Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.

myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Vel, det var en bortkastet time.

Reset med "fjern alt" sletter IKKE bloatware fra produsent.

Kan du nevne hvilken bloatware det er snakk om?

Lenke til kommentar

Tja.. en hel del "nyttige" ting fra Acer:

- abFiles

- abPhoto

- Acer Care Center

- Acer Explorer Agent

- Acer Portal

- Acer Quick Access

- Acer UEIP Framework

+

- Amazon 1Button App

- Avast Secureline

- Foxit PhantomPDF

- Game Explorer Categories genres

- Game Explorer Categories main

- McAfee LiveSafe

- Mozilla Firefox 38

- WildTangent Games

Skal ikke si at ALT dette er unyttig, men jeg ville mye heller ha sluppet det fra start og heller lagt inn det jeg ville ha.

Lenke til kommentar

Laster ned nå. Tipper det går greit. Eneste som er litt tankekors nå er, hva skjer med recoverymappen på laptopen? Den blir sikkert slettet hvis jeg installerer via Media Creation Tool. Det spiller kanskje ikke så stor rolle..

Lenke til kommentar

Haha, haha ... Media Creation Tool fikk lastet ned Win 10, men da det skulle "verifisere" nedlastingen fikk jeg etterhvert denne. Googlet litt raskt og ser det er løsninger der ute, men som vanlig tar de tid, folk har forskjellig resultat, noen får det til, andre ikke.

Jeg tar kvelden. I morgen kanskje jeg bare plukker bort skrotprogrammene en etter en i stedet..

zmkzdz.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, feilmeldingen kom på maskinen min (den nye er til et familiemedlem).

Det er ikke så mange programmer, jeg plukker de bort manuelt. Men at det skulle være så tuklete å få til noe som egentlig burde være veldig enkelt.. Irriterende.

Og talentløs feilmelding fra Microsoft! "Vi vet ikke helt hva som skjedde"? Seriøst? Nei, for all del, det er bare deres software som fikk en feil dere har gitt en spesiell ID, dere vet selvsagt ikke hva det er. Skrotinger.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

@:utakt:

Penger er penger da, men kanskje alt som skal til er et program ala Revo Uninstaller Pro?

Men, jeg liker idéen om å få til Media Creation Tool aller best jeg også. Kan jo hende det fungerer til slutt med MCT, det er ihvertfall den aller reneste metoden om ikke annet. Ellers så tror jeg nok at Revo Uninstaller Pro, gjør en relativt bra jobb.

Endret av G
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tja.. en hel del "nyttige" ting fra Acer:

- abFiles

- abPhoto

- Acer Care Center

- Acer Explorer Agent

- Acer Portal

- Acer Quick Access

- Acer UEIP Framework

+

- Amazon 1Button App

- Avast Secureline

- Foxit PhantomPDF

- Game Explorer Categories genres

- Game Explorer Categories main

- McAfee LiveSafe

- Mozilla Firefox 38

- WildTangent Games

Skal ikke si at ALT dette er unyttig, men jeg ville mye heller ha sluppet det fra start og heller lagt inn det jeg ville ha.

Lag en DVD-plate med Windows 10 på og ta en virkelig clean install...

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt hvordan touchpaden på min Mac er satt opp.

Ett trykk med en finger, hvor som helst på touchpaden, oppfattes som et venstreklikk.

Ett trykk med to fingre hvor som helst på touchpaden, oppfattes som et høyreklikk.

På min Asus Zenbook med Win10 er det litt annerledes.

Hele tiden glemmer jeg at dette ikke er Mac´en, og ender opp med å høyreklikke når jeg mente å venstreklikke.

Feilen: Ett trykk med en finger, på høyre halvdel av touchpaden oppfattes som et høyreklikk.

Altså må jeg være oppmerksom på hvilken del av touchpaden jeg setter fingeren.

