Theo343 Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre? Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert. Ok, men for det meste laptops fra 2007 og utover? Tenker på desktops, selvbygg osv. fra 2009. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre? Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert. Ok, men for det meste laptops fra 2007 og utover? Tenker på desktops, selvbygg osv. fra 2009. Huff, la meg prøve å tenke : Asus bærbar fra 2007 , 2 maskiner som var selvbygg ( jeg bygget de for familiemedlemmer i 2009 ) Asus hovedkort og MSI , litt problemer med å få MSI til å fungere men en annen audio driver fikset det , 3-4 bærbare til (asus , Acer og HP ) og noe sånt. Eneste maskinen som ikke helt fungerer optimalt tror jeg er HP'en som trenger noe propietær dritt fra HP for å fungere optimalt , men akkurat nå kan den i det minste brukes helt greit med relativt ok audio. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre? Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert. Ok, men for det meste laptops fra 2007 og utover? Tenker på desktops, selvbygg osv. fra 2009. Huff, la meg prøve å tenke : Asus bærbar fra 2007 , 2 maskiner som var selvbygg ( jeg bygget de for familiemedlemmer i 2009 ) Asus hovedkort og MSI , litt problemer med å få MSI til å fungere men en annen audio driver fikset det , 3-4 bærbare til (asus , Acer og HP ) og noe sånt. Eneste maskinen som ikke helt fungerer optimalt tror jeg er HP'en som trenger noe propietær dritt fra HP for å fungere optimalt , men akkurat nå kan den i det minste brukes helt greit med relativt ok audio. Fn knapper, drivere, noen minne om hvordan du løste det eller om du løste det? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre?Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert.Får ikke hurtigknappene til å fungere, har vel ikke noe lurt å komme med om å få de til å fungere malvado? Er en Asus så... Forsøkt å laste ned driverene fra asus sidene men den lar seg ikke innstallere, får bare feil Som regel skal det la seg gjøre ved å finne ut hvilken layout de har , kan du linke til modellen hos asus? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre?Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert.Får ikke hurtigknappene til å fungere, har vel ikke noe lurt å komme med om å få de til å fungere malvado? Er en Asus så... Forsøkt å laste ned driverene fra asus sidene men den lar seg ikke innstallere, får bare feil Som regel skal det la seg gjøre ved å finne ut hvilken layout de har , kan du linke til modellen hos asus? https://www.asus.com/Notebooks/U41JF/ Tusen hjertelig takk for hjelp du kan komme med Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) https://www.asus.com/Notebooks/U41JF/ Tusen hjertelig takk for hjelp du kan komme med Ok, la oss prøve følgende : Trykk på windows knappen , skriv enhetsbehandling og velg denne. Gå inn under enheter for menneskelig grensesnitt og se hva som dukker opp der i forhold til tastatur , men med mindre du ikke har noen enheter som krøller der (som en usb variant) så dukker det trolig ikke opp noe. Lenger nede på skjermen skal det dukke opp tastaturer Det du ønsker er å bytte det "generiske" tastaturet med layouten til det du har fått fra asus , åpner du selve "tastaturet" skal det dukke opp noen alternativer der du kan prøve å se om du kan oppdatere enheten. Det som kan prøves er å avinstallere tastaturet , starte systemet på nytt og se om det hjelper da Windows da skal legge inn dette på nytt ( kan være du må gjøre det manuelt via musen i noen få tilfeller ). Før var det relativt enkelt å laste ned generisk ATK fra asus sine websider , men i det siste så har det vært noen endringer så jeg finner ikke helt fram akkurat nå , som nødløsning kan du laste ATK Package ned fra denne siden isteden http://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/ , men ta gjerne en sjekk av filene som lastes ned mot malware / virus ( men jeg mener det ikke er et problem) . Se om det løser problemet. Endret 16. juni 2016 av Malvado Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 Ok, men for det meste laptops fra 2007 og utover? Tenker på desktops, selvbygg osv. fra 2009.Jeg oppgraderte en PC med i7 950 uten problemer. Hovedkortet var et Asus P6T Deluxe. Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 17. juni 2016 Del Skrevet 17. juni 2016 1. Det er en feilmelding fra Skype - muligens relatert til HW-konfigurasjonen på din PC. 2. Det er en feilmelding skrevet på dårlig norsk. (Antar at 'read' skulle ha vært 'lest'.) Vil det hjelpe å oppdatere Skype? Eller driveren til kameraet? Eller lydkortet? (pga. mikrofoninngang) Skype er alltid oppdatert, kamera har jeg ikke. Men lydkortet (Asus Xonar Essence STX) er ikke oppdatert. Har vel en W7 eller W8 driver nå, ettersom W10 ikke var tilgjengelig før. Ser de har en oppdatert W10 driver ute, men DNS-adressen er nede, så får prøve igjen på et senere tidspunkt. