win10 på en USB pinne gjør ingenting med aktiveringen av pcen din. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Kan jeg legge inn w10 med minnepinnen på en anna SSD også fortsatt starte spill og programmer ifra den disken med w7 på? Eller blir det noe krasj da? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 Er det noe klokkeslett når fristen løper ut? Så vidt jeg vet kan man fortsatt oppgradere gratis til og med i morgen, men usikker om det er noe tidsfrist. Regner med man kan oppgradere inntil 29/7 kl 23:59? Hadde også tidligere oppgradert laptopen til søstera mi med ny SSD. Win 10 ble aktivert og registrert, så regner med det burde gå an å legge inn Win 10 på nytt i ny SSD etter fristen går ut og fortsatt få det aktivert. (Vet det høres veldig merkelig ut, lang historie.) Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. juli 2016 Del Skrevet 28. juli 2016 I følge min timer ting så går den ut kl 00 fredag, altså natt til lørdag. Hos meg er det igjen 1 dag, 7 timer 43min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå