Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en gyldig Windows 8 fra før, men bruker nå Windows 10 tech-build fra insider programmet på stasjonæren. Var det slik at de av oss som har dette vil kunne oppgradere gratis på samme måte som om man har gyldig Windows 7/8 ? Er lite sugen på å rulle tilbake til Win 8 for å skaffe meg gyldig Windows 10. Evt. kan jeg jo gjør det senere og få 2 Windows 10 nøkler :p

 

Har akkurat det samme spørsmålet/problemstillingen i samband med at jeg skal ha operativsystemet inn på en ny SSD ganske snart....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kom nettopp tilbud om å reservere Windows 10 her på min win 7 maskin. Vil windows 10 bli gratis altså? Har hørt noe om det før.

attachicon.gifwin10.jpg

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skulle slått av maskina snart nå.

 

Dine spørsmål får du jo svar på i det bildet du la ut...

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Kom nettopp tilbud om å reservere Windows 10 her på min win 7 maskin. Vil windows 10 bli gratis altså? Har hørt noe om det før.

attachicon.gifwin10.jpg

 

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Skulle slått av maskina snart nå.

 

Trykk Reserver , legg inn e-post konto , trykk deg videre , vips så er det ordnet.

Ikke noe problem om du må restarte først før du gjør det også...

Lenke til kommentar

Ok har gjort det. Sorry, har ikke fulgt med på dette med win 10 på lenge. Tenker det alltid er en hake med noe når det er "gratis".

Windows har jo alltid kostet endel, så rart at det plutselig skal være gratis og ferdig med det. Men det er jo fint det hvis det er sånn.

Lenke til kommentar

Antar at det er fordi Windows 8 slo aldri an, og da er det bare fair at man også får neste versjon med på kjøpt. Iallfall om man har betalt/fått gyldig lisens. 

 

Grunnen til at de også gir Windows 7 eiere oppgradering, tipper jeg er fordi de ønsker at mest mulig av brukerne skal komme over til nyeste versjon. Det er jo langt lettere for alle parter (både Microsoft og 3. part), å utvikle programvare om man slipper å måtte ta hensyn til mange forskjellige versjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig det er spurt om før..

Men om jeg legger inn Windows 7 Professional i en Hyper-V maskin og bruker en COA lisens (som for tida ikke er i bruk) fra en laptop f.eks.. Da regner jeg med at jeg får valg om å reservere.. men.. Vil jeg da kunne bruke den Windows 10 versjonen på en fysisk maskin senere da?

 

Vil tro det er OEM lisenser dem gir ut, og ikke retail?

Greit nok, har man retail fra før, så får man sikkert retail på Windows 10 også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det kommer nok fortløpende. Altså, alle PC-ene i hele verden får ikke meldingen om reservasjon samtidig. Ennå lenge til 29. juli.

 

Endelig fått Windows 10 på den stasjonære igjen. Tok sin tid, men nå er det klart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Skjønner ikke hvordan det endelige produktet kan være klart neste måned når previewen min er såvidt brukelig

 

Som du har fått svar på tidligere, så høres det ut som du har mer problemer med hardwaren din.

Lenke til kommentar

Fikk tilbud om å reservere meg for Windows 10 på min Surface Pro 2. Men har ikke fått det på den andre bærbare maskinene min. Begge to kjører Windows 8.1. Noe som vet grunnen til dette? 

 

Ingen av Windows versjonene er pirat versjoner.

 

Lurte også litt på det. Tenkte at man får kanskje bare et tilbud pr IP adresse.

Lenke til kommentar

 

Fikk tilbud om å reservere meg for Windows 10 på min Surface Pro 2. Men har ikke fått det på den andre bærbare maskinene min. Begge to kjører Windows 8.1. Noe som vet grunnen til dette? 

 

Ingen av Windows versjonene er pirat versjoner.

 

Lurte også litt på det. Tenkte at man får kanskje bare et tilbud pr IP adresse.

 

 

Jeg har fått tilbud på alle mine pcer kjørende Windows 7 og Windows 8.1 i dag, alle kjører på samme IP. Men lurer på om det er produktnøkkelen som de sjekker mot, og som reserveres, for kun en av pcene hadde Microsoft konto, og ellers kun lokale kontoer. Likevel trengte jeg ikke å skrive inn noen epost adresse da jeg reserverte på de andre fysiske og virtuelle pcene jeg fikk tilbudet på.

Så vil tiden vise om man får nøkkelen via update når man velger å laste ned .iso filen (som da trolig kommer 29.juli) eller om jeg egentlig bare får en nøkkel.

Satser på det første, og at jeg får en masse gratis nøkler den 29.7. Får jo selvsagt også en masse nøkler via MSDN går jeg ut i fra.

Lenke til kommentar

 

Fikk dette på ene av maskinene mine som har piratkopiert versjon, hva skjer om jeg oppgraderer på den? :p

 

Da vil det snappes opp at du har piratversjon gjennom windows 10. Onkel på døra neste :tease:

 

 

Nja, tvilsomt.

Om du har en Piratversjon som per dags dato ikke har blitt oppdaget av MS så "kan" det være at du får lov til å oppgradere til en gyldig lissens. Jeg vil anta at Microsoft er klar over en del av verktøyene som har blitt brukt og ønsker heller at du skal oppgradere til en mer sikker versjon på samme måte som man ønsker at flesteparten skal la seg vaksinere...

 

Uansett, blir du hekte og begynner å kjøpe på App storen (noe man trolig vil gjøre når ting er på plass) så vil MS tjene penger på deg uavhengig om du kjøpte W7 eller ei...

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke hvordan det endelige produktet kan være klart neste måned når previewen min er såvidt brukelig

Som du har fått svar på tidligere, så høres det ut som du har mer problemer med hardwaren din.

Hvordan kan problemer tilknyttet start-menyen og cortana tilknyttes til hardware problemer? Høres da virkelig ut som et software problem
Lenke til kommentar

 

 

Fikk dette på ene av maskinene mine som har piratkopiert versjon, hva skjer om jeg oppgraderer på den? :p

 

Da vil det snappes opp at du har piratversjon gjennom windows 10. Onkel på døra neste :tease:

 

 

Nja, tvilsomt.

Om du har en Piratversjon som per dags dato ikke har blitt oppdaget av MS så "kan" det være at du får lov til å oppgradere til en gyldig lissens. Jeg vil anta at Microsoft er klar over en del av verktøyene som har blitt brukt og ønsker heller at du skal oppgradere til en mer sikker versjon på samme måte som man ønsker at flesteparten skal la seg vaksinere...

 

Uansett, blir du hekte og begynner å kjøpe på App storen (noe man trolig vil gjøre når ting er på plass) så vil MS tjene penger på deg uavhengig om du kjøpte W7 eller ei...

 

Har lest et sted at alle vil få mulighet til å oppgradere, men dem som har pirtatversjon idag (blant annet lokalt KMS aktiverte versjoner av 8.1) vil ikke få tilgang til updates osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...