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 https://www.asus.com/Notebooks/U41JF/ Tusen hjertelig takk for hjelp du kan komme med Ok, la oss prøve følgende : Trykk på windows knappen , skriv enhetsbehandling og velg denne. Gå inn under enheter for menneskelig grensesnitt og se hva som dukker opp der i forhold til tastatur , men med mindre du ikke har noen enheter som krøller der (som en usb variant) så dukker det trolig ikke opp noe. Lenger nede på skjermen skal det dukke opp tastaturer Det du ønsker er å bytte det "generiske" tastaturet med layouten til det du har fått fra asus , åpner du selve "tastaturet" skal det dukke opp noen alternativer der du kan prøve å se om du kan oppdatere enheten. Det som kan prøves er å avinstallere tastaturet , starte systemet på nytt og se om det hjelper da Windows da skal legge inn dette på nytt ( kan være du må gjøre det manuelt via musen i noen få tilfeller ). Før var det relativt enkelt å laste ned generisk ATK fra asus sine websider , men i det siste så har det vært noen endringer så jeg finner ikke helt fram akkurat nå , som nødløsning kan du laste ATK Package ned fra denne siden isteden http://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/ , men ta gjerne en sjekk av filene som lastes ned mot malware / virus ( men jeg mener det ikke er et problem) . Se om det løser problemet. Da fungerer de,på en måte... den responderer i noen trykk og så bare stopper det opp, f.eks får økt lys et par hakk også ikke noe reaksjon Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Ok. Du innstallerte i Administrativ modus? Prøv å høyreklikk på setup filen (ATK) og kjør i administrativ modus om du ikke har gjort det allerede. En annen ting du kan prøve er å legge til engelsk tastatur layout og se om det hjelper å switche tilbake. Om det gjør det så fjerner du den engelske layouten. En siste ting som kan gjøres manuelt er å gå inn i asus sin mappe og finne (kan være du må lete flere plasser) samtlige filer som brukes og sette disse til å ha administrativ tilgang. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 (endret) Ok, men for det meste laptops fra 2007 og utover? Tenker på desktops, selvbygg osv. fra 2009.Jeg oppgraderte en PC med i7 950 uten problemer. Hovedkortet var et Asus P6T Deluxe. Takker, da skal jeg se om jeg tar en stunt med min X58 i sommer. Det er den jeg spiller på så skulle det bli dårligere ytelse osv. så er det ingen krise akkurat i juli. Har Win10 på det meste annet men det er forholdsvis nye maskiner. Har også hatt mye problemer med å oppgradere x58 merkemaskiner fra Lenovo osv, derav litt skeptisk. Endret 18. juni 2016 av Theo343 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Vet ikke om dette er riktige tråden... Er det mulig å få flickr inn som en enkel visning i windows 10? Synes det er litt tungvindt å forholde seg til nettsiden. Skal gå gjennom en del mobilbilder for å se om noen skal brukes til fotobøker... Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Ok. Du innstallerte i Administrativ modus? Prøv å høyreklikk på setup filen (ATK) og kjør i administrativ modus om du ikke har gjort det allerede. En annen ting du kan prøve er å legge til engelsk tastatur layout og se om det hjelper å switche tilbake. Om det gjør det så fjerner du den engelske layouten. En siste ting som kan gjøres manuelt er å gå inn i asus sin mappe og finne (kan være du må lete flere plasser) samtlige filer som brukes og sette disse til å ha administrativ tilgang. Forsøkt det du skrev, er like langt det jeg ikke skjønner er at den lystrer initielt, altså bar dukker opp og kanskje går opp et hakk, og så slutter den og baren blir borte... for så å sporadisk dukke opp i et par sekunder, men input registeres ikke...skjønner ikke hva som kan være galt Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Du prøvde den siste versjonen? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Du prøvde den siste versjonen? Yupp, nå etter en restart får jeg opp to forskjellige brightness bars :/ skjønner ikke noe Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. juni 2016 Del Skrevet 18. juni 2016 Må være noe konflikt. Prøv å fjern alt av programvare der som har med asus sitt tastatur så prøver du på nytt. Kan være det er 2 versjoner som overlapper hverandre. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 20. juni 2016 Del Skrevet 20. juni 2016 Savner "nylig brukt" når du går inn på mapper for å hente fram noe. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2016 Savner "nylig brukt" når du går inn på mapper for å hente fram noe. Du har jo den oversikten på hurtigtilgang når du åpner utforsker. Nå er det lenge siden jeg brukte Win 7 og/eller Win 8.x, men kan ikke huske at det var en "nylig brukt" oversikt på hver eneste mappe man gikk inn på. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Du prøvde den siste versjonen? Yupp, nå etter en restart får jeg opp to forskjellige brightness bars :/ skjønner ikke noe Fikk du avinstallert og lagt inn siste versjon på nytt etter en restart? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 23. juni 2016 Del Skrevet 23. juni 2016 Du prøvde den siste versjonen?Yupp, nå etter en restart får jeg opp to forskjellige brightness bars :/ skjønner ikke noe Fikk du avinstallert og lagt inn siste versjon på nytt etter en restart? Hei, vært en del å gjøre i det siste så ikke rukket å gjøre det,oppdaterer når jeg har fått somlet meg til det, vil du jeg skal bruke den 3rd party linken du sendte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå