Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Det var spekulasjon om hvorvidt gratisperioden skulle forlenges.

Her er en artikkel som ikke tyder på det.

Forlenger ikke gratisperioden for Windows 10

...

Fram til og med den 29. juli år er det mulig å oppgradere gratis til Windows 10 for de fleste av dem med Windows 7 og nyere. Denne fristen ble gjentatt i går, og ingenting tyder på at gratisperioden vil bli forlenget.

...

De som har Win7 eller Win8 må skynde seg å oppdatere til Win10 innen 29. juli i år, om de vil ha gratis oppgradering.

Om de ikke vil oppgradere, kan de i det minste se frem til å fortsatt bruke Win7/8 uten masse mas om oppgradering.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å oppgradere til w10 verken når det er gratis eller seinare når det koster peng.

Synd , du mister jo :

*Langt bedre støtte for berøringsskjerm , synkronisering av mobile enhter ( Android , Windows Phone og iPhone ).

*Forbedret kjerne , mindre sikkerhetshull.

*Litt mer moderne brukergrensesnitt som enkelt kan tilpasses til og se ut som Windows 7 om man må ( du må laste ned et tredje parts program).

*Langt bedre bruk av SSD / TRIM osv.

Så forstår ikke helt hvorfor man sier nei til en gratis oppdatering som på ingen måte er negativ for pcen din.

Det kommer litt ann på, lyd på hovedkortet mitt støtter ikke  win10, så eneste måten for meg å løse problemet på er å ha eget dedikert lydkort. // MSI Z87-G45 ble kjøpt oktober 2013. 

Lenke til kommentar

Ser ingen grunn til å oppgradere til w10 verken når det er gratis eller seinare når det koster peng.

Synd , du mister jo :

*Langt bedre støtte for berøringsskjerm , synkronisering av mobile enhter ( Android , Windows Phone og iPhone ).

*Forbedret kjerne , mindre sikkerhetshull.

*Litt mer moderne brukergrensesnitt som enkelt kan tilpasses til og se ut som Windows 7 om man må ( du må laste ned et tredje parts program).

*Langt bedre bruk av SSD / TRIM osv.

Så forstår ikke helt hvorfor man sier nei til en gratis oppdatering som på ingen måte er negativ for pcen din.

Det kommer litt ann på, lyd på hovedkortet mitt støtter ikke  win10, så eneste måten for meg å løse problemet på er å ha eget dedikert lydkort. // MSI Z87-G45 ble kjøpt oktober 2013. 

Utifra hva jeg vet så skal det ikke være noe problem : 

Cinema kan man få til å fungere på denne måten : https://forum-en.msi.com/index.php?topic=259425.0

Hovedkortets audio skal støttes direkte fra start av , men kan være du må laste ned en driver.

Lenke til kommentar

Cinema kan man få til å fungere på denne måten : https://forum-en.msi.com/index.php?topic=259425.0

Hovedkortets audio skal støttes direkte fra start av , men kan være du må laste ned en driver.

Nah selv med mange løsninger blir det aldri helt bra

I just did windows 10 Dec update and this annoying problem came back, this time the SBC window can be opened, however, instantly frozen after one click on it.

it creates weird sound issues for me, like popping/distortion and also it's clearly not reflecting the changes I made in it. (easily noticeable if you try to boost the bass nothing occurs). I'm kinda sure that the config file contains code for those settings to actually work, so deleting it may fix an issue but creates another.

Lagde selv egen post på det forumet der med svar at det ikke var support for det

Lenke til kommentar

Nah selv med mange løsninger blir det aldri helt bra

I just did windows 10 Dec update and this annoying problem came back, this time the SBC window can be opened, however, instantly frozen after one click on it.
it creates weird sound issues for me, like popping/distortion and also it's clearly not reflecting the changes I made in it. (easily noticeable if you try to boost the bass nothing occurs). I'm kinda sure that the config file contains code for those settings to actually work, so deleting it may fix an issue but creates another.

Lagde selv egen post på det forumet der med svar at det ikke var support for det

Slik jeg forstår det er funksjonaliteten i cinema såpass viktig for at du skal få en bra lydopplevelse at du blir værende igjen på Windows 7? Trist at Creative / Msi velger å støtte produktet såpass lite.

Har tatt en videre titt på problemet og dette er en annen mulig løsning : http://forum.notebookreview.com/threads/creative-sound-blaster-cinema-for-windows-10.779336/page-2

Flyttet forresten på postene våre til denne delen av forumet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Har tatt en videre titt på problemet og dette er en annen mulig løsning : http://forum.notebookreview.com/threads/creative-sound-blaster-cinema-for-windows-10.779336/page-2

Flyttet forresten på postene våre til denne delen av forumet.

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3f5gxm/sound_blaster_cinema_compatibility_with_windows_10/?sort=top

Fant en link i link i link og kom fram til den der, fikk startet programmet  :ph34r:  fjerna den configen skal se om alt funker nå da ! blitt helt galv av at lyden lever sitt eget liv.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig en slik melding i Win10 om å bli med i "Windows Insider Program". Hva i all verden er det for noe, og hvorfor har det gått så lang tid før det finner på å lage en "pop-up melding" på det?

Dukket opp i "New notifications" og WIP har en ropert som ikon.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig en slik melding i Win10 om å bli med i "Windows Insider Program". Hva i all verden er det for noe, og hvorfor har det gått så lang tid før det finner på å lage en "pop-up melding" på det?

Dukket opp i "New notifications" og WIP har en ropert som ikon.

Det er en funksjon beregnet på hardbarka brukere som er villige til å teste ut nye funksjoner før alle andre brukere, du har trolig muligheten til å være med på de forskjellige ringene med beta oppdateringer... Kan også være at MS vurdere deg som en problematisk bruker og ønsker å mose pcen din med beta testing :p

Anbefaler deg til å ikke være med på det med mindre du vet hva du gjør...

Lenke til kommentar

Fantastisk, da styrer jeg vel kanskje unna. Om man likeve skulle la seg friste, kan man da velge hvilken type mos man vil ha. F.eks. potetmos, eller kålrotstappe, eller..  :huh:  ;)

De (MS) hadde vel blitt overaktive og slitt ut det nye SSD-drevet mitt?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvis du velger å ikke beholde noe, så får du helt ren Windows 10 fra Microsoft, uten skrivebordsbakgrunner, bloatware og drivere fra PC-produsenten.

Mange drivere legges inn automatisk via Windows Update, andre drivere må du kanskje laste ned og installere fra maskinvareprodusenten.

På denne siden http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-10/windows-10-recovery-options

står følgende: Hvis PC-en din ble levert med Windows 10, installeres apper fra PC-produsenten på nytt.

(Dette gjelder både hvis du velger "Fjern alt" og "Behold filene mine".)

Jeg har ikke sett dette med egne øyne da jeg ikke har vært i denne situasjonen ennå, men man bør altså ikke bli overrasket dersom en "reset PC" ikke blir kvitt bloatware slik mange hevder at det gjør.

På samme side som du linket til:

Prøv å tilbakestille PC-en ved hjelp av installasjonsmediet før du følger denne fremgangsmåten. Hvis det ikke fungerer, kan du bruke samme installasjonsmedium til å installere Windows 10 på nytt (dette kalles også å utføre en ren installasjon av Windows).

Advarsel

Dette fjerner alle personlige filer, apper og drivere som du har installert, apper og tilpasninger fra PC-produsenten og endringer i innstillinger.

Lenke til kommentar

På samme side som du linket til:

Hva var det du forsøkte å fortelle med innlegget ditt i post #3233 ?

Det står at alt blir slettet, inkludert apper og innstillinger fra PC-produsent hvis man innstallerer på den måten. Altså, man får en clean/ren innstallering :)

Den teksten jeg har sitert er på den samme siden som du linket til.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Det står at alt blir slettet, inkludert apper og innstillinger fra PC-produsent hvis man innstallerer på den måten. Altså, man får en clean/ren innstallering

Man får clean install dersom man bruker installasjonsmedium (DVD eller USB-pinne).

Man får ikke clean install dersom man bruker "Tilbakestill PC" i Windows 10.

Det var det siste jeg påpekte, som svar til noen som påsto at "Tilbakestill PC" resulterte i en clean install.

Lenke til kommentar

Det står at alt blir slettet, inkludert apper og innstillinger fra PC-produsent hvis man innstallerer på den måten. Altså, man får en clean/ren innstallering

Man får clean install dersom man bruker installasjonsmedium (DVD eller USB-pinne).

Man får ikke clean install dersom man bruker "Tilbakestill PC" i Windows 10.

Det var det siste jeg påpekte, som svar til noen som påsto at "Tilbakestill PC" resulterte i en clean install.

Ok, men da er vi enige :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...