Ikke et stort problem, men noe jeg gjerne vil fikse hvis mulig.

Jeg vil ikke at touchpaden skal være oppdelt i høyre og venstre halvdel.

På min SP4 med Win10 har jeg touchpaden satt opp på veldig lik måte som på Macbook. Jeg liker ikke å måtte fysisk trykke ned pekeplaten så jeg har alltid konfigurert Macbook og PC til å registrere "tapping" som trykk. På samme måte som deg har jeg 1 finger er venstre 2 fingre er høyre. Skli med 2 fingre for å scrolle opp og ned, slidepinch for zoom,  slide med 3 fingre sidelengs for å bytte melllom åpne vinduer etc. Hos meg er ikke toucpaden delt opp i typisk windowsaktig venstre/høyre sone annet enn når jeg fysisk klikker ned platen.

Det eneste jeg ikke har klart å replikere er å dra vinduer og objekter på samme måte som Mac. Jeg hadde satt det opp slik at jeg tappet med en finger på rammen og så deretter dro objektet/vinduet ved å slide 2 fingre. Veldig elegant og naturlig. Det ser ikke ut til at det lar seg gjøre med SP4/Win10 og her må jeg fysisk trykke ned pekeplaten for å dra vinduet/objektet. The devil is in the details.

Ellers bruker jeg "slide 3 fingre ned" for desktop og "slide 3 fingre opp" for det som tilsvarte "command center" på mac. Er ellers veldig fornøyd med touchpaden på typecoveret til SP4 men skulle gjerne sett at de var lit større, som på macbook etc.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Haha, haha ... Media Creation Tool fikk lastet ned Win 10, men da det skulle "verifisere" nedlastingen fikk jeg etterhvert denne. Googlet litt raskt og ser det er løsninger der ute, men som vanlig tar de tid, folk har forskjellig resultat, noen får det til, andre ikke.

Jeg tar kvelden. I morgen kanskje jeg bare plukker bort skrotprogrammene en etter en i stedet..

zmkzdz.png

Hvorfor ikke bare laste ned techbench ISO? Og bare brenne ut det? Eller bruke et tilsvarende program for oppretting av oppstartsbar minnepenn?

Du får nyeste ISO, samt både home og pro i samme ISO :)

Ligger link i førstepost ;)

Det er alltid dem ISO filene jeg bruker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Reinstallerte win igår, den klarte å finne fram alle driverene. Kan man stole på windows, eller skal jeg avinstaløere alt og installere på egenhånd? :p

Hovedregelen er at man skal dobbeltsjekke at alt er oppdatert.

Som regel legger Windows inn basis driverne , nyere oppdateringer på skjermkort , lydkort og annet må nesten brukeren selv passe på at man har de siste WHQL godkjente driverne.

Lenke til kommentar

Reinstallerte win igår, den klarte å finne fram alle driverene. Kan man stole på windows, eller skal jeg avinstaløere alt og installere på egenhånd? :p

Hovedregelen er at man skal dobbeltsjekke at alt er oppdatert.

Som regel legger Windows inn basis driverne , nyere oppdateringer på skjermkort , lydkort og annet må nesten brukeren selv passe på at man har de siste WHQL godkjente driverne.

At man må ha nyeste WHQL er jo ikkje nødvendig. I de fleste tilfeller er det faktisk bedre å ha nyeste beta ;)

Nyeste drivere til det meste:

www.station-drivers.com/index.php?lang=eng

Om man er villig til å støte på problemer , ja ;)

WHQL driverne er noe mer testet enn beta. 

Det er en myte at WHQL er bedre enn Beta. Beta fikser feil som ikkje er fikset i WHQL igen. Nyeste er best i de fleste tilfeller. Det er min mening ;)

Kanskje det er noe annet med AMD skjermkort, men det virker ikkje slik der heller, da jeg som oftest brukte betadrivere/nyeste driver med AMD skjermkorta mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...