Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Kenneth, du vet alt.

Jeg har ikke filgt tråden i det siste, men tidligere var det nevnt at man kunne formattere HD og legge inn alt på nytt fra minnepinne.

Hvordan får jeg ut en key til det? Vil ikke kjøpe noe.

Windows Pro, oppgradert fra 8.1 Pro med slik Microsoft-konto som Kenneth tipset om for noen år siden.

+

Kenneth, noen tips om nytt Microsoft-program? Trenger ny Office osv.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kenneth, du vet alt.

Jeg har ikke filgt tråden i det siste, men tidligere var det nevnt at man kunne formattere HD og legge inn alt på nytt fra minnepinne.

Windows Pro, oppgradert fra 8.1 Pro med slik Microsoft-konto som Kenneth tipset om for noen år siden.

+

Kenneth, noen tips om nytt Microsoft-program? Trenger ny Office osv.

Takk.

Les den første posten i denne tråden : Oppdatering 29.juli - Laste ned Windows 10 .iso filen (alle språk, versjoner, bit) og ev. kjøre en oppgradering. Media Creation Tool

Altså last ned .iso filen og følg instruksjonene for å lage en bootbar iso fil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ingen Product Key for å reinstallere Windows 10.

Hvis du har installert Windows 10 på en PC - eller kjøpt en PC med Windows på -, så kan du - dersom Windows 10 er Aktivert (Activated) på denne PC'en - reformatere disken og installere Windows 10 fra minnepinne (eller DVD).

Aktiveringen av Windows 10 innebærer at et "hardware-fingeravtrykk" av PC'en blir lagret på en server hos Microsoft. Hvis disken din kræsjer eller du må  reinstallere Windows 10 av andre grunner, så vil det bli tatt et nytt "fingeravtrykk" som sammenlignes med fingeravtrykk som allerede ligger på den nevnte serveren. Hvis det matcher, så vil Windows 10 automatisk bli aktivert på ny når reinstalleringen er over.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du Win7/8/8.1 nøkkel, kan du også taste den inn under installasjonen (fom. 1511 versjonen av Win10).  Da slipper du å gå via gammel versjon for så å oppgradere til Win10.

Som nevnt i førsteposten. Hadde folk bare lest den hadde de fått svar på mye, dog ikke alt da jeg ikke oppdaterer den hele tiden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er alltids noen småting i Win10 som dukker opp.

Her en dag så snek et annet skjermbilde seg inn 3 - 5 millimeter inn i øvre høyre kant av Start-knappen på skjermen (den nede i venstre hjørne). Det har ikke reprodusert seg enda.

Ellers sliter jeg stadig med at tastaturet får sirupsreaksjoner. Men, også at musepeker speilvender seg for slike venstrehåndsbrukere. Dette selvkorrigerer seg tilbake etter en liten stund. Men, det skjer som oftest etter en oppstart av PC for musepeker, eller gjerne helst når den bærbare skal vekkes opp fra hvile. Det med at tastaturet får sirupsrespons skjer nå og da uansett.

Det er et eksternt tastatur, på USB.

Det er en trådløs mus på 2,4 Ghz eller hva det kjøres med.

Det er et sikkerhetsprodukt på maskinen som bærer navnet HitmanPro.Alert som skal overvåke i real-time for key logging. HitmanPro.Alert ser ut til å være kjøpt opp av sikkerhetsprogramvarehuset Sophos.

post-30484-0-90269000-1464263217_thumb.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er et sikkerhetsprodukt på maskinen som bærer navnet HitmanPro.Alert som skal overvåke i real-time for key logging.

Kanskje du bør sende en bekymringsmelding til folkene bak dette "sikkerhetsproduktet" også?

(Eller feilen ligge i Windows 10?)

Lenke til kommentar

Har tenkt tanken, men synes det er redelig av meg å nevne den detaljen, om sikkerhetsproduktet. Og ikke kun forvente at det finnes feil i Win10. Men, vi vet at Win10 har en del bugs enda. Så da er ihvertfall opplevelsene (med forbehold om sikkerhetsprodukt) nevnt.  :)

Lenke til kommentar

Har tenkt tanken, men synes det er redelig av meg å nevne den detaljen, om sikkerhetsproduktet. Og ikke kun forvente at det finnes feil i Win10. Men, vi vet at Win10 har en del bugs enda. Så da er ihvertfall opplevelsene (med forbehold om sikkerhetsprodukt) nevnt.  :)

Et (anti)keyloggerprogram, om det er sikkerhet eller det motsatte, kan jo ha innvirkning på tastetrykkene. F.eks har jeg antikeylogger på krypteringsprogramvaren jeg bruker, og der går jo tastetrykkene via programmet for å sikre at de ikke blir logget.

Det kunne jo laget krøll. Jeg har i  alle fall brukt Windows 10, 1511, og feb 16 utgavene siden de kom ut, og opplever ikke i nærheten av de problemene du ser ut til å ha. Og jeg har Win10 på to bærbare, en virtuell skrivebords pc, flere virtuelle test pcer..

Lenke til kommentar

Føler at antikeylogger-programvaren, samt kombinasjonen av å ha en litt lite kraftig hardware i min bærbare kanskje er svaret. Tross at jeg oppgraderte til Samsung EVO SSD, og satte innstillingen til å prioritere ytelse.

Lenke til kommentar

Føler at antikeylogger-programvaren, samt kombinasjonen av å ha en litt lite kraftig hardware i min bærbare kanskje er svaret. Tross at jeg oppgraderte til Samsung EVO SSD, og satte innstillingen til å prioritere ytelse.

Føler også at det er på tide at du oppretter en egen tråd om dine Windows 10 erfaringer.

Ikke vont ment, men mye av det du skriver har ingenting med selve hensikten til denne tråden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen andre her som får opp feilmeldinger når dere avslutter maskinen?

For meg er det spesielt Skype som kommer med et vindu mens maskinen avsluttes. Altså når den står og avslutter programmene. Må trykke OK på det for at maskinen skal slås av.

Føler jeg får andre feil også, muligens Steam, men får ikke sett det før den slås av.

Løsninger på dette?

attachicon.gifUten navn.png

Prøver meg på denne igjen. Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar

Prøver meg på denne igjen. Noen som vet hva dette er?

1. Det er en feilmelding fra Skype - muligens relatert til HW-konfigurasjonen på din PC.

2. Det er en feilmelding skrevet på dårlig norsk. (Antar at 'read' skulle ha vært 'lest'.)

Vil det hjelpe å oppdatere Skype? Eller driveren til kameraet? Eller lydkortet? (pga. mikrofoninngang)

Lenke til kommentar

Andre som har begynt å oppgradere gamle systemer fra 2009 og eldre?

Har oppdatert trolig 10 maskiner fra 2007 til 2013 hos familie og venner , kun litt problemer med Asus og MSI , men de lot seg løse etter hvert.
Får ikke hurtigknappene til å fungere, har vel ikke noe lurt å komme med om å få de til å fungere malvado? Er en Asus så...

Forsøkt å laste ned driverene fra asus sidene men den lar seg ikke innstallere, får bare feil

